Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Mandarijn
#2936409
Schaatsen is toch Heerenveen en Thialf? Of ben ik nu van de oude stempel?

Ben blij dat de nieuwe plannen in de ijskast zijn gezet.

Heerenveen is schaatsen, sfeer, gezelligheid. Is altijd zo mooi om te zien hoe het leeft. Terwijl op andere plaatsen/ toernooien/ evenementen het vaak een dooie boel is. Dan ben ik toch altijd weer verheugd dat we er een leuk feestje van maken.(ook al wint er een ander)
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2936498
Fido schreef: Zoetermeer wordt ook nog genoemd..........
Volgens mij had ik tijdje terug gelezen dat zoetermeer en thialf de wedstrijden zouden verdelen wanneer de icedome zou mislukken (wat toen al lang bekend was, behalve bij de bobo's die de gunning deden).
Daar lees ik nu inderdaad nog niets van terug, maar zowel zoetermeer als thialf waren al begonnen met de uitbreidingen/verbouwingen omdat icedome nooit een succes kon worden (bezoekersaantallen en tijden dat de baan open kan zijn zouden inhouden dat je moet filerijden op de baan met een kaart van een halfuurtje ofzo)
Door eelke
#2936556
Kim_S schreef: Eelke-momentje?  ::)
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Ja hee, het klinkt toch ook niet Nederlands en helemaal al niet fries! Waar komt die naam vandaan?

En ze zeggen 'we gaan naar Thialf, we trainen in Thialf' en dat klinkt als een plaats. Je zegt toch ook niet 'we gaan naar Kuip of, we trainen in Kuip'.
Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2936558
eelke schreef: Ja hee, het klinkt toch ook niet Nederlands en helemaal al niet fries! Waar komt die naam vandaan?

En ze zeggen 'we gaan naar Thialf, we trainen in Thialf' en dat klinkt als een plaats. Je zegt toch ook niet 'we gaan naar Kuip of, we trainen in Kuip'.
Wel naar de Kuip of in de Kuip.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2936559
Misschien dat de friezen onder ons het uit kunnen leggen?  :biggrin2:

En trainen in De Kuip en naar De Kuip gaan kan anders best hoor. Deze schaatstempel heet toevallig niet De Thialf  :P
Door eelke
#2936581
Mini's 3-tal schreef: Wel naar de Kuip of in de Kuip.
Precies, dan ist duidelijk dat t een ding is.
Kim_S schreef: Misschien dat de friezen onder ons het uit kunnen leggen?  :biggrin2:

En trainen in De Kuip en naar De Kuip gaan kan anders best hoor. Deze schaatstempel heet toevallig niet De Thialf  :P
Oh het heet ook echt De Kuip? Neem De Arena als voorbeeld dan. Die heet eigenlijk gewoon Amsterdam Arena, maar als je er heen gaat zeg je De Arena.
Gebruikersavatar
Door Ronald
#2936594
eelke schreef: Ja hee, het klinkt toch ook niet Nederlands en helemaal al niet fries! Waar komt die naam vandaan?

En ze zeggen 'we gaan naar Thialf, we trainen in Thialf' en dat klinkt als een plaats. Je zegt toch ook niet 'we gaan naar Kuip of, we trainen in Kuip'.
De naam Thialf is afgeleid van Thialfi, de snelvoetige knecht van de Germaanse god van de donder Thor. (Bron: Wikipedia).

De naam van het complex is Thialf. Dus we gaan naar Thialf.
Voor de Rotterdammers: de naam van het complex is De Kuip. Dus we gaan naar De Kuip.

Eigenlijk best eenvoudig dus...  :biggrin2:
Door eelke
#2936601
Ronald schreef: De naam Thialf is afgeleid van Thialfi, de snelvoetige knecht van de Germaanse god van de donder Thor. (Bron: Wikipedia).

De naam van het complex is Thialf. Dus we gaan naar Thialf.
Voor de Rotterdammers: de naam van het complex is De Kuip. Dus we gaan naar De Kuip.

Eigenlijk best eenvoudig dus...  :biggrin2:
En DE Arena dan, die gewoon eigenlijk alleen Arena heet? :P

Denk dat Thialf gewoon erg buitenlands klinkt en omdat het veel genoemd werd toen 'we' naar Sotchi gingen, heb ik denk ik ergens in mijn hersenspinsels een link gecreëerd  ;D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2936678
Ronald schreef: De naam Thialf is afgeleid van Thialfi, de snelvoetige knecht van de Germaanse god van de donder Thor. (Bron: Wikipedia).

De naam van het complex is Thialf. Dus we gaan naar Thialf.
Voor de Rotterdammers: de naam van het complex is De Kuip. Dus we gaan naar De Kuip.

Eigenlijk best eenvoudig dus...  :biggrin2:
Niet zo simpel hoor, volgens mij zou je dan moeten zeggen dat je naar Het Thialf gaat. Dat zeiden wij in ieder vroeger wel als we gingen zwemmen in het thialf.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door