Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Fido
#2935508
M@rina schreef: Arnaldur Indridason en Yrsa Sigudardotti. 2 IJslandse schrijvers met goed geschreven detectives zonder gruwelijk beschrijvingen en met aandacht voor de personages. 1 is wat melancholisch, 2 bevat wat meer humor.
Jussi Adler Olsen is al genoemd.
Verder kan ik aanbevelen:
De kathedraal van de zee van Idelfonso Falcones, geen thriller maar een prachtig verhaal afsprkend in de middeleeuwen rond Barcelona. Je volgt een personage van geboorte tot sterven.
Patrica Cornwal de Kay Scarpetta serie, zij is forensisch patholoog en werkt zodanig mee aan het oplossen van misdrijven.
Dát vind ik nu juist wel boeiend en spannend om te lezen  :shy: Ik hou dus totaal niet van romantische films/boeken en verhalen. De film Hans en Grettel, het vervolg op Hans en Grietje vond ik dan wel weer leuk  :biggrin2:
Door sella
#2935512
Ik vindt veel boeken ongeloofwaardig, maar die over kay scarpetta zijn best goed realistisch dat ik er niet flauw van werdt. goed spannend, gewoon door blijven lezen de nacht door ::)
Door Fido
#2935513
Else! schreef: Je mag van mij best die q serie lenen als je de verzendkosten betaald. Grtjs
Ook een onwijs aardig aanbod! Maar dat durf ik niet aan.
Zoals ik net schreef ik lees een boek het liefst als boek in mijn handen. Heerlijk die bladeren omslaan, het gewicht, het gevoel, het goed kunnen lezen én...... de smoezeligheid wat een boek oploopt door het te lezen omdat ik het overal mee naar toe sleep en daardoor wel eens wat achterblijft aan het boek (zand, vette vinger, natte hondenneus enz )
Sommige boeken zien eruit als nieuw na het lezen bij mij maar sommige heb ik laten vallen en zie bovenstaande  :-[
Door M@rina
#2935516
Fido schreef: Dát vind ik nu juist wel boeiend en spannend om te lezen  :shy: Ik hou dus totaal niet van romantische films/boeken en verhalen. De film Hans en Grettel, het vervolg op Hans en Grietje vond ik dan wel weer leuk  :biggrin2:
de auteurs die ik aangaf hebben niets met romantiek te maken, gewoon goede detectives. Als je van gruwelijke beschrijvingen houdt dan kan ik je Cody McFadyen en Alex Kava aanbevelen...

Kijk anders ook eens op http://www.hebban.nl daar staan allerlei auteurs op alfabet en heel vaak met een uitgebreidde omschrijving en recensies.

http://www.hebban.nl/auteurs/cody-mcfadyen
Een boekbeschrijving:
http://www.hebban.nl/boek/de-stilte-van-de-hel

of deze van Alex Kava:
http://www.hebban.nl/boek/duister-kwaad
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2935518
Fido schreef: Dank je wel voor je aanbod onwijs aardig  :-* maar op één of andere manier wil ik een boek in mijn handen hebben om te lezen. Dat vind ik gewoon het allerfijnste. Ik kan niet wennen aan een boek lezen op reader of tabloid  :-[
Hihi, dat heb ik ook als 'kwaal'  8) Terwijl mijn moeder juist helemaal gek is op haar e-reader  ;D
David Baldacci en Dan Brown zijn inderdaad ook erg goed :-)
Door Fido
#2935519
Dank jullie alvast heel erg wel. Ik ga zo met een lijstje de boekwinkel in.
Lizzy schreef: Ik vind de boeken van Dan Brown spannend :-[ :biggrin2:

Sterkte met je knie :-*
Tja....  ik heb het weekend te veel gedaan, ik dacht dat het kon maar ben goed met mijn neus op de feiten gedrukt. NEE dus
Zaterdag willen we naar Oostenrijk voor een klein weekje, nog even voor de verhuizing, maar dat hangt nu aan een zijden draadje of we kunnen gaan  :(
Door Lizzy
#2935521
Fido schreef: Dank jullie alvast heel erg wel. Ik ga zo met een lijstje de boekwinkel in.

Tja....  ik heb het weekend te veel gedaan, ik dacht dat het kon maar ben goed met mijn neus op de feiten gedrukt. NEE dus
Zaterdag willen we naar Oostenrijk voor een klein weekje, nog even voor de verhuizing, maar dat hangt nu aan een zijden draadje of we kunnen gaan  :(
Oh, dat zou jammer zijn zeg, als dat niet lukt... Misschien geeft het je extra motivatie om heel rustig aan te doen!
Door Fido
#2935540
Lizzy schreef: Oh, dat zou jammer zijn zeg, als dat niet lukt... Misschien geeft het je extra motivatie om heel rustig aan te doen!
Ik ga nu naar de boekhandel! Een boek wat me boeit is de enige oplossing dat ik mij niet beweeg en helemaal in een andere wereld kan zitten  :D
Gebruikersavatar
Door joel
#2935541
Fido schreef: Dank jullie alvast heel erg wel. Ik ga zo met een lijstje de boekwinkel in.

Tja....  ik heb het weekend te veel gedaan, ik dacht dat het kon maar ben goed met mijn neus op de feiten gedrukt. NEE dus
Zaterdag willen we naar Oostenrijk voor een klein weekje, nog even voor de verhuizing, maar dat hangt nu aan een zijden draadje of we kunnen gaan  :(
Hoop dat je slaagt in de boekenwinkel, (Harlan Coben vind ik ook heerlijk om te lezen) en dan pootjes omhoog en zaterdag lekker naar Oostenrijk  :)
Door Lizzy
#2935550
Fido schreef: Ik ga nu naar de boekhandel! Een boek wat me boeit is de enige oplossing dat ik mij niet beweeg en helemaal in een andere wereld kan zitten  :D
Dat heb ik nou met "laptop op schoot (of TV aan als je netflix hebt :biggrin2:) en TED (http://www.ted.com/ - Technology, Entertainment, Design) kijken :biggrin2:
Door monster
#2935589
Ik heb hetzelfde probleem, rusten met mijn knie en ik ben nu ook bezig met de q serie. Je kunt niet meer stoppen, het kost me mijn nachtrust. Aanrader dus!
Door Elvira
#2935630
je kunt ook op bol.com kijken bij de schrijver die je leuk vindt, en dan kijken bij liefhebbers van bv Dan Brown, kochten ook ; en dan krijg je een lijstje schrijvers.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door