Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#2926818
Annemarie Rijnveld schreef: Hahaha, komt ook wel goed....fijn dat ie altijd mooie drolletjes heeft!!!
Ja zeker! Dat is nog een voordeel van barf: nooit van die stinkende plakhopen brokkendrol uit de bench halen.  ;)
Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2926946
Hier is het ook (al is onze pup nog wat jonger natuurlijk) nog dweilen met de kraan open, behalve juist 's nachts. Dan doet ze het op zich geweldig, ze heeft alleen vorige week met diarree een ongelukje gehad, maar daar waarschuwde ze achteraf wel voor.
En wij hebben 's nachts eigenlijk maar 2 keer uitgelaten, maar manlief begint als chauffeur op belachelijk vroege tijden, dus ze is wel gewend rond 5 uur er even uit te gaan. Maar dit kan inmiddels ook rustig half 8 zijn, gelukkig maar :o

Alleen is het hier overdag pet, zolang ze in de bench zit gaat het goed, maar dat wil je ook niet de hele dag natuurlijk. Dus na het uitlaten mag ze los en dan is het goed in de gaten houden, want zodra we naar boven lopen, of de deur van de kamer blijft dicht en zij kan niet mee, gaat ze ergens zitten piesen... Of het een soort verlatingsangst is? Maar ja, ze is ook nog zo jong.
Op visite is het ook standaard dat ze ergens in huis plast wanneer ze los loopt.
Ik hou haar nu dus aan de lijn wanneer we ergens heen gaan en laat haar zoveel mogelijk naast me liggen.

Maar het is eerlijk gezegd de eerste pup waarmee ik zoveel bezig ben qua zindelijkheid naar mijn idee, maar dat vergeet je vast zodra het over is, haha.

Ik zou in jullie geval proberen het uit te bouwen, dat aangeven wanneer ze uit moeten (zeker wanneer ze overdag continu de kans hebben om te gaan) komt vanzelf wel een keer, al deed mijn vorige hond dat nooit, die kon het 12 uur uithouden zonder piepen bij wijze van...
Ik denk dat overdag wat langer trainen om het op te houden geen slecht idee is. Bij ons pupsel zit er nu zo'n 2-3 uur tussen en dat vind ik netjes.

Barfplaats wordt gesponsord door