Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#2937803
Ik ga van de week kip op een bierblikje maken op de buitenkeuken, ben benieuwd. Verder eet ik alles wat van de BBQ komt....  :biggrin2: Zolang het niet met lam te maken heeft, want dat lust ik dus niet.
Door - pien -
#2937806
Als toetje: banaan insnijden, beetje banaan eruit lepelen, blokjes (melk)chocola erin verdelen, scheutje likeur evt., in alufolie verpakken en zo'n 20 minuten op de bbq (indirect).
Daarna opdienen met ijs  :D :D :D
Door rosmin
#2937808
pienke schreef: Als toetje: banaan insnijden, beetje banaan eruit lepelen, blokjes (melk)chocola erin verdelen, scheutje likeur evt., in alufolie verpakken en zo'n 20 minuten op de bbq (indirect).
Daarna opdienen met ijs  :D :D :D

mmm,
krijg gelijk trek
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2937937
Pauline schreef: Ik ga van de week kip op een bierblikje maken op de buitenkeuken, ben benieuwd. Verder eet ik alles wat van de BBQ komt....  :biggrin2: Zolang het niet met lam te maken heeft, want dat lust ik dus niet.
Dat wil ik ook eens doen, maar mijn wederhelft vindt het stom als ik een hele kip voor mezelf maak. Die snapt het concept koude kip niet, dat is zoooooo jammie! Ik wil gewoon dolgraag een keer een blikje bier in een kip zijn reet douwen  ::). Oplossing: mensen die ook wel van kip houden uitnodigen!
Door Lizzy
#2937939
pienke schreef: Als toetje: banaan insnijden, beetje banaan eruit lepelen, blokjes (melk)chocola erin verdelen, scheutje likeur evt., in alufolie verpakken en zo'n 20 minuten op de bbq (indirect).
Daarna opdienen met ijs  :D :D :D
Zooo, dit klinkt lekker :dribble:
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2937957
Lekker stukje vlees, liefst roodvlees of wild, hamburgers, merquez (van lam (sorry Pauline :biggrin2:)) met sambasaus of iets anders pittigs. Mocht ik daarna nog honger hebben, een beetje groente en een ijsje toe :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2937960
Mini's 3-tal schreef: Lekker stukje vlees, liefst roodvlees of wild, hamburgers, merquez (van lam (sorry Pauline :biggrin2:)) met sambasaus of iets anders pittigs. Mocht ik daarna nog honger hebben, een beetje groente en een ijsje toe :biggrin2:
Eddie wil wel bij jou eten! Of euhhhh je mag ook bij ons, want al lust ik het niet ik zal mijn grote liefde nooit wat ontzeggen (ahum.....). :biggrin2: :P
Door bloemetje
#2937979
Kaela schreef: Dat wil ik ook eens doen, maar mijn wederhelft vindt het stom als ik een hele kip voor mezelf maak. Die snapt het concept koude kip niet, dat is zoooooo jammie! Ik wil gewoon dolgraag een keer een blikje bier in een kip zijn reet douwen  ::). Oplossing: mensen die ook wel van kip houden uitnodigen!
Ikke ikke ikke! Zo lekker ben dol op hele kip.
Door marjan23
#2937980
Voor mij voornamelijk veel groenten zoals courgette, champignons en aubergine met daarbij wat halve stukjes vlees.
Een lekkere salade die verschilt van tomaat, komkommer, sla uit eigen tuin tot een van alles wat salade.
Af en toe met een gepofte aardappel (uit eigen tuin) vind ik wel lekker. Wij BBQ veel, dus voor mij bestaat het voornamelijk uit groenten en vlees, echter van alles wat, maar zulke kleine stukjes dat ik uiteindelijk maar 1 stuk vlees op heb :)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2937982
pienke schreef: Als toetje: banaan insnijden, beetje banaan eruit lepelen, blokjes (melk)chocola erin verdelen, scheutje likeur evt., in alufolie verpakken en zo'n 20 minuten op de bbq (indirect).
Daarna opdienen met ijs  :D :D :D
Zo dan....en bedankt hé  :biggrin2:

Bananen check!
Likeur check!
Chocola  check!

Morgen maar weer barbeknoeien  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#2938031
Hier gisteren verse in olijfolie, knoflook en peterselie gemarineerde sardines op de bbq en vandaag zeebaars (in zilverfolie met olijfolie, knof, citroen, platte peterselie, munt, gemalen zout en zwarte peper )  :dribble:

Met couscoussalade en een desembroodje.
Door - pien -
#2938136
pienke schreef: Als toetje: banaan insnijden, beetje banaan eruit lepelen, blokjes (melk)chocola erin verdelen, scheutje likeur evt., in alufolie verpakken en zo'n 20 minuten op de bbq (indirect).
Daarna opdienen met ijs  :D :D :D
Ik geloof dat het oorspronkelijke recept met Toffifee is maar ach, als het lekker is dan is het lekker  ;D
Zorg er wel voor dat de bananen goed op het rooster liggen/staan, anders loopt de blub eruit.
Door Roef & Hidde
#2938193
vanavond gaat de BBQ aan,ik maak gekruid deeg en maak daar dunne broodjes van,binnen 3-4 minuten heb je dan warme(pita) broodjes gebakken op de BBQ(wel steeds draaien)
ook gepofte aardappels is standaard en veel rauwkost.
vanavond staat er zelfgemarineerde kalkoenfilet en beenham als vleesjes op het menu.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door