Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door lauraV
#2932212
ik vind het allemaal zo een gedoe die dingen ...en ze nemen ook nog veel plaats in de kastjes  :)
vaak begin ik met de gekruide doormidden geknipte kip in de oven te doen (200graden ongeveer 20 a 25 minuten ligt aan de grote van de kip)
dan pak ik een zipzakje en doe daar olie met kruiden (verse thym vind ik heerlijk) in gevolgd door Parijse aardappeltjes , groentes , kwartpartjes uien en hele teentjes knoflook .....ff husselen en in laten trekken  ;)
bij het omdraaien van de kip de inhoud van t zakje ledigen en weer ongeveer 20 a 30 minuten in de oven ..
en dan .... ondertussen doe ik heeel veel andere dingen .... eet smakelijk !!!  :gathering:
Door rosmin
#2932236
Doranto schreef: Heb jij dan de kleine actifry of de grote? Ik dacht dat die er in 2 maten was?
Volgens mij de grotere, actifry family staat erop
maar we hebben hem al een paar jaar, dus weet niet of die nu nog zo heet
Door Lil
#2932390
Nadia schreef: Ja hoor. Wortel, boontjes, erwten, ui, koolraab, appel (oké is geen groente) courgette, broccoli. Paprika, tomaat, champignons gaat prima.
Dat biedt mogelijkheden!
Door judith1967
#2934404
Nadia hoe lang doe je (de groenten) dan in de oven?

Want dit klinkt wel errug lekker
en je mikt dan de groenten en aardappeltjes gewoon bij elkaar in de ovenschaal?
Door Nadia
#2934422
Ja gewoon alles bij elkaar met wat olijf olie en evt kruiden naar smaak. De aardappeltjes gaan meestal ruim 45 minuten (ik gooi alles op elkaar in een schaal). En 20 minuutjes voor tijd de groente erbij. De eerste keer lukte het me niet zo goed. Het is even een beetje spelen qua tijd en temperatuur.
Door judith1967
#2934495
Nadia schreef: Ja gewoon alles bij elkaar met wat olijf olie en evt kruiden naar smaak. De aardappeltjes gaan meestal ruim 45 minuten (ik gooi alles op elkaar in een schaal). En 20 minuutjes voor tijd de groente erbij. De eerste keer lukte het me niet zo goed. Het is even een beetje spelen qua tijd en temperatuur.
He dankjewel :biggrin2: :biggrin2:
Door renate1985
#2968627
Even een oud topic naar boven.
Wij hebben sinds vorige week de actifry van tefal met snackmand. Vanavond voor het eerst gebruikt om frietjes te maken en snackjes.
Qua tijd duurde het wel lang dus we hadden hem optijd aangezet maar Ohhhh wat lekker!!

Doordat ik niet goed meer tegen vet kan en steeds misselijk werd als we vet op hadden hebben we deze aangeschaft.
Ik had al een jaar geen frietjes en frikadellen meer op.

Bakken doen we ook in olie en nu dus de frietjes ook met een klein beetje olie.
We gaan er zeker meer lekkere dingen mee maken! Ik vind het echt een aanrader.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2968629
Hoi Renate  :)
Hoe vind jij de kwaliteit van het apparaat? Hier werd een paar keer gezegd dat die niet goed zou zijn en er vanalles kapot gaat....
Het is al even geleden dat ik er naar heb gekeken. Waarom heb je voor deze gekozen en niet voor de airfryer?
Door renate1985
#2968646
We hebben hem nu voor de eerste keer gebruikt dus geen ervaring met kapot gaan gehad.

We hebben voor deze gekozen omdat andere in de omgeving dezelfde hebben en ook tevreden waren hierover.
Hij was nu ook in de aanbieding dus scheelde weer wat in prijs.

Kwaliteit kan ik niet veel over zeggen. Ik vind het er degelijk uitzien maar ja dat kan altijd tegenvallen met de tijd natuurlijk.
Verder als ik de deksel open houd ik hem met mijn hand tegen zodat hij niet ineens open kan springen, kan me voorstellen dat een deksel daar kapot van kan gaan.

Ik had in mijn directe omgeving nog geen klachten over snel kapot gaan gehoord. Lees hier nu inderdaad wel wat negatieve reacties. We gaan het met de tijd zien. Er zit ( volgens mij)  2 jaar garantie op gelukkig dus als er wat mis is gaan we terug naar de winkel.
Door keetje
#2972225
Hier helemaal verslaafd aan de actifry, maar toch even een vraagje voor de kenners. Slavinken, kunnen die in de actifry? Moet ik er een houten prikkertje door doen voor de spel? Of zou dat ook gewoon zo gaan? Wie oh wie heeft het verlossende antwoord?
Door K&D
#2972249
Slavinken doe ik ook wel in het tosti-ijzer. Ik denk dat ze in de Actifry erg droog worden, maar misschien zou het wel kunnen als je de spil eruit haalt en af en toe de vink draait. Gewoon proberen.
Ik bak er ook broodjes in af, zonder spil. En zodra de ene kant iets bruin wordt draai ik ze zodat de andere kant ook nog ff kan.
Door keetje
#2972257
Bedankt voor je antwoord.  :)
Ik had het erop gewaagd en experiment is mislukt!  :biggrin2: Ze stroopten helemaal op, dus die zitten nu in de koekenpan. Wel heb ik er 3 verse worstjes in, doormidden gesneden. Ben benieuwd of dat wel gaat lukken.
Volgende keer slavinken zonder draaiarm, dat kan ook nog ja. Broodjes? Nieuw voor me, volgend project. Ik had er geen receptenboekje bij, er is genoeg op het net te vinden amar daar ben ik dan op het ogenblik weer te lui voor om dat op te zoeken.  :-[
Door K&D
#2972270
Worstjes lukt wel als je de stukjes niet te klein maakt. Rijstgerechten is een nono. De rijst wordt kurkdroog, en als je er dan water bij mikt, wordt het rijstsoepiets. :P
Kroketten en bitterballen zou ik ook niet proberen. Tenzij je van ragout houdt... :biggrin2:
Tokhapjes gaan dan weer wel goed, met een scheut olie erbij.
Laatst gewijzigd door K&D op zo 10 aug 2014, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door