Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2931625
Die vraag is niet moeilijk:

Boetes
Houdt u zich niet aan de regels dan
riskeert u een boete. Bijzondere Opsporings
Ambtenaren (BOA’s) hebben
de opdracht erop toe te zien dat u de
regels naleeft. Bij overtredingen kunnen
zij u verbaliseren. Maar hoeveel
betaalt u dan eigenlijk?
• Uw hond is niet aangelijnd; € 85,-
• Uw hond verblijft (niet aangelijnd)
op een kinderspeelplaats, zandbak,
speelwei; € 120,-
• Uw hond heeft geen halsband
of identificatiemerk; € 85,-
• U heeft geen opruimmiddel bij u;
€ 85,-
• U ruimt de hondenpoep niet op;
€ 120,-
Meer informatie vindt u op
www.sittard-geleen.nl

Maar balen is dat wel en al zeer zeker zonde geld.
Door Buran en Co
#2931633
Wettelijk mag er maar 1 bekeuring uitgedeeld worden. Als ze bedragen zelf mogen bepalen kunnen ze dat dus wellicht inderdaad oplossen door die bedragen afhankelijk te maken van aantal honden. Maar ik ga het nog eens navragen bij mijn vriendin, die was er erg stellig in.
Door Irish
#2931678
Kaela schreef: Het is een bak geld, maar ik wilde dat er hier meer gecontroleerd en beboet werd. Hier in de buurt zijn veel losloopveldjes en in de stad 4 grotere losloopgebieden. Allemaal keurig onderhouden, veel poepbakken, diverse veldjes met goede hoge hekken enz. Echt, het is hier prima geregeld. En nog lopen er hier overal honden los en 90% luistert voor geen meter. Ik ben er helemaal zat van.
Amen! Ja het wordt irritant, maar ik ben het weer met je eens!
Gebruikersavatar
Door petramarcel
#2931680
Zal per gemeente en locatie verschillen denk ik en ernst van de overtreding.
Bij het duingebied in Den Helder is het 140 euro zeker als je hond niet op de paden blijft anders kun je nog wel bezwaar aantekenen omdat ze de boete uitdelen op een verkeerde verordening (weet niet precies hoe het zit, ik laat mijn honden daar niet los want ja konijnen...............)
Door Suzanne
#2931758
Hm.. tsja. ik ben een iets brave burger ;-)
Mijn redenering: je weet dat het niet mag, doe je het toch, riskeer je een boete. Jammer dan ;-) Niet mauwen, je nam een risico.
Zo ook te hard rijden, fout parkeren, wildplassen.

Goed, ongemerkt rij ik ook wel 's te hard, ook fout parkeren hoeft geen opzet te zijn en alsjemoet-danmoetje ;-) maar toch hoe dan ook.... je weet de regels en da's dan jammer als je betrapt wordt.

Het is zondegeld, zuurgeld ook enzo maar medelijden? Nee, sorry dat niet.

Dit bedoel ik overigens algemeen, dus waar "je" staat, gelieve "men" te lezen ;-)

Suzanne
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2931775
**Jolanda** schreef: Dan kan ik me voorstellen dat je zou willen dat ze meer controleren. :-\

