Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2956983
Zondag is hier vaste dag voor MRI scan. Men vroeg of ik dat erg vond. Helemaal niet en dus iedereen bij.
monster schreef: Pas goed op met bewegen met pijnstillers. Ik heb na de vorige knie operatie paracetamol en morfine gehad. Hamstring helemaalverkeerd gebruikt,omdat ik geen pijn had en toen 5 weken vreselijk pijn gehad door een ontstoken peesaanhechting
Je merkt niet als je forceert. Ik pas deze keer goed op.
Ja, hele goede tip! Mijn knie is dus de afgelopen tijd verslechterd met de pijnstillers. Draaibeweging gemaakt, woeps... Nu helpen de pijnstillers niet meer zo goed. Ha heeft nu wel nieuwe gegeven die ik NA de wandeling mag nemen. Ik ben dus net zo'n sufferd als mijn hond. Boris krijgt al jaren pas pijnstilling nadat we leuke dingen hebben gedaan.
#2957244
Een uur is echt veel te lang als je rustig aan moet doen. Bij de opdracht om in beweging te blijven zonder te forceren, zou ik met regelmaat 10 minuten tot maximaal een kwartier wandelen. Dus streef 10 minuten na, dan heb je enige ruimte om met een ander bochtje terug thuis te komen ;)
Wat ik zelf heel fijn vind bij gewrichtsontsteking in m'n knieen is koelen. De apotheek verkoopt zakken die met gel gevuld zijn en in de vriezer gelegd kunnen worden. Meestal hebben ze alleen heel kleine op voorraad, amar ze kunnen ook fijne grote leveren. Wel een doek tussen de cool pack en je huid leggen, anders krijg je bevriezing! Maar 't bij mij altijd lekker werkt snel :)
Door Lil
#2957267
Parelridder schreef: Een uur is echt veel te lang als je rustig aan moet doen. Bij de opdracht om in beweging te blijven zonder te forceren, zou ik met regelmaat 10 minuten tot maximaal een kwartier wandelen. Dus streef 10 minuten na, dan heb je enige ruimte om met een ander bochtje terug thuis te komen ;)
Wat ik zelf heel fijn vind bij gewrichtsontsteking in m'n knieen is koelen. De apotheek verkoopt zakken die met gel gevuld zijn en in de vriezer gelegd kunnen worden. Meestal hebben ze alleen heel kleine op voorraad, amar ze kunnen ook fijne grote leveren. Wel een doek tussen de cool pack en je huid leggen, anders krijg je bevriezing! Maar 't bij mij altijd lekker werkt snel :)
Koelen kan ik wel eens proberen. Ik heb voor het koel houden van voedsel zo'n hele mooie dunne maar grote icebags. Zal eens eentje pakken. Rustig aandoen hoefde volgens de arts niet meer. Maakte geen bal meer uit was de conclusie. Ontsteking was gelukkig niets meer van te merken. Spier en pees mocht hij gewoon op duwen deze keer. Als ze maar van mijn knie zelf afblijven hihi. Denk dat die trouwens ook wel koel lekker zal vinden.
Door Lil
#2963871
Ja, de ha was zo overtuigt het was niets....

uit de mri blijkt de meniscus goed naar de haaien te zijn.
Nu wil men toch eerst fysiotherapie overwegen, maar ik moet er rekening mee houden dat ik naar de orthopeed moet.
Wel blij dat ik eerst nog op vakantie kan.  ;) :D
Door Lil
#2963899
Fenixjuh schreef: Oei, dat klinkt pijnlijk.. Bij mij was-ie alleen een klein stukje dubbelgeklapt en dat voelde ik al.. Ik merk dat kniepijn ook samenhangt met spierspanning, dus een fysio is geen slecht idee. Beterschap!!
Ja, dat is het ook bij tijd en wijlen.

Krijg nu te horen: ja maar u loopt nog gewoon en normale mensen kunnen bij zulk letsel niets meer. Tja, ehhhh jammer dat ik steeds andere artsen (in opleiding) heb en geen vaste ha, want ik ben nu eenmaal niet normaal op dat gebied.
Ik heb denk ik een Duracell batterij en blijf doorlopen ongeacht wat er gebeurd.

Ja, ik ga vanavond of morgenavond de papieren ophalen en meteen de fysiotherapiepraktijk in. Daar kon ik de andere keren dezelfde week nog terecht voor intake/behandeling. Ben daar met andere klachten bekend, dus zal nu ook weer lekker snel gaan.
#2963900
Lil schreef: Ja, dat is het ook bij tijd en wijlen.

