Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2927295
Kat in huis houden vind ik niet te vergelijken met een gevangenis, kat in bench wel ;-)
Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden om het binnen leuk te maken voor de kat dat de vergelijking met gevangenis niet opgaat. Maar het is wel zo dat niet elke kat daarin kan gedijen, sommigen hebben inderdaad de vrijheid nodig. Net als dat er mensen zijn die alleen maar ver weg op vakantie kunnen omdat dichtbij in Nederland niet genoeg is. Zijn mensen die op vakantie gaan in Nederland zielig? Nee, ook Nederland is prachtig.
#2927306
Martine-Tom schreef: ::) ::)
Lekker kortzichtig.

Oh oh wat zijn mijn katten toch zielig, mogen alleen maar in het hele huis en de tuin, oh oh wat zitten die gevangen. Ze hebben het zo slecht dat de kat van de buurman dagelijks staat te bedelen of ie alsjeblieft mag komen spelen. Ja echt enorm sneu hoor van die katten die gevangen gehouden worden door die egoistische baasjes die ze hun vrijheid niet gunnen.
Wilde ik ook al zeggen, lekker kortzichtig... Nou zijn de katten weer zielig die binnen leven ::)
#2927772
patt schreef: Almere buiten?Denk dat het voor 80 procent van de bomen weghalen voor een wandelboulevard daar eerder wat mee te maken heeft
excuse;ik bedoel het neergehaalde Kotterbos

oja on topic;mijn oranje driepoot loopt gewoon los en ja ik zou het erg vinden als ie platgereden is maar ikzelf zou ook niet gedijen in een gevangenis en hij werd hoorndol.Net zoals ik mijn honden niet aan de lijn wil laten lopen en ergens naartoe rij waar geen mensen en honden zijn.En om maar het commentaar voor te zijn als iemand een trauma oploopt omdat ie mn kat aanrijdt,leven is een aaneenschakeling van trauma's oplopen en aan jou de keus of je daar dan aan vast wilt klampen.Beetje over de top natuurlijk maar dat over correcte is om ook wel exceem van te krijgen.Mijn buurhond dood katten ,nou geen kat die daar gezellig gaat buurten.Andere buren kiezen ervoor om ze binnen te houden,als je kat dat kan,zeker doen.Heb je een vrijbuiter dan gaat kwaliteit voor kwantiteit.Wanneer de honden hier in de tuin zitten krijgen wij ook geen visite van buurpoezen,slimme beestjes
Dit zijn altijd goede geheel-voor-de-zon-verdwijnende-trauma-opmerkingen. Enkele jaren geleden deed een ander barfplaatslid zo'n zelfde uitspraak. Het was zelfs iemand z'n eigen schuld als ie zich tegen een boom dood reed om een kat te ontwijken. Sindsdien ben ik geheel van mijn trauma genezen. Altijd nuttig, zulke info.
#2928070
Ramses1 schreef: +1
+1
Als de katten de vogels doden is het de natuur, maar wordt een kat door een hond gedood, dan wordt er moord en brand geschreeuwd.

Vond vorige week een onthoofde merel in de tuin, dus ben de katten niet echt gunstig gestemd.  >:(
#2928170
Elvira schreef: +1
Als de katten de vogels doden is het de natuur, maar wordt een kat door een hond gedood, dan wordt er moord en brand geschreeuwd.

Vond vorige week een onthoofde merel in de tuin, dus ben de katten niet echt gunstig gestemd.  >:(
Als jouw hond losloopt en door een andere loslopende hond wordt doodgebeten is dat dus ook gewoon natuur. Ook helemaal prima dus, en als jij dat erg vindt stel je je aan want jouw hond heeft misschien ook wel eens een vogeltje gedood. Huisdieren die andere huisdieren kapot bijten, puur natuur en geen enkel probleem. Toch?
#2928172
Martine-Tom schreef: ::) ::)
Lekker kortzichtig.

Oh oh wat zijn mijn katten toch zielig, mogen alleen maar in het hele huis en de tuin, oh oh wat zitten die gevangen. Ze hebben het zo slecht dat de kat van de buurman dagelijks staat te bedelen of ie alsjeblieft mag komen spelen. Ja echt enorm sneu hoor van die katten die gevangen gehouden worden door die egoistische baasjes die ze hun vrijheid niet gunnen.
Als het huis geen gevangenis is en een dier het per definitie geen probleem vindt om daar zijn hele leven door te brengen, wat lopen al die honden dan buiten te schijten en te blaffen en andere dieren weg te jagen. Jouw hond ziet er niet veel groter uit dan een kat, misschien moet je die dan ook maar lekker binnen laten als dat zo ontzettend prima is.
#2928187
kakocavi schreef: Als het huis geen gevangenis is en een dier het per definitie geen probleem vindt om daar zijn hele leven door te brengen, wat lopen al die honden dan buiten te schijten en te blaffen en andere dieren weg te jagen. Jouw hond ziet er niet veel groter uit dan een kat, misschien moet je die dan ook maar lekker binnen laten als dat zo ontzettend prima is.
Honden horen of aangelijnd, of onder appél te staan, én de baas moet de stront opruimen.
Ga jij met een plastic zakje de wijk door voor de stront van jou kat?
Mijn hond gaat niet in zijn uppie de straat op. Die heb je dus in de gaten en haalt echt bij de buren de vissen niet uit de vijver.
In de bewoonde wereld kunnen nu eenmaal simpelweg huisdieren niet overal maar doen en laten wat ze willen. Dus maak van je huis iets leuks, zet je tuin af, plaats een ren of neem geen kat.
#2928201
Hope schreef: Honden horen of aangelijnd, of onder appél te staan, én de baas moet de stront opruimen.
Ga jij met een plastic zakje de wijk door voor de stront van jou kat?
Mijn hond gaat