Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#2926762
[quote="Kim_S"]
Je vergeet de vriesruimte(s) in NL nog  :biggrin2:

Hier 2 kisten en een klein kistje voor Anne backup.
[/quote]

Kssst. Jij woont niet in NL dus dat telt niet. >:(
Door Ruisje
#2926763
[quote="Kim_S"]
Je vergeet de vriesruimte(s) in NL nog  :biggrin2:

Hier 2 kisten en een klein kistje voor Anne backup.
[/quote]
De dependance :biggrin2:

Hier 22 kilo hond (samen) en 6 katten -- 1 vrieskist 280ltr, 2 tafelmodel kastjes en de dependance bij het café. ;D
Vraag me niet wat er allemaal inzit, maar het is allemaal voor de dieren...

Als je alleen kvv gaat voeren zou ik ook een kast nemen. Komt er over een tijdje een eendennek en karkasje bij, dan zou ik nu al een kist nemen.
Kijk bij een kast of, als je de laden eruit laat, er allemaal plankjes zijn. Dan kun je meer kwijt! :)
Laatst gewijzigd door Ruisje op vr 16 mei 2014, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#2926767
[quote="Anne in Duitsland"]
Als je alleen keurige rollen kvv voert, zou ik een kast nemen - makkelijker toegankelijk. Als je barft en veel met de lijntjes meebestelt, dan een kist - past meer in. Een kist kun je met schotten indelen zodat je ook redelijk goed overzicht houdt van wat waar ligt, maar wat onderop ligt, ligt onderop, en als je uitgerekend dát moet hebben, is het altijd een vreselijk til- en verplaatsverhaal.

Ideaal is kast én kist: kist voor het grote ongeportioneerde spul, de kast voor keurige porties. :biggrin2:

O, zelf heb ik 2 grote vrieskisten, 2 iets kleinere kisten, 1 grote kast en 1 kleine kast. ::)
[/quote]

Maar zoveel plaats heb je ook wel nodig, als je  barfinkooptour start aan de Poolse grens, en de tour eindigt in Limboland. :D
Da moet je ook veul in ene keer kenne kopuh.... :biggrin2: ;D ;D
Door Anne in Zweden
#2926768
[quote="nova"]
Maar zoveel plaats heb je ook wel nodig, als je  barfinkooptour start aan de Poolse grens, en de tour eindigt in Limboland. :D
Da moet je ook veul in ene keer kenne kopuh.... :biggrin2: ;D ;D
[/quote]

Kijk, jij begrijpt mij tenminste! :-*
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2926774
[quote="nova"]
Maar zoveel plaats heb je ook wel nodig, als je  barfinkooptour start aan de Poolse grens, en de tour eindigt in Limboland. :D
Da moet je ook veul in ene keer kenne kopuh.... :biggrin2: ;D ;D
[/quote]

De tour eindigt ook nog wel eens in Zweden  :biggrin2:

En Anne, ik had het niet eens over mijn vriezertje hoor  :P
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2926815
Ik heb een tijdje met een kast gewerkt, en ik vind dat vreselijk onhandig. Ik probeerde steeds de zaken die ik nodig had vooraan te stoppen, maar dan nog vond ik nooit wat terug.
Ik vind een kist net handiger voor indeling.  Ik vind van bovenaf wat opzij leggen minder erg dan vooruit te moeten laden en dan alles op de grond te moeten leggen of in je handen mee te blijven staan.
Bovendien stapel ik in de kist gewoon per soort verticaal. Vb konijnkarkas, een hele stapel bovenop elkaar, dan de fazant ernaast tot beneden enz...  Als de bovenste zak leeg is, neem ik gewoon de volgende.  (ale, ik werk nog met dozen er bovenop maar dat is omdat ik zo'n kleine porties heb, anders gaat alles zwemmen  :biggrin2:) Maar zo moet ik maar eens in de maand gaan graven om wat terug te ordenen zodat ik weer weken aan alles goed aan kan.

Ik heb trouwens een 250L kist voor mijn 3 katten en dat lukt soms wel, soms niet.  Ik stop nog wel eens wat extra in die oude kast. ;)
Als ik hier op BP rondkijk wat iedereen doet, denk ik nooit dat je het gaat redden met 4-5 laden in een kast voor 2 grote honden. Ik denk dat je toch op minstens 3 maand voerinhoud moet rekenen om jezelf niet constant vast te zetten.  Zeker als je kvv gaat voeren, moet je toch iets meer dan 100kg kwijt kunnen, anders moet je altijd vervoerskosten betalen... Dat raak je vast heel snel beu. ;)
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#2926858
Dank iedereen voor meedenken.  Barf ga ik niet aan beginnen. Ik ga eens langs de witgoed zaak. Kijken wat er staat. Qua kast was ik er uit welk type maar kist heb ik overgeslagen.  Dus terug naar begin :)
Door Martine-Tom
#2926879
[quote="Anne in Duitsland"]
Kssst. Jij woont niet in NL dus dat telt niet. >:(
[/quote]Ik wel!  :biggrin2:
Door Anne in Zweden
#2926896
[quote="Martine-Tom"]
Ik wel!  :biggrin2:
[/quote]

Dan wordt het hoog tijd dat ik weer eens misbruik maak van je vriesderd! :P *gaat onmiddellijk naar Verzamelgroep Zeeland*
Door Martine-Tom
#2926974
Anne in Duitsland schreef: Dan wordt het hoog tijd dat ik weer eens misbruik maak van je vriesderd! :P *gaat onmiddellijk naar Verzamelgroep Zeeland*
Mag hoor, er moet vast nog wel een kilotje of 20/30 bij te persen zijn  :P
Door Anne in Zweden
#2926984
Martine-Tom schreef: Mag hoor, er moet vast nog wel een kilotje of 20/30 bij te persen zijn  :P
:dribble: :dribble: :dribble:

Ik zal binnenkort eens gaan optellen wat ik allemaal al in de pijplijn heb zitten, en of er nog meer in de vriezers thuis past. Er blijft er namelijk eentje in Zweden staan voor de ijsco's van Kims dochters ( :biggrin2: ), dus heb ik thuis minder ruimte. En ik vrees dat ik al wat bestellinkjes heb staan hier en daar. :whistle: Maar ik weet u te vinden, als het nodig is! :-*
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2926988
Anne in Duitsland schreef: :dribble: :dribble: :dribble:

Ik zal binnenkort eens gaan optellen wat ik allemaal al in de pijplijn heb zitten, en of er nog meer in de vriezers thuis past. Er blijft er namelijk eentje in Zweden staan voor de ijsco's van Kims dochters ( :biggrin2: ), dus heb ik thuis minder ruimte. En ik vrees dat ik al wat bestellinkjes heb staan hier en daar. :whistle: Maar ik weet u te vinden, als het nodig is! :-*
Lijntje Zweden zit dus al vol  :biggrin2:

En hey, die kinderen hebben ook vakantie hè!  :P
Door Anne in Zweden
#2926990
Kim_S schreef: Lijntje Zweden zit dus al vol  :biggrin2:

En hey, die kinderen hebben ook vakantie hè!  :P
En dan met name de vriezers hier. Ben een beetje uitgeschoten gisteren, nadat meneer Anne en ik in overleg (jaja! Ik kan het wel!) hadden besloten dat hij een deel van het voer voor de maanden september tot en met december komende week al meeneemt. Dus nou hoop ik dat die 30 kilo die jullie meenemen er nog in passen in juli. ;D :-[

OT :angel: : in Zweden komt dus één vriezer te staan, plus drie lades onder een koelkast. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#2926991
Anne in Duitsland schreef: OT :angel: : in Zweden komt dus één vriezer te staan, plus drie lades onder een koelkast. :biggrin2:
Zijn die gewoon voor de ijsjes  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door