Het is zoals ik al schreef: ik laat ze normaal niet los binnen de bebouwde kom / langs de weg, alleen op dat stukje en op het grasveld 30 meter van mijn huis. Als ik naar het grasveld of naar de groenstrook achter mijn huis loop zitten ze zelfs aan de lijn. Juist omdat Duster een ongeleid projectiel is als hij net buiten komt of de straat moet oversteken, die let totaal niet op en weet niet dat verkeer gevaarlijk is.
Op het grasveld of op de groenstrook luistert hij veel beter en dat is ook de rede waarom ik vind dat ze daar prima los kunnen lopen.
Daarbij zorg ik er altijd voor dat niemand last heeft van mijn honden. Wandelaars, fietsers, joggers, wie ik ook tegen kom, ik roep mijn honden altijd bij me en houd ze even vast zodat de mensen zonder problemen kunnen passeren.
Nouja, eigen schuld dikke bult, regels zijn regels.
Weet je wat algemeen het probleem is in Nederland? Iedereen vindt tegenwoordig dat zij zelf wel kunnen bepalen of een regel voor hun op dat moment geldig is of niet.
Ik ben laatst geflitst omdat ik te hard reed. Dat heb ik heel bewust gedaan vanwege de veiligheid (anders moest ik heel krap tussen twee vrachtwagens in, dat vind ik dood en dood eng). Mensen zeggen dat ik bezwaar kan aantekenen. Waarom? Ik heb toch gewoon te hard gereden, dan moet ik ook de boete betalen. Want die regel is daar voor iedereen en dus ook voor mij. Ik ben daar heel erg hard en nuchter in, maar troost je, dus ook voor mezelf.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2931897
Zonde geld, maar eens met Kaela.
Hier in de wijk ook veel loslopende honden en ik ben er klaar mee. Ook al lopen ze redelijk fatsoenlijk mee, ik moet omlopen omdat ik niet wil dat mijn hond contact maakt op straat.. ben druk met hem aan het trainen op netjes lopen en loslopende honden worden echt anders ervaren dan aangelijnde. Óf ze lopen als een idioot op mijn hond af en luisteren voor geen meter. Ik vind het hoe dan ook onplezierig. Xavi wordt soms zelfs gestalkt door loopse teefjes  :-\
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2931992
Kaela schreef: Weet je wat algemeen het probleem is in Nederland? Iedereen vindt tegenwoordig dat zij zelf wel kunnen bepalen of een regel voor hun op dat moment geldig is of niet.
Ik ben laatst geflitst omdat ik te hard reed. Dat heb ik heel bewust gedaan vanwege de veiligheid (anders moest ik heel krap tussen twee vrachtwagens in, dat vind ik dood en dood eng). Mensen zeggen dat ik bezwaar kan aantekenen. Waarom? Ik heb toch gewoon te hard gereden, dan moet ik ook de boete betalen. Want die regel is daar voor iedereen en dus ook voor mij. Ik ben daar heel erg hard en nuchter in, maar troost je, dus ook voor mezelf.
Dat is 1 van de hoofdredenen dat wij in Duitsland wonen. Regels worden hier (over het algemeen dan) beter nageleefd dan in Nederland. En ik vind de Polizei serieus echt een stuk enger dan de politie.

Waarom maar 1 of 2 bekeuringen mogen geven bij 10 overtredingen? Waarom alleen de goedkoopste bekeuring geven? Omdat de politie dan toch nog je beste vriend is? Want ze zijn zo lief? Ik snap dat niet.
Wij proberen ons zo veel mogelijk aan de wet te houden. Gaat het dan een keer per ongeluk mis, jammer maar helaas. Maar als ik dan bij wegmisbruikers zie dat agenten uitgescholden worden nadat ze 1 bekeuring schrijven voor 10 overtredingen, ze daar niks van zeggen en ze diegene dan ook nog een fijne dag wensen... Daar kan ik dan met mijn hoofd niet bij.

Zal wel aan mij liggen  ;)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2931994
tja ik heb ze hier ook loslopen waar en wannneer het kan. Nee het zijn geen losloopgebieden of routes, want ja die hebben we hier niet. En de gene die we wel hebben liggen pal naast een drukke weg of snelweg....  :-X
En aangezien ik vind dat mijn sjokhonden ook moeten kunnen rennen, doe ik ze wel los ja, smorgens wanneer het erg rustig is bijv. of bij slechter weer, is er niemand meer te bekennen :biggrin2: Serieus als er veilige losloopgebieden binnen een fatsoenlijke straal zouden zijn zou ik ernaartoe rijden, maar helaas. En ik ben echt wel best een superbrave burger hoor.
Uitzondering is Maci die loopt bijna altijd los, maar die draagt een onzichtbare uitrollijn  :P Nee zonder gein die gaat nergens naartoe en zo gauw ik het zeg staat ie naast me. Komen we een hoop andere honden of mensen tegen gaat ie ook even aan de lijn, ervaart men als prettig. we wonen in buiten gebied dus is echt best rustig. Langs weilanden ed, en nee meneer blijft op het pad.
Gelukkig ben ik nog nooit bekeurd, en als het gebeurt tja so be it. Ik vind dat ook mijn honden recht hebben om wat te rennen en wat als er in de weide omtrek niks voor ze is?
Maar wel goed te weten dat het niet per hond gaat  ;)
Laatst gewijzigd door Kaio op di 27 mei 2014, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2932008
Ik heb er hier ook al 2 gehad voor loslopende hond en dat was een grapje van 90€ en 7,50 administratie kosten, geld klopperij is het en ja alles wat een "kenteken" heeft is makkelijk te bekeuren
Ik heb een vreselijke hekel aan dat soort lui sorry voor de mensen die dit werk kunnen doen maar ik never nooit altijd heb je of zoek je narigheid op
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#2932024
Ik loop ook altijd los met de hond. Tijdje niet gedaan wegens aanvallen, maar nu gaat het wel weer. Hier wordt niet gecontroleerd, maar de honden die hier loslopen, kunnen dat ook echt. Ik weet dat het niet zo is, maar ik geloof nog steeds dat mensen zelf na kunnen denken. En als je weet dat je hond niet los kan, loopt hij niet los, dat is wat ik hier merk.
Het is inderdaad zonde geld. Wij doen het ook wel eens in de bossen, vriend neemt verantwoordelijkheid voor de boete en komen we iemand tegen zorgen we dat er geen last is, hond gaat liggen of komt even bij ons. Krijgen we eigenlijk altijd complimentjes over, terwijl in mijn beleving we verkeerd bezig zijn omdat hij daar om te beginnen niet los mocht.
Door Pluto
#2932028
kiara schreef: Ik heb er hier ook al 2 gehad voor loslopende hond en dat was een grapje van 90€ en 7,50 administratie kosten, geld klopperij is het en ja alles wat een "kenteken" heeft is makkelijk te bekeuren
Ik heb een vreselijke hekel aan dat soort lui sorry voor de mensen die dit werk kunnen doen maar ik never nooit altijd heb je of zoek je narigheid op
Dat is het dus niet, het is een sanctie die hoort bij een afspraak, die afspraken hebben we gemaakt en daar dienen we ons dus aan te houden.

