Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2939920
Urs schreef: Geweldig he? Heb jaren lang bij de vogelopvang gewerkt.
Bakken vol met jong spul ging mee naar huis om ze om t uur te voeren.

Egels, konijntjes en haasjes aan de fles, en sommige jonge vogels zoals reigers knap van lelijkheid. En vooral zorgen dat ze niet tam werden, soms zo moeilijk.
Ohhh, dat wist ik niet joh! Wat geweldig dat je daar gewerkt hebt. Is toch heerlijk, om zo met dat jonge spul bezig te zijn! Ja, dat niet tam mogen maken is soms wel moeilijk. Niet bij die knap van lelijkheid zijn maar konijntjes, haasjes, egeltjes, zwaantjes :smitten:
#2939929
Lizzy schreef: Ohhh, dat wist ik niet joh! Wat geweldig dat je daar gewerkt hebt. Is toch heerlijk, om zo met dat jonge spul bezig te zijn! Ja, dat niet tam mogen maken is soms wel moeilijk. Niet bij die knap van lelijkheid zijn maar konijntjes, haasjes, egeltjes, zwaantjes :smitten:
Het was op vrijwillige basis, ruim 10 jaar heb ik daar rondgehobbeld, zelfs toen ik al aan de andere kant van t land woonde ging ik terug om olieslachtoffers te wassen.
#2939963
Een baby zwaantje niet, maar wel heel veel ander jong 'spul' ;) Ik heb zelf jaren op de dierenambulance gereden en rond deze tijd van het jaar kwamen de kittens en zwangere poezen met dozen tegelijk binnen...

Over vogels herinner ik me nog altijd één telefoontje: 's nachts om 3u werd ik wakker gebeld door een mevrouw die vertelde dat haar kanarie zojuist was overleden en of ik hem direct wilde komen ophalen om hem vervolgens naar Stompwijk te brengen. Ik zat gelijk rechtop in bed *hoe kunnen ze me daarvoor bellen midden in de nacht ??? * en vertelde haar dat Stompwijk 's nachts niet open is en ik de kanarie in de ochtend zou komen ophalen. Mevrouw "begreep" het, maar of ik dan toch alvast de kanarie kon komen halen, want zo'n dode vogel in huis... Na nog eens 5 minuten praten kon ik verder slapen en om 9u was ik bij mevrouw. :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Ruisje op do 12 jun 2014, 20:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#2939967
Ruisje schreef: Een baby zwaantje niet, maar wel heel veel ander jong 'spul' ;) Ik heb zelf jaren op de dierenambulance gereden en rond deze tijd van het jaar kwamen de kittens en zwangere poezen met dozen tegelijk binnen...

Over vogels herinner ik me nog altijd één telefoontje: 's nachts om 3u werd ik wakker gebeld door een mevrouw die vertelde dat haar kanarie zojuist was overleden en of ik hem direct wilde komen ophalen om hem vervolgens naar Stompwijk te brengen. Ik zat gelijk rechtop in bed *hoe kunnen ze me daarvoor bellen midden in de nacht ??? * en vertelde haar dat Stompwijk 's nachts niet open is en ik de kanarie in ochtend zou komen ophalen. Mevrouw "begreep" het, maar of ik dan toch alvast de kanarie kon komen halen, want zo'n dode vogel in huis... Na nog eens 5 minuten praten kon ik verder slapen en om 9u was ik bij mevrouw. :biggrin2:
OMG, wat errrruggg ;D ;D ;D ;D ;D

Leo wordt niet rechtstreeks gebeld. De telefoontjes komen binnen bij dispatch. Zij vangen dit soort dingen dus wel af, gelukkig!
#2939989
Lizzy schreef: OMG, wat errrruggg ;D ;D ;D ;D ;D

Leo wordt niet rechtstreeks gebeld. De telefoontjes komen binnen bij dispatch. Zij vangen dit soort dingen dus wel af, gelukkig!
Bij ons was de dierenambulance onderdeel van de dierenbescherming afdeling. Ik weet niet of het nog zo is, maar degene die dienst had sliep met de telefoon op het nachtkastje. ;)
#2939994
Ruisje schreef: Bij ons was de dierenambulance onderdeel van de dierenbescherming afdeling. Ik weet niet of het nog zo is, maar degene die dienst had sliep met de telefoon op het nachtkastje. ;)
Als Leo dienst heeft, heeft hij inderdaad de telefoon op het nachtkastje. Maar hij wordt dus gebeld door het hoofdkantoor. De telefoon gaat daar non-stop, 7x24 uur dus er zitten mensen in ploegen op kantoor.
#2940003
Lizzy schreef: Als Leo dienst heeft, heeft hij inderdaad de telefoon op het nachtkastje. Maar hij wordt dus gebeld door het hoofdkantoor. De telefoon gaat daar non-stop, 7x24 uur dus er zitten mensen in ploegen op kantoor.
Nee, zo groot was het bij ons niet. Toendertijd 1 ambulance en 1 telefoon. De db afdeling alphen ad rijn eo was door de omliggende dorpen toch wel groot, je had genoeg te doen, maar non-stop ging de telefoon gelukkig niet.
#2940281
Je moet ook uitkijken dat je niet alles mee naar huis sleept.... Maar ik moet zeggen dat Leo daar dus heel sterk in is. Hij neemt niets mee naar huis om zelf te houden. Bij alles zeg ik "mag ik 'm houden?" en bij alles zegt hij "nee"  :biggrin2:
#2940282
Hebben er nog wel veel meer in opvang gehad  ;)
Alleen als je al 7 katten en een hond hebt....

Wij kregen ook altijd de kittens die eigenlijk al opgegeven waren
Allemaal doodziek met nies
Tot nu toe alleen maar 1 oogje verloren, maar konden wij ook niks aan doen.

Rest van de kittens hebben allemaal een huisje gevonden :)
#2940294
Skyline schreef: Hebben er nog wel veel meer in opvang gehad  ;)
Alleen als je al 7 katten en een hond hebt....

Wij kregen ook altijd de kittens die eigenlijk al opgegeven waren
Allemaal doodziek met nies
Tot nu toe alleen maar 1 oogje verloren, maar konden wij ook niks aan doen.

Rest van de kittens hebben allemaal een huisje gevonden :)
Wow! Jij bent nog eens een goede hulp en reddende engel :-*! Super zeg!
Door Lil
#2940296
Lizzy schreef: Je moet ook uitkijken dat je niet alles mee naar huis sleept.... Maar ik moet zeggen dat Leo daar dus heel sterk in is. Hij neemt niets mee naar huis om zelf te houden. Bij alles zeg ik "mag ik 'm houden?" en bij alles zegt hij "nee"  :biggrin2:
Goede combi zijn jullie!

Ik ben daar ook ontzettend streng in voor mezelf. Ik heb een max aantal dieren en ik denk heel vaak zou ik een derde hond nemen dan is Jones niet alleen als Boris wegvalt. Maar ja dan heb ik ook financiën van drie honden en als je dan eens ziek bent moet je drie honden bezig houden. Dus we blijven heel erg sterk, maar ik snap beide gevoelens heel goed. Heb dus zowel die engel als die duivel in mezelf zitten hahaha.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door