Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#2926445
Arkay schreef: Hier een puber die gelijk begon te brommen toen ik het voorlas.

Vorig jaar agenten aan de deur gehad, er werd net vuurwerk afgeschoten uit uw tuin, tja zou kunnen zoonlief is net naar school dus u bent waarschijnlijk net langs hem gelopen.
en dan een belerend vingertje en dreigen met buro halt, alsof ze daar wat van leren.
Zorg liever voor goede speel mogelijkheden voor kinderen en veilige hangplekken voor de oudere jeugd.
Vroeger haalde wij ook kattekwaad uit en hingen we ook rond en dat gaat al heel erg lang zo, maar om de een of andere reden mag je geen last van elkaar hebben in het normale leven waardoor de jongelui erg ingeperkt word en als ze dan eens iets doen tja dan doen ze het goed.

We willen teveel regeltjes afspreken en afdwingen terwijl met een simpel respect voor elkaar en het oude behandel een ander zoals jezelf behandeld wil worden.
Niet daargelaten dat ik vind dat er best wel opgevoed moet worden en dat we dat met zn allen doen ipv bemoei je enkel met je eigen en daardoor onhandelbare mensen krijgen.
Maarja die ideale wereld krijgen we pas als ....
Denk je echt dat de jeugd zich dan aan de vuurwerkverordeningen zou houden?
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2926449
Nee dat zeker niet anne maar het geklier komt wel voort uit verveling.
Gaan ze buiten een balletje trappen komen er vier buren naar buiten want ze maken herrie beschadigen misschien iets etc.
En door die verveling is hetgeen ze uithalen wel extremer omdat ze de rest van de tijd erg beperkt worden in wat er kan.
Ik (36) kon nog redelijk normaal in de wijk spelen en er was een veld in de buurt met bomen en struiken en weet ik wat allemaal meer , maarja daar staat nu een woonwijk dus waar moet de jongelui rondhangen en ongein uithalen ... op de parkeerplaats.

Vind ik het gedrag oke nee zeker niet maar wel logisch want ook de handhaving is er niet, de sociale controle daar begin je niet eens meer aan (je kan een klap krijgen als je er op aan spreekt) als het in het dagelijks leven al niet werkt danis er met vuurwerk al helemaal geen beginnen aan.
Gebruikersavatar
Door pike
#2926456
Lizzy schreef: Gewoon vanaf nu helemaal totaal verbieden, 1 centrale vuurwerkshow per stad/dorp om 00:00 en verder geen gepolder.
Ik hoop het nog mee te maken!
De nieuwe regels zullen niets aan de (over)last veranderen. Hier wordt nog steeds elk weekend vuurwerk afgestoken, daar wordt niets aan gedaan, net zo min als dat er voor oudjaar wat gedaan wordt als er te vroeg oorlogje wordt gespeeld. Ik verwacht er dus helemaal niets van. Ik denk juist dat het averechts werkt, dat er nog meer illegaal en via internet wordt aangeschaft omdat het maar zo kort legaal verkrijgbaar is.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2926544
Toch denk ik dat het wel een beetje helpt.
Als je hond echt zo bang is, dan is elke klap minder al fijn.
Mijn man (redelijk verstandig) liep voorheen toen de jongens klein waren met de jongens op straat in de tijd dat het afgeschoten mocht worden.
Ze gooiden nooit naar mensen of honden, maar knalden gewoon een beetje in het wilde weg.
Hij zou zich wel aan de toegestane tijd houden.
En er zijn vast meer verstandige mannen zoals Jan.
Dus die gaan nu pas vanaf 18.00 uur de straat op.
Niet iedereen die van vuurwerk houdt, doet het op tijden waarop het niet mag.
Dus ja, dan wordt er toch minder geknald.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door