Hier bij ons in het park lopen er heel veel loslopende projectielen maar ook een aantal die netjes volgen en niet zonder toestemming op ons af komen lopen, voor beide geldt dat ze aangelijnd dienen te zijn. Dus voor beide geldt dat ze bij controle bekeurd mogen worden.
Ook die van ons, waarvan er 1 nooit losloopt ivm weglopen, maar de ander loopt wel eens los mee, dat is een risico wat ik af en toe neem, maar dan mag ik dus niet mopperen als ik ervoor bekeurd wordt.
Door jasmijn
#2932037
Kim_S schreef: Dat is 1 van de hoofdredenen dat wij in Duitsland wonen. Regels worden hier (over het algemeen dan) beter nageleefd dan in Nederland. En ik vind de Polizei serieus echt een stuk enger dan de politie.

Waarom maar 1 of 2 bekeuringen mogen geven bij 10 overtredingen? Waarom alleen de goedkoopste bekeuring geven? Omdat de politie dan toch nog je beste vriend is? Want ze zijn zo lief? Ik snap dat niet.
Wij proberen ons zo veel mogelijk aan de wet te houden. Gaat het dan een keer per ongeluk mis, jammer maar helaas. Maar als ik dan bij wegmisbruikers zie dat agenten uitgescholden worden nadat ze 1 bekeuring schrijven voor 10 overtredingen, ze daar niks van zeggen en ze diegene dan ook nog een fijne dag wensen... Daar kan ik dan met mijn hoofd niet bij.

Zal wel aan mij liggen  ;)
Moet eens naar Portugal gaan, daar is de politie helemaal eng  :nerves:
Die wachten niet op versterking als er een kroeggevecht is, die rennen in hun 1tje naar binnen en dat is iedereen opeens heel rustig  :o
Zal misschien ook een beetje komen door het soort wapen wat ze bij zich hebben, niemand gaat iemand uitschelden die een wapen groter dan zijn arm bij zich heeft  ::)
Door Martine-Tom
#2932041
jasmijn schreef: Moet eens naar Portugal gaan, daar is de politie helemaal eng  :nerves:
Die wachten niet op versterking als er een kroeggevecht is, die rennen in hun 1tje naar binnen en dat is iedereen opeens heel rustig  :o
Zal misschien ook een beetje komen door het soort wapen wat ze bij zich hebben, niemand gaat iemand uitschelden die een wapen groter dan zijn arm bij zich heeft  ::)
Jaren geleden ben ik in Spanje op vakantie geweest, er brak snachts buiten een gevecht uit, Guardia Civil kwam, gooit een bus open, mikt gewoon iedereen erin die er ook maar iets in de buurt staat en rijd weer weg. Niks geen discussie, niks geen vragen stellen, gewoon korte metten...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door