Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Riek
#2941518
Wow, wat is die kast mooi geworden.
Krijg er helemaal de verfkriebels van. Nu wil ik ook. Ik geloof alleen niet dat Jan het een goed idee vindt  :-\
Gebruikersavatar
Door Zev
#2942056
Ik hoop niet dat ik je topic erg vervuil  ;) maar hier even de ervaring van de actionverf:
Vandaag met het opsmeren van de 2e laag raakte ik met de houder van de roller de 1e laag en die verdween meteen compleet  :o
Met goede moed verder geschilderd, kast en salontafel een 2e laagje verf gegeven. Vanavond staan de honden in de keuken te wachten op het eten en heeft er denk ik 1 over de tafel gekwijld, dat geeft dus vlekken! Ik wist wel dat de verf niet watervast was, maar dit was toch wel erg zonde. Bovendien zat er een gekke vlek in mijn tafel (oud) waar ik overheen heb geverfd, toen ik even wilde kijken hoe dat gelukt was heb ik mijn hand op de (toen al droge) verf gezet, nu dus 5 mooie vingerafdrukken op de tafel >:(
Ik ga toch maar sparen voor goede verf!
Tot zover mijn ervaringen  :)
Gebruikersavatar
Door Zev
#2942103
Borke schreef: Wat zonde van al je werk Zev  :'(
Gelukkig meer zonde van het werk dan dat ik heel veel geld had uitgegeven  ;) en die verf komt wel op.
Door M@rina
#2942164
In dit geval dus echt goedkoop is duurkoop.

De literblikken van Annie Sloan zijn 28.90 en daarmee heb ik nu al de tafelpoten, de kast en een klein kastje gedaan en nog is het blik niet leeg..... Even paren en dan heb je ook wat. ;)
Door Jantina
#2942208
Hoe zit het met schoonmaken van deze oppervlakten, met de wax enzo?
Mijn keukenkastjes zijn destijds door een bedrijf geschilderd van Oud eiken naar blauw grijs. Wegens wettelijke normen is dit een verf op waterbasis geweest. We zijn een paar jaar verder en er zijn her en der wat hoekjes af en er zitten lelijke vlekken op, omdat het zo vreselijk gevoelig is voor schoonmaakmiddel. Maar ja, een keukenkastje moet je echt wel eens af kunnen nemen. We zullen dus ook weer een keer aan de schilder moeten, maar dan doe ik het dus zelf. Ik vind dit erg mooi, maar moet nu wel iets hebben wat goed te schoonmaken is!
Door millyckk
#2942245
Jantina schreef: Hoe zit het met schoonmaken van deze oppervlakten, met de wax enzo?
Volgens mij moet je voor keukens , vloeren e.d. een speciale afwerklaag aanbrengen. Als je googled op " afbeeldingen Annie Sloan keukens" zie je behoorlijk wat foto's !

N.a.v. dit topic staat er in de vakantie een nieuw project in de steigers, had een verkooppunt gemaild of je er i.d.d. ook stof mee kunt verven en het antwoord was ja! Heb 2 oude banken van MP die nog helemaal goed zijn maar waar ik een aantal vlekken niet uit krijg, bovendien ben ik erg uitgekeken op de kleur. Als het onverhoopt toch zou mislukken is er geen man over boord.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2942322
M@rina schreef: In dit geval dus echt goedkoop is duurkoop.

De literblikken van Annie Sloan zijn 28.90 en daarmee heb ik nu al de tafelpoten, de kast en een klein kastje gedaan en nog is het blik niet leeg..... Even paren en dan heb je ook wat. ;)
Maar dan moet je wel lang wachten  :biggrin2: :biggrin2:
Door Nadia
#2942340
Das helemaal niet duur!! De verf die ik op mijn meubels heb zitten kost 45 euro de liter. Het is in deze echt dat de kwaliteit merkbaar is.

Begrijp ik nu goed dat je voor de a.s verf niet hoeft te schuren?

De kast is prachtig!
Door Jantina
#2942344
Nou ik zit me er ook eens in te verdiepen maar schuren is echt niet nodig schijnt... het is dat hemt me aan de tijd ontbreekt maar ik kan wel wat binnen en buitenklusjes verzinnen! Het zou ook gewoon buiten kunnen namelijk... Erg verleidelijk allemaal!!!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door