Krijg nu te horen: ja maar u loopt nog gewoon en normale mensen kunnen bij zulk letsel niets meer. Tja, ehhhh jammer dat ik steeds andere artsen (in opleiding) heb en geen vaste ha, want ik ben nu eenmaal niet normaal op dat gebied.

Ik heb denk ik een Duracell batterij en blijf doorlopen ongeacht wat er gebeurd.

Ja, ik ga vanavond of morgenavond de papieren ophalen en meteen de fysiotherapiepraktijk in. Daar kon ik de andere keren dezelfde week nog terecht voor intake/behandeling. Ben daar met andere klachten bekend, dus zal nu ook weer lekker snel gaan.
Zelfs normale artsen geven vreemde adviezen.. Mij is indertijd gezegd dat ik nooit meer zou kunnen sporten, maar sinds ik zo dik ben dat IETS moest gebeuren en ik ben gaan hardlopen, heb ik minder pijn. Nu begint het wel weer te komen, maar ik loop al 2 weken niet meer met deze hitte  ;)
#2963995
Ah het is jouw schuld, want jij bent niet normaal.... tja  >:(

Ik krijg wat van al die artsen in opleiding, ik snap wel dat ze het ergens moeten leren, maar dan toch graag met meer supervisie.
Zelf wacht ik liever een dag en dan naar mijn 'echte eigen huisarts'.

Succes bij de fysio!
#2964002
Lil schreef: Krijg nu te horen: ja maar u loopt nog gewoon en normale mensen kunnen bij zulk letsel niets meer. Tja, ehhhh
Arme JIJ...zou mijn hersenbeschadiging dan toch besmettelijk zijn  :-\  :P

De volgende keer bij de ha meteen mij de schuld geven  :o  ::)  mag hoor, had ik maar geen moeder moeten worden  ;D  ;D

Sterkte schat  :-*  :-*
#2964102
Lil schreef: Ja, de ha was zo overtuigt het was niets....

uit de mri blijkt de meniscus goed naar de haaien te zijn.
Nu wil men toch eerst fysiotherapie overwegen, maar ik moet er rekening mee houden dat ik naar de orthopeed moet.
Wel blij dat ik eerst nog op vakantie kan.  ;) :D
Huisartsen zijn niet de beste onderzoekers op orthopedisch gebied (hoop dat ik nu niemand tegen het hoofd stoot).
Een fysiotherapeut is gemiddeld genomen beter in het diagnosticeren.
Balen dat je knie naar de haaien is!!
Heel enkel kan dat herstellen (een klein gedeelte van je meniscus is aardig doorbloed waardoor er herstel kan plaats vinden) maar ook best vaak niet helaas. Ik hoop dat jij bij de eerste groep hoort! Succes met je herstel!!!
Door Lil
#2964133
Else! schreef: Huisartsen zijn niet de beste onderzoekers op orthopedisch gebied (hoop dat ik nu niemand tegen het hoofd stoot).
Een fysiotherapeut is gemiddeld genomen beter in het diagnosticeren.
Balen dat je knie naar de haaien is!!
Heel enkel kan dat herstellen (een klein gedeelte van je meniscus is aardig doorbloed waardoor er herstel kan plaats vinden) maar ook best vaak niet helaas. Ik hoop dat jij bij de eerste groep hoort! Succes met je herstel!!!
Dat blijkt!!! Fysio heeft even vertaald wat de uitslag was. Luister en huiver. Meniscus is niets aan te doen mbt operatie of zo, die is op een plek te dun/ versleten zeg maar.  Verder oedeem op het bot (botkneuzing of haarscheurtjes). Die pees is idd hartstikke ontstoken, dat had de ha vanaf de eerste seconde goed. Verder is het kraakbeen achter de knieschijf beschadigd).

Zal nogmaals aangeven dat de assistentes die de uitslag vertellen echt te kort door de bocht zijn (heb ik al eerder gehad).

Fysio gaat overleggen welke oefeningen mogen nu er meerdere klachten zijn en voor de ene klacht een oefening absoluut niet mag terwijl hij voor de andere klacht absoluut moet zeg maar.

Heb er wel vertrouwen in, want mijn enkel is ook stuk, maar functioneert dankzij de fysio alweer jaren.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door