Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Urs
#2931396
Het is fijn om goede buren te hebben.

Hier hebben we ook het noaberschap, als je hier komt wonen moet je buurt maken, je vraagt of de buurt buren met je wil worden. Ook vraag je aan een stel of ze naaste buur willen zijn, die zorgen ervoor dat als het nodig is dat de rest van de buurt word ingelicht als er iets aan de hand is. Mocht er iets ernstigs aan de hand zijn dan regelen ze ook dat je huishouden draaiende wordt gehouden. Bij begrafenissen zorgen de dames voor de koffie en broodjes en de heren dragen de kist, of wat de wensen zijn van de nabestaanden.
Ook moet je de buurt uitnodigen voor "intrekkersmaol" als je nieuw in de buurt bent komen wonen.

Met de buurt versier je ook een wagen voor de optocht van het volksfeest . En 1 x per jaar hebben we een gezamenlijke burendag.

Hier in het buitengebied is het wel fijn om toch wat sociale controle te hebben.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2931398
Esther Q schreef: In Kattisberg :)
Das een mooi eindje richting noorden  :)
*Goegelt eens even verder*
Door smulpaap
#2931423
Fijn om goede buren te hebben

Wij hebben ook goede buren . Toen we kwamen kijken naar het huis waarin we nu wonen zeiden de eigenaren tegen mij , als jullie dit huis kopen weet je dan wie je buurman word ? Geen idee . Nou , jouw oude schoolmeester . Je zat toen in de zesde klas  :biggrin2: Dat vond ik natuurlijk erg leuk . Om mijn oude schoolmeester als buurman te krijgen .
Als 12 jarige zag ik hem als een strenge meester die de wind er goed onder had . Ik was natuurlijk zeer benieuwd hoe onze relatie zou worden . Ik inmiddels vele jaren ouder en dan opeens je oude schoolmeester als buurman . We zijn uiteindelijk zeer goed met hem bevriend geraakt . De beste man kreeg helaas kanker , ook in de periode waarin hij zo ziek was was onze band zeer innig . We vonden het ook vreselijk dat hij overleed . Verder is het hier een klein hofje . We kennen elkaar allemaal . We lopen de deur niet plat bij elkaar .
Maar we hebben eens per jaar een buurtfeest . We hebben rondom 1 Jan een nieuwjaarsborrel . En verder bij geboorte , huwelijk of overlijden . Dan gaan we met de pet rond en kopen gezamenlijk een cadeau of rouwkrans . En gaan dus op kraamvisite , naar de trouwerij of naar de uitvaart . En als er hulp nodig is dan kunnen we ook bij elkaar terecht .
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door