Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2929248
Ojee ik heb maandag een opvanghond opgehaald en ben helemaal in love met hem haha. Nog nooit eerder gehad dat ik op slag verliefd was. Hij is lief leuk mooi en matched perfect bij mijn honden. Kan loslopen alleen zijn en gek op water net als de rest hier. Nu gaan we dus alles goed afwegen om te kijken of hij niet kan blijven want ben bang dat ik heeeel veel spijt ga krijgen! Nog tips voor het nadenken?

Hieronder een aantal foto's van deze 2jarige lieve reu

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door DJ_Doerak_Tucker
#2929250
O jee, geef het de tijd en de tijd zal je leren of het écht een goede match is met jouw honden en jouzelf!  ;) Maar die eerste klik is wel heel belangrijk, dus ik denk.....Dat het een blijvertje is!!!  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hylos
#2929286
Mooie hond zeg! Ik lees al hele belangrijke voordelen! Als ik een hond trof wat zo goed met de rest matchte.. wist ik het wel  :biggrin2:
Wat zouden eventuele nadelen zijn?
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2929287
Het is een Cane Corso reu en zijn naam was Ukkie en we hebben hem omgedoopt tot King, past veel beter denk ik.

Nadelen zijn dan heb ik er 3 en ga ik niet meer oppassen of opvangen, maar het is echte liefde haha want ik neem alle nadelen voor lief. Voordelen, matched met mijn honden, knuffelt met mijn katten, rent door de sloten met mijn honden, knuffelt graag kan alleen zijn, luisterd steeds beter en is goed te trainen enz enz enz  :biggrin2:

En hij is mega grappig. Hij is echt aandacht verslaafd en wanneer ik een andere hond die op de bank ligt knuffelt klimt hij niet zo subtiel bovenop de hond en drukt zijn kop ervoor van hier ben ik hoor. Dus aandachtvragend op een leuke manier. Hij is eigenlijk te perfect voor ons om hem ooit nog weg te kunnen doen  :)
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2929299
Zijn er wel nadelen aan deze kanjer ?
Aandacht verslaafd kan ook jaoers gedrag betekenen, ertussen dringen kan je hem dan corigeren zodat hij op zn beurt wacht, dat soort dingen. Maar als dat alles is ...
Wat is zn achter grond want hij ziet er heel erg goed uit ?
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2929303
Zijn grootste nadeel is toch echt dat hij perfect is voor ons  :biggrin2:

Vorige week woensdag kreeg ik een mailtje met de vraag of het klopte dat ik honden opving in nood. Heel gesprek gehad en King is als pup op de boerderij komen te wonen en heeft daar altijd gewoond. Ze hebben geen tijd genomen hem op te voeden en ook is hij niet uitgelaten omdat hij de ruimte op het erf had. Echter begon King zijn ruimte wat te vergroten waardoor hij regelmatig bij de buren koffie ging drinken en dus kwam hij aan de ketting. Overdag aan de ketting en omdat hij sloopte in huis zat hij snachts in de bench. Savonds zat hij dan een paar uurtjes bij de familie. Alleen King kon dit (terecht) niet waarderen en blafte de hele dag door omdat hij gewoon aandacht wou en die konden ze niet geven. Ze waren te druk met hun paarden om tijd voor King te maken. Bij het ophalen was het ook van goh wil je dat ik hem nu meeneem of vanavond brengen zodat je ziet waar hij in de opvang komt. Het was nee neem hem maar mee en de eigenaar had zich omgedraaid. Geen aai geen knuffel geen traan geen good luck boodschap. En zodoende is hij dus maandag met mij meegegaan. Snachts slaapt hij gewoon lekker op een deken op de grond en sloopt tot nu toe niets. Ik ben zo 5 uur weg dus dan voor de zekerheid in de bench en tussendoor komt mijn vriendin met ze wandelen. Maar die bench wil ik er heeeel snel af hebben
Door hamada
#2929519
Hier ook al een paar van dergelijke ervaringen.
En volgens mij werkt het zo: als de bliksem al meteen inslaat, dan ben je verloren :biggrin2: Helemaal als de roedel het er ook mee eens is.
Gebruikersavatar
Door luka en kira
#2929539
Dit klinkt goehoed...  :)
Als zowel je gevoel als je verstand ja zeggen en je roedel geeft geen problemen zou ik zeggen: go for it!!!
Maar volgens mij heb je dat al gedaan  ;)
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2929556
Ow my! Ukkie voor een Cane Corso! Whoehahahhaha. Ja King pas veel beter bij hem. Als ik het zo lees ben jij verkocht.
Gebruikersavatar
Door renate1982
#2929593
Ik snap dat je verliefd vent, wat een kanjer :smitten:
Hij klinkt als een ideale hond dus ja doen hihi :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door