Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#2940300
*Geplaatst met toestemming van de moderaters*

Gezocht: lastige paarden!

Afbeelding

Heb jij wel eens problemen met je paard? Rent hij bijvoorbeeld altijd zijn stal uit, sleurt hij je het erf over, loopt hij altijd weg met opstappen, slaat hij, of bijt hij je? Is jou paard doodsbang voor water, voor auto’s, vliegenspray of iets anders waar jij last van hebt?
Voor mijn eind-examen opdracht van de opleiding ‘Gedragsdeskundige voor mens en paard’ ben ik op zoek naar paarden met gedragsproblemen. Ik kom graag naar je toe om samen met jou de problemen voorgoed op te lossen!

Sta jij ieder weekend uren gefrustreerd je best te doen om jouw paard in de trailer of vrachtwagen te laden? Kan jouw paard al jaren niet meer worden vervoerd omdat hij gewoon de trailer niet meer in gaat? Steigert hij met inladen, komt hij in galop uit de trailer, slaat hij naar de achterstang of heb je andere problemen rondom het vervoer van jou paard?

Afbeelding

Voor mijn eind-examen opdracht van de opleiding ‘Gedragsdeskundige voor mens en paard’ ben ik tevens op zoek naar paarden met een trailerlaadprobleem. Ik kom graag naar je toe om samen met jou het probleem op een respectvolle en geweldloze manier voorgoed op te lossen.

Reageren mag in dit topic of via pb. Omdat het een eind-examen opdracht is reken ik geen kosten (een vergoeding in de reiskosten is wel fijn  ;) )
Voor meer informatie over wie ik ben en wat ik zoal doe, neem gerust eens een kijkje op http://www.marloeskremers.nl
Gebruikersavatar
Door Hope
#2940343
bordie schreef: Even opzoeken waar je woont...
Ik woon in Neerkant (gemeente Deurne), maar ik kan op heel wat plaatsen komen.
Het uiterste puntje van Friesland en Groningen wordt wel een klein probleem, maar ach, ook dat zal vast te regelen zijn.
Door eelke
#2940346
Hier een paard wat omhoog komt omdat het laden haar niet snel genoeg kan gaan, zo leuk dat ze het vind ;) niet echt een casus dus...

Of je moet haar van haar angst om voor de kar te staan af willen helpen... maar dat is nogal een project denk ik.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2940348
Wat ontzettend gaaf dat je dit doet.

Ik heb je website ook eens goed bekeken,nou nou petje af wat jij bereikt hebt.  O0

Ik weet niet hoeveel lastige  paarden je nodig hebt voor je eind-examen,maar er staan er hier 4( omgeving Zwolle/Dedemsvaart) ,waaronder 2 jaarlingen die weigeren op een trailer te stappen.
Ze logeren hier ,maar het zou fijn zijn als ze ooit weer in een trailer willen gaan
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2940360
super leuk!  hier geen problemen gelukkig  :biggrin2:  behalve dan dat m n merrie zooo graag wil lopen dat dat haar de eerste rondjes regelmatig in de weg zit ;) maar daar maak ik me met zo weinig km s niet zo druk om en in de omgang no problemos
Gebruikersavatar
Door Hope
#2940363
Daantje schreef: Wat ontzettend gaaf dat je dit doet.

Ik heb je website ook eens goed bekeken,nou nou petje af wat jij bereikt hebt.  O0

Ik weet niet hoeveel lastige  paarden je nodig hebt voor je eind-examen,maar er staan er hier 4( omgeving Zwolle/Dedemsvaart) ,waaronder 2 jaarlingen die weigeren op een trailer te stappen.
Ze logeren hier ,maar het zou fijn zijn als ze ooit weer in een trailer willen gaan
Ow, daar kom ik graag heen Daantje! Die jaarlingen kunnen we leren laden hoor, geen probleem! Of beter gezegd: geen probleem dat niet is op te lossen  ;)
eelke schreef: Hier een paard wat omhoog komt omdat het laden haar niet snel genoeg kan gaan, zo leuk dat ze het vind ;) niet echt een casus dus...

Of je moet haar van haar angst om voor de kar te staan af willen helpen... maar dat is nogal een project denk ik.
Als het voor jou een probleem is dat ze niet voor de kar wil staan, kunnen we daar altijd naar kijken natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Hope op vr 13 jun 2014, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#2940381
- Judith - schreef: Geen paard hier, maar ik heb je website gelezen en ik heb bewondering voor wat je allemaal doet en aangaat!  :-*

Nou ik ook.Petje af voor je :-*
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2940385
Hope schreef: Ow, daar kom ik graag heen Daantje! Die jaarlingen kunnen we leren laden hoor, geen probleem! Of beter gezegd: geen probleem dat niet is op te lossen  ;)
Leuk !
Ik heb je een PB gestuurd  :)
Gebruikersavatar
Door Hope
#2940414
Kim_S schreef: Ik denk me suf voor een gedragsprobleem van mijn Shetland knollie. Kan niks verzinnen  ::)
Das goed toch?  :biggrin2:
Dat is heel goed! Lekker zo laten zou ik zeggen!
Door Jantina
#2940419
Ook ik kan je - gelukkig - niet helpen. Er staan er hier te veel om te zeuren zeg ik altijd maar, en vervoer gaat altijd in grote of kleine vrachtwagens, dat is voor een paard veel fijner dan een trailer heb ik het idee. (veel meer open en ruimtelijk om in te stappen)
Maar er zullen er genoeg zijn om lekker met jou aan de slag te willen!
Door **Jolanda**
#2940620
Ik ken nog wel een paard met een 'klein' laadprobleem.
Met geen mogelijkheid op de trailer te krijgen. Zelfs na verdovende middelen staat ze rechtop voor de trailer.
Voor alsnog is het niet meer nodig dat ze op de trailer gaat en voor grote medische dingen gaat zij ook niet meer van stal (daarvoor heeft ze te veel gebreken) maar ach, als je toch een paard nodig hebt ;)
(met de voorwaarden dat er niet gekloot gaat worden, het paard niet onnodige stress ervaart en dat er gestopt word wanneer zij echt capriolen gaat uithalen ivm haar slechte lichamelijke gesteldheid en ik niet wil dat ze kreupel word)

Ook heeft ze een hekel aan mannen. Ze kan dan van boosheid in de tralies van haar stal bijten en heeft zelfs een man in zijn bovenarm gebeten.
Wanneer mijn zus bij haar is, kan ze heel vervelend tegen andere mensen doen. De vaste verzorger kan nog net wel.
Een vee-arts is natuurlijk uit den boze!

Ze 'begroet' iedereen door haar oren in de nek te leggen. De hoefsmid accepteert ze, zolang hij zich maar alleen met haar hoeven bezig houd, hij mag niet tegen haar praten en haar ook niet aaien.

Euhm, nouja, een paard met een behoorlijke gebruiksaanwijzing dus. :biggrin2: I love her! :-*
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door