Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2939595
in mn paleis ligt laminaat....
als mn kids er zijn lopen de jongens s nachts regelmatig van de kids naar mij.... heel fijn dat getik s nachts...
daarbij ligt zimba regelmatig in een spagaat vanwege de enorme gladheid van die vloer... heb wel kleden leggen maar ja, jullie snappen natuurlijk wel dat uitgerekend ze daar niet op lopen..
dus ik dacht aan vloerbedekking tegels... met kouder weer ook wat warmer een geen getik of spagaten meer....
maar groot nadeel is dat ik dat lastig schoon kan maken... en als we naar t strand zijn geweest zijn de jongens toch echt niet om door een ringetje te halen.. waterblazer gaat altijd mee maar krijg ze nooit helemaal super glad...
nu zat ik net te kijken naar vinyl....... is minder glad dan laminaat en makkelijker schoon te maken en nog in kekke kleurtjes ed.
en niet geheel onbelangrijk.. t kan daar nogal eens behoorlijk vochtig zijn en dan zijn vloerbedekking tegels ook niet alles?
kortom      dillema!
wat zouden jullie doen of hebben jullie?
Laatst gewijzigd door me and my boys op za 14 jun 2014, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ike
#2939598
Vloerbedekking lijkt me inderdaad niets daar, dan blijf je aan t werk
om t zand en zo te verwijderen  :P
Vinyl is inderdaad een stuk stroever, geluiddempend en tegenwoordig
zoveel leuke, mooie designs in te krijgen, lijkt me fijner daar dan laminaat.
Heb thuis plavuizen met vloerverwarming maar zou graag pvc willen, veel warmere uitstraling en
ook minder geluid dan op tegels, alleen t werk he  ::)
Door Ike
#2939607
Ja precies, je moet het egaliseren anders zie je elke oneffenheid in je vinyl.
Meneer Ike wil t liefst dan de plavuizen er uit, egaliseren en dan pvc, dat is ook prima geschikt voor
vloerverwarming, maar nogmaals......dat werk en je moet zo ongeveer je huis uit
met je hele hebben en houwen  :-X

Ziet er leuk uit dat vinyl hoor Ellen!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2939610
Dat is een mooi kleurtje. Denk ook dat vinyl de meest simpele oplossing is. Vloerbedekking is leuk voor het geluid, maar meer ook niet. Als je honden al niet op kleedjes gaaan liggen, dan maak je ze niet blij met vloerbedekking.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2939612
Ike schreef: Ja precies, je moet het egaliseren anders zie je elke oneffenheid in je vinyl.
Meneer Ike wil t liefst dan de plavuizen er uit, egaliseren en dan pvc, dat is ook prima geschikt voor
vloerverwarming, maar nogmaals......dat werk en je moet zo ongeveer je huis uit
met je hele hebben en houwen  :-X

Ziet er leuk uit dat vinyl hoor Ellen!
ppff plavuizen eruit.... weet nog wel dat ik t een mega bende vond toen ze erin gingen!
maar met een goede ondergrond moet dat toch wel kunnen?  je stook je alleen gek in de winter denk ik?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2939613
Angelique schreef: Dat is een mooi kleurtje. Denk ook dat vinyl de meest simpele oplossing is. Vloerbedekking is leuk voor het geluid, maar meer ook niet. Als je honden al niet op kleedjes gaaan liggen, dan maak je ze niet blij met vloerbedekking.
dat denk ik id ook
Door Ike
#2939618
vanaalst schreef: ppff plavuizen eruit.... weet nog wel dat ik t een mega bende vond toen ze erin gingen!
maar met een goede ondergrond moet dat toch wel kunnen?  je stook je alleen gek in de winter denk ik?
Je gaat inderdaad de warmte niet makkelijk door zoveel lagen stoken nee, vandaar t idee
plavuizen er uit, gelukkig zijn t voor nu alleen nog maar "plannen"  :biggrin2:
We hebben trouwens een houtkachel die we in de winter veel stoken, dan is de vloerverwarming niet altijd aan,  smorgens en smiddags meestal n tijdje  ;)
Door millyckk
#2939676
Wij hebben ook laminaat, bleek veel te glad dus we hebben er ook stroef vinyl over gelegd. Was echt ideaal, enige minpuntje is dat ze wel af en toe moet schrobben omdat er huidvet in de groeven gaat zitten. Vond ik zelf niet opwegen tegen de voordelen!

Had trouwens het goedkoopste spul van Carpetright, nog geen tientje de meter, heeft 5 jaar gelegen.

Is dit iets voor jou?
http://www.carpetright.nl/vloeren/vinyl ... laimed-oak
Door tessa
#2939716
Ik heb hier thuis parker maar dar is onderhand zo lelijk geworden.  En met straks drie boxers heeft het ook weinig nut om het te lakken dus wij gaan in het najaar ook vinyl laten leggen.  Is tegenwoordig zo mooi,  lijkt net echt hout.
Door miik
#2939760
Ik heb hier ook vinyl liggen... het was destijds een keus omdat dat het goedkoopste was, maar achteraf ben ik er heel erg blij mee.
Het is gewoon onwijs makkelijk schoonmaken, het voelt niet koud aan met blote voeten, en voor de honden is het stroef genoeg- zelfs met een gekke pup in huis !
Enige nadeel vind ik, dat als je zware dingen laat vallen dat er dan een gaatje in komt... maar goed, voor die prijs leg ik over 2 jaar wel weer een nieuw stukje vinyl neer ;)
Door tt-tjes
#2939768
Ik zou dan ook vinyl pakken, ik heb het jaren gehad in mijn huurhuis en was er heel blij mee. Je kunt dat ook gewoon over je laminaat leggen, heeft mijn schoonzus ook gedaan laatst.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2939789
hmm, daar zeg je wat. Kan je ook vinyl over parket met v-groef leggen? Of wordt dat dan lelijk? Ik ben niet blij met mijn vloer momenteel namelijk.....
Door Thurin
#2939810
Ook hier de overstap vn Laminaat naar Vinyl gemaakt....en ik wil echt niet meer anders. Ideaal!!!

in ons tweede huis hebben we sinds kort een houten vloer gelegd en ook dat voorkomt glij partijen maar helaas niet het getik/tak
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door