Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2944958
Ik heb altijd jachthonden of kruisingen daarvan (gehad). En die zijn errug hoog in energielevel en eerlijk soms is dat best heftig. Zeker in een wildrijk gebied a la de Ardennen. Ook doen ze soms nog wel iets geks en zijn ze stokkreupel en dan bekroop me weleens het idee wat als ze nou echt niet meer kunnen lopen en je staat daar in het midden van het bos...tillen km lang gaat niet. Dus ik wil wat dat betreft nu al een stapje terug doen en wil een hondje van maximaal 15kilo. Nog steeds zwaar maar te doen als het fout gaat. Voor nu lijkt het erop dat er een markiesje gaat komen maar ook door de schuld van Linda vind ik de powderpuff echt ontzettend gaaf! Maar waarschijnlijk zal er met een paar jaar hier wel weer een jachthond komen. Denk niet dat ik echt zonder kan. Ze zijn gewoon zooooooo ontzettend leuk en clowntjes :biggrin2: :biggrin2:
#2944981
Wij kwamen laatst eens hondenmensen tegen die we al jaren kennen . Altijd drie Duitse Herders gehad . Herders inmiddels allemaal dood , en we hadden de mensen al een tijdje niet gezien . Maar we moesten wel even slikken  :biggrin2: Die grote stoere man met een Chiwaf aan de lijn . Ze zijn ook de jongsten niet meer , en kunnen inmiddels gaan en staan waar ze willen . Dus vandaar de keuze Chiwaf . Ze fietsen nog graag en de hond gaat lekker mee in het mandje . Helemaal zonder hond vonden ze toch ook maar niets
#2945035
Als ik later groot ben wil ik een afghaan. Altijd al gewild en zal er waarschijnlijk nooit komen  ::)
Mocht ik ooit nog vrijgezel worden is dat de eerste aanschaf die ik zal doen  :biggrin2:
Maar als ik oud en grijs ben wordt het weer een schotje. De schotse terrier was mijn eerste hond en zal waarschijnlijk ook de laatste zijn.
Makkelijk, eigenwijs, humoristisch, wel te trainen en enigzins op te voeden, hoeft geen uren te lopen en 2 x per jaar naar de trimmer als ik dat zelf niet meer kan. Het enige wat ik jammer van de schot vind is dat ze wel errug zelfstandig zijn en dus niet echte knuffels.
En ik vind dat bankhangen samen toch ook wel heerlijk...
Oftewel, ik ben er nog niet helemaal over uit  :biggrin2:
#2945040
[quote="Kaela"]
Als ik fysiek geen grote energieke hond meer kan hebben, dan zou ik iets stoers klein willen. Ik vind een border terrier wel heel leuk, lekker ruig, maar klein genoeg om op een kleiner oppervlakte uitdaging te kunnen bieden. Teckels vind ik ook heel leuk, dan de ruwhaar. Shelties vind ik ook super leuk, mits ze van karakter niet te angstig zijn (ken nu een paar beste angsthaasjes en dat vind ik niets)
[/quote] Wat betreft die shelties: kwestie van een hele goeie fokker zoeken en je verdiepen in de voorouders. En verder niet mee miepen maar ze " gewoon" behandelen als hond.
Die van mij zijn beslist geen angsthazen,Django misschien iets minder stabiel dan Music. Maar allebei best lekker stoer en geen watjes.
#2945042
Onze jongste dame kan ons maar zo overleven.
Maar niet aan denken in de toekomst kijken kun je niet, of je nu al wat ouder, of jonger bent.
Nu wonen er nog vier bij ons, 10, 8, 4 en bijna 2.
Mijn plan was altijd een hollandse herder  ruwhaar reu, maar dan had ik ergens ooit met de terriërs moeten stoppen, dat is er niet van gekomen.
Nu gaan we maar samen ouder worden en hopen dat het nog heel lang mag duren.
Om de boel goed aan de gang te houden, denken al weer over een volgend nestje. Ook dat bekijken we natuurlijk per keer.
Nu gaat het stralend, makkelijk genoeg, Roos is een dijk van een teef en de mannen zijn nu drie weken en geven vrijwel geen werk. Daar kan een mens eindeloos van genieten en over een paar weekjes wat extra werk, dat kan nog wel. (niet met gemak, maar het gaat wel).
Als we heel oud en gammel worden, dan zal er geen hond meer kunnen  wonen bij ons. Gelukkig weten we niet, hoe dat zal zijn en dat is maar goed ook.

Hanny
#2945049
Geen idee, wel oude(re) honden. We hebben Luna uit het asiel en ik moet eerlijk zeggen, best wel makkelijk, een hond die de basiscommando's al kent en zindelijk is. ;) Er zitten zoveel oudjes in het asiel en wij worden er ook niet jonger op. Dus, zoals het er nu uitziet, geen pup maar, al weet je natuurlijk nooit, wat er op je pad komt. Of het altijd een bul zal zijn? Ik denk het wel, ik zie regelmatig echte oudjes in het asiel zitten dus wat dat betreft is er keuze genoeg, nu en over 10 jaar ook nog wel.
#2945057
[quote="Jantina"]
Dat meen je niet? Ik ken ze alleen maar! Vind ze echt geweldig! En als ik achter een rollator loop wil ik geen hond meer trouwens. Ik ken geen enkel ras dat gelukkig wordt van dat kleine blokje wat ik dan nog kan lopen, vind ik niet waardig voor een hond.
[/quote]

Maar achter een rollator lopen wil toch niet zeggen dat hond gedoemd is om een klein blokje om te lopen? Bij ons lopen er 2 ouderen in het bos hier die echt 2 uur per dag met de hond lopen. Met de rollator. Tempo van de mensen ligt laag maar dat zal die honden een worst wezen. Soms gaan ze even op de rollator zitten om uit te rusten.
Door Lil
#2945107
Pa kan maar 8 passen " lopen".hondje wordt 1-4 uur per dag aan de scootmobiel uitgelaten (1 wandeling) en voor de rest de tuin. Maar dat is dus met zo'n 10 km per uur. Is het warm etc kan hondje op de treeplank liften. Maar dus regelmatig loopt hondje 20-30 km en de andere dagen slechts 10. Kan best slecht lopen en een hondje.
#2945114
[quote="Lizzy"]
Maar achter een rollator lopen wil toch niet zeggen dat hond gedoemd is om een klein blokje om te lopen? Bij ons lopen er 2 ouderen in het bos hier die echt 2 uur per dag met de hond lopen. Met de rollator. Tempo van de mensen ligt laag maar dat zal die honden een worst wezen. Soms gaan ze even op de rollator zitten om uit te rusten.
[/quote]

Precies! Lopen is er bijna niet meer bij, maar elke dag gaan ze met mij een kilometer of 8 naast de ligfiets of de scoot. Lekkere lange tochten op hun eigen tempo. Meestal zo'n 1,5 uur onderweg.

Maar toch vind ik dat ze tekort komen ( of eigenlijk dat ik wat tekort kom ::))
Lekker struinen door de bossen en ruig terrein gaat niet meer en heel veel loslopen is er ook niet bij omdat je toch gebonden bent aan de stad.
Fanatiek trainen gaat ook niet meer of heel erg moeilijk omdat er bijna geen hondenscholen zijn waar je goed terecht kan met de rolstoel. En dan ook nog ervaring hebben met aangepast werken. Heel misschien is hoopers nog een optie..
Gelukkig gaan ze soms nog een met Ro erop uit naar de grote gebieden en dan genieten ze volop. :)

Gelukkig zijn ze niet meer piep jong dus gaat het prima zo.

Ik hoor iedereen wel praten over de lichamelijke dingen van het ouder worden, maar nog niemand over je inkomen..... Om (goed) honden te houden moet er wel een buffer zijn en dat gaat vaak als je ziek bent of een pensioentje krijgt drastisch achteruit....

Dus nog honden hierna....Tja... ik wil wel, maar weet niet of het verstandig is :-\
#2945121
honden zullen hier altijd in huis zijn  .....

mijn voorkeur gaat dan naar een tekkel , kleine snauzer of toch weer terug naar de jackrussel .....
ooit zou ik nog graag het baasje willen worden van een Welsh springer  ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door