Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2926624
Zouden jullie de honden nog laten plassen rond 22.00-22.30 uur als je zoals ik vandaag om 21.30 uur thuis bent gekomen van een lange bergwandeling? Ik doe dat dus nl wel, ik moet erbij vermelden dat ik geen tuin heb waar ze kunnen plassen,  dus als we niet gaan betekent dat ophouden tot de volgende dag 7.00-7.30 uur.
#2926631
Wij laten Oscar 3 keer per dag uit en de laatste ronde is grofweg tussen 20.00 en 23.00. Ons idee is dat de nacht maximaal 12 uur mag duren, 9 van de 10 keer is het korter. Maar Oscar is dan ook een hond die van vaker uitlaten eerder onrustig wordt. Hij kan bijzonder goed zijn plas ophouden. Een laatste keer buiten om te plassen is hier gelijk een rondje van 10 minuten, dus "ff plassen" betekend weer een hele dosis prikkels.

Dus nee, half tien thuiskomen van een lange wandeling en de volgende ochtend 7.00 uur valt hier onder de categorie ruimschoots minder dan 12 uur dus prima. Maar ik denk dat dat heel persoonlijk is en als jij je er goed bij voelt moet het doen. Echter, als je zulke toeren uit moet halen bij Ziggy, zou ik me wel afvragen of het wel zo heel hard nodig is?
#2926639
Dat vraag ik me dus ook weleens af of zij het nodig heeft/vindt. Ik ga vanavond overslaan,  ik vermoed dat zij dat heerlijk gaat vinden :biggrin2:

Wij laten ze normaal dus vier keer uit, in de ochtend een lange bergwandeling (=1-1, 5 uur),  tussen de middag kort poep en plasrondje en dan 's avonds weer een bergwandeling,  soms lang soms normaal (=45 minuten), daarna eten en daarna dus als laatste voor een plasje naar buiten en dat laatste wordt door Ziggy niet gewaardeerd :P En ik vraag me iedere avond weer af voor wie en waarom ik het weer doe.
#2926659
Laura2004 schreef: Zouden jullie de honden nog laten plassen rond 22.00-22.30 uur als je zoals ik vandaag om 21.30 uur thuis bent gekomen van een lange bergwandeling? Ik doe dat dus nl wel, ik moet erbij vermelden dat ik geen tuin heb waar ze kunnen plassen,  dus als we niet gaan betekent dat ophouden tot de volgende dag 7.00-7.30 uur.
Nee zou ik niet doen, sterker nog...denk dat de honden dan niet eens mee willen :biggrin2:
Ze gaan hier zo tegen 20.00/20.30 uur nog mee naar buiten. In de winter is dat krapaan 15 minuten, nu het langer licht is lopen we nog wel  een half uur tot een uur. En dan moet ik de volgende ochtend echt niet om 7 uur aan hun bed staan hoor want dan willen ze helemaal nog niet uit! Dus de dinsdag is hier altijd grappig want dan moet ik de hele dag werken en sta ik dus idd. om 7 uur aan hun bed.....dan heb ik 2 honden met ochtendhumeur ::)
In het weekend gaan we er zo tegen 9 uur uit, soms wel later en dan liggen ze gewoon nog te slapen....
#2926660
Laura2004 schreef: Dat vraag ik me dus ook weleens af of zij het nodig heeft/vindt. Ik ga vanavond overslaan,  ik vermoed dat zij dat heerlijk gaat vinden :biggrin2:

Wij laten ze normaal dus vier keer uit, in de ochtend een lange bergwandeling (=1-1, 5 uur),  tussen de middag kort poep en plasrondje en dan 's avonds weer een bergwandeling,  soms lang soms normaal (=45 minuten), daarna eten en daarna dus als laatste voor een plasje naar buiten en dat laatste wordt door Ziggy niet gewaardeerd :P En ik vraag me iedere avond weer af voor wie en waarom ik het weer doe.
Dan ga ik echt niet uitlaten! Voor wie doe je het dan?

Verder kun je Jones met Oscar vergelijken. Uitlaten in de bebouwde kom is veel prikkels ( veel meer dan 1,5 uur natuurgebied). Hij plast dan ook niet uit. Dus lang leve de tuin (hij heeft onberkt toegang tot de tuin en houdt gewoon op, zelf schuld. Daar maak ik mij niet druk om).
Door Martine-Tom
#2926665
Laura2004 schreef: Zouden jullie de honden nog laten plassen rond 22.00-22.30 uur als je zoals ik vandaag om 21.30 uur thuis bent gekomen van een lange bergwandeling? Ik doe dat dus nl wel, ik moet erbij vermelden dat ik geen tuin heb waar ze kunnen plassen,  dus als we niet gaan betekent dat ophouden tot de volgende dag 7.00-7.30 uur.
Nee niet echt uitlaten, ik zou dan als ik van plan ben later als 8 uur op te staan voor het slapen gaan Tom nog even naar het grasje voor de deur laten gaan, hij plast op commando, en dan naar bed gaan...meer voor mijn eigen idee als wat anders overgens  :P
#2926669
De laatste ronde is meestal rond een uur of acht, soms wat later. De duur wisselt, maar meestal zo'n drie kwartier, soms wat langer. Voor ik naar bed ga mag de hond die dat wil nog een plas doen in de tuin.
Pike doet dat nooit. Die ontploft nog liever dan dat hij in de tuin gaat plassen. Armagnac gaat meestal wel even de tuin in en doet dan een klein plasje. Echt nodig moet hij niet, hij gaat meer naar buiten om te kijken of er nog ergens trollen zitten  ::) Duc gaat soms wel en soms niet, maar als hij gaat dan staat hij wel te klateren. Goddank houdt hij het tegenwoordig probleemloos tot de volgende ochtend uit, er is een lange tijd geweest dat hij altijd midden in de nacht nogmaals naar buiten moest om te plassen (door medicijnen).
#2926670
Ok, dan gaan we dat maar niet meer doen :P. @ Zurca: 's ochtends vindt Ziggy het ook niet zo'n goed plan om te gaan wandelen,  maar dan is ze sneller te overtuigen dan voor het laatste plasrondje.

Ik doe het trouwens omdat ik 's ochtends op springen sta en het me zo erg lijkt als de honden dat gevoel ook hebben,  maar er is hier nooit iemand wanhopig om naar buiten te gaan 's ochtends en vooral Ziggy niet, die vindt elf uur een mooie tijd om te gaan.  Maar dat gaat weer niet aangezien het al veel te warm is dan.
#2926677
Laura2004 schreef: Zouden jullie de honden nog laten plassen rond 22.00-22.30 uur als je zoals ik vandaag om 21.30 uur thuis bent gekomen van een lange bergwandeling? Ik doe dat dus nl wel, ik moet erbij vermelden dat ik geen tuin heb waar ze kunnen plassen,  dus als we niet gaan betekent dat ophouden tot de volgende dag 7.00-7.30 uur.
Zou wel moeten, het is zo van waag het niet om na bed te gaan zonder haar nog te laten plassen  ::)
Ze is wel eens om 23.00 uit geweest omdat we toen thuis kwamen van visite en dachten dan hoeft ze niet 2 keer de trap op en af, nou toen we om 1.00 na bed wilde hadden we een strond vervelende hond omdat die nog moest plassen....
Tijd dat we na bed gaan maakt ook niet of het middernacht is of een uur of 3, mevrouw moet gewoon nog even plassen.

Maar smorgens is ze gelukkig net als mij, staan we om 9 uur op gaan we eerst nog een half uur a uur rustig aan doen voor we uit gaan maar dat geld ook als we om 11.30 opstaan  ;D
#2926690
Ik weet van mijn honden dat ze zich wel melden als ze uit willen. Als ze dat doen, staan ze echt nog niet op knappen ;)
Tenzij het midden in de nacht is, dan "vlieg" ik voor ze als ze zich melden want dan weet ik dat er iets aan de hand is....ze hebben me iig nog nooit voor niets wakker gemaakt ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door