Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door EliScooby
#2935158
eelke schreef: Ja ik voel me ook ineens heel oud ofzo. En truttig.
Alles werkt echt heel ingewikkeld, en ik verlang zowat terug naar de strippenkaart en het treinkaartje...
Maar goed, misschien moet ik gewoon zelf eens een eigen ov chipkaart kopen, want dan is het een stuk simpeler...
Alleen als je m regelmatig gebruikt dus. En neem er dan 2, een op naam en een anoniem. Ga je met de trein, klok je in in Bergen met je persoonlijke kaart, stap je uit in Verweggistan met de anonieme, naar huis doe je het andersom. Dan ben je met 2*een boete van 4,95 van Bergen naar Verweggistan gereisd. Op een retour dus een kleine 20€
Gebruikersavatar
Door koekje
#2935177
Het is allemaal niet zo moeilijk.
Je stapt uit op A'dam CS. Dan van het perron af dmv de meute volgen. Als je in de hal bent, naar de voorkant van het station lopen. Laadt eventueel je OVkaart op bij zo'n terminal of check je saldo.
Daar zie je vanzelf wel bordjes, anders gewoon station uit en zo'n gat in de grond met M van metro zoeken en in het gat gaan. OVkaart piepen voordat je de poortjes doorgaat.
Alle metros vanaf CS rijden naar Weesperplein, dat is je metrohalte. Het is de halte na Waterlooplein, ze roepen het om in de metro. Je hebt niet heel veel tijd om uit te stappen. Weer kaart piepen en naar boven. Vanaf daar een klein stukje lopen naar Carré. Print thuis eventueel een stukje kaart uit, dat is handig. Je hebt niet de hele plattegrond nodig, alleen het gedeelte waar metrohalte Weesperplein en het stuk Amstel waar Carré zit opstaan.
Terug gaat via dezelfde weg. Alle metros vanaf Weesperplein gaan naar CS, mits je aan het goede metrospoor gaat staan (wijst zich vanzelf uit). Er staat altijd op de metro zelf waar deze naartoe gaat.

Draag je schoudertas gekruist over je schouder. Rugzak ritsen aan de zijkant doen en geen waardevolle spullen in het voorvakje of bovenin de rugzak. Loop in stabiele niet te langzame pas naar je bestemming. In de metro tas op schoot houden. Opstaan voor bejaarden is wel zo netjes.
Door eelke
#2935275
koekje schreef: Het is allemaal niet zo moeilijk.
Je stapt uit op A'dam CS. Dan van het perron af dmv de meute volgen. Als je in de hal bent, naar de voorkant van het station lopen. Laadt eventueel je OVkaart op bij zo'n terminal of check je saldo.
Daar zie je vanzelf wel bordjes, anders gewoon station uit en zo'n gat in de grond met M van metro zoeken en in het gat gaan. OVkaart piepen voordat je de poortjes doorgaat.
Alle metros vanaf CS rijden naar Weesperplein, dat is je metrohalte. Het is de halte na Waterlooplein, ze roepen het om in de metro. Je hebt niet heel veel tijd om uit te stappen. Weer kaart piepen en naar boven. Vanaf daar een klein stukje lopen naar Carré. Print thuis eventueel een stukje kaart uit, dat is handig. Je hebt niet de hele plattegrond nodig, alleen het gedeelte waar metrohalte Weesperplein en het stuk Amstel waar Carré zit opstaan.
Terug gaat via dezelfde weg. Alle metros vanaf Weesperplein gaan naar CS, mits je aan het goede metrospoor gaat staan (wijst zich vanzelf uit). Er staat altijd op de metro zelf waar deze naartoe gaat.

Draag je schoudertas gekruist over je schouder. Rugzak ritsen aan de zijkant doen en geen waardevolle spullen in het voorvakje of bovenin de rugzak. Loop in stabiele niet te langzame pas naar je bestemming. In de metro tas op schoot houden. Opstaan voor bejaarden is wel zo netjes.
:thumbup:
Komt goed  ;D inmiddels ben ik er wel gerust op geloof ik!
Gebruikersavatar
Door - Judith -
#2935282
koekje schreef: Het is allemaal niet zo moeilijk.
Je stapt uit op A'dam CS. Dan van het perron af dmv de meute volgen. Als je in de hal bent, naar de voorkant van het station lopen. Laadt eventueel je OVkaart op bij zo'n terminal of check je saldo.
Daar zie je vanzelf wel bordjes, anders gewoon station uit en zo'n gat in de grond met M van metro zoeken en in het gat gaan. OVkaart piepen voordat je de poortjes doorgaat.
Alle metros vanaf CS rijden naar Weesperplein, dat is je metrohalte. Het is de halte na Waterlooplein, ze roepen het om in de metro. Je hebt niet heel veel tijd om uit te stappen. Weer kaart piepen en naar boven. Vanaf daar een klein stukje lopen naar Carré. Print thuis eventueel een stukje kaart uit, dat is handig. Je hebt niet de hele plattegrond nodig, alleen het gedeelte waar metrohalte Weesperplein en het stuk Amstel waar Carré zit opstaan.
Terug gaat via dezelfde weg. Alle metros vanaf Weesperplein gaan naar CS, mits je aan het goede metrospoor gaat staan (wijst zich vanzelf uit). Er staat altijd op de metro zelf waar deze naartoe gaat.

Draag je schoudertas gekruist over je schouder. Rugzak ritsen aan de zijkant doen en geen waardevolle spullen in het voorvakje of bovenin de rugzak. Loop in stabiele niet te langzame pas naar je bestemming. In de metro tas op schoot houden. Opstaan voor bejaarden is wel zo netjes.
:biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Door eelke
#2935285
- Judith - schreef: Komt wel goed Eelke, het is maar Amsterdam  ;D :-*
Daarom haal ik het ook niet in mijn hoofd om naar New York te gaan  ;D

Nah, ik ben geloof ik een beetje overprikkeld vooral. Het dagje dierentuin gisteren was mijn organisatie (hebben we de kaartjes? Hebben we alles voor de honden? Eten en drinken voor 5 mensen voor de hele dag, hoe laat vertrekken? Waar is het? Waarom doet die piep-printer het niet?)
Voor morgen ben ik ook degene die alles uitzocht.
En donderdag organiseer ik ff een bqq op het werk voor 23 personen. (wel samen met nog iemand, maar ik moest de bbq bestellen en dat was ook nog ingewikkeld enzo).

En da's leuk allemaal  :D maar heb geloof ik een bietje het gevoel van als ik nu iets vergeet, of verkeerd doe, krijg ik dus ook de schuld  ;)
Door fem fatale
#2935318
eelke schreef: Warhorse is in Carre. We gaan met de trein vanaf Dordrecht omdat we anders inderdaad niet meer thuis komen 'savonds.
Oh grappig, Carré is 1 brug bij mij vandaan ;)

edit: typfout hersteld
Door Femke
#2935334
Bij de NS kan je tijdelijk een OV chipkaart voor 2 euro kopen. Geld erop zetten bij de automaat, en bliep-in, bliep-uit. Je moest eens weten hoeveel ik op een dag bliep als ik naar mijn werk ga :biggrin2:
Door eelke
#2935970
Zo, daar ben ik weer en we hebben het overleefd hoor!

Maarreh, het was nog best een gedoe. In Dordt ging het prima, parkeren (de eerste chipknipkaart deed het alleen niet) en naar de trein. Op naar amsterdam. In Leiden (?) stonden we stil, want we hadden geen machinist meer  :o na een tijdje hadden ze een nieuwe gevonden dus konden we weer verder.

Eenmaal in amsterdam. Navraag gedaan of onze dagkaartjes ook geldig waren bij de metro, want bij sommige aanbieders wel en sommige niet. Bij deze niet dus.

Toen de ov-kaarten gecheckt. Ongeldig. Raar, want er stond geldig tot 1-1-2016 op en als je door klikte stond er nog 8 en 10 euro op. Ns kon er niks aan doen, moesten we naar het bedrijf van de metro/tram.

Onderweg daarheen zagen we Nick (ja die van Simon!) bezig met tv opname's. Dus, meteen al een grote stad gevoel  8)

Ook bij het metro/tram gebeuren konden ze niks, ja adviseren om de kaart op te sturen. Hebben we zo weinig aan. Blijkt dat je bij de metro ook gewoon nog losse kaartjes kon kopen dus hadden we die dingen helemaal niet nodig gehad!

Op naar de stad. Lekker weertje, best veel gelopen, rond gekeken, geshopt, en uiteindelijk naar Carré voor Warhorse. Hele mooie voorstelling, indruk wekkend.
Hij liep wel een half uur uit  ::) dus was het meteen daarna opschieten geblazen om de een na laatste trein te halen. De laatste trein was er een met een keer overstappen, dus als het ff kan heb je die liever niet natuurlijk, mis je de overstap, kom je niet meer thuis.
Metro gevonden, kaartje gekocht, en dan ben je zo op centraal.
Vanuit daar lekker in de trein naar Dordt, stukje met de auto, en weer thuis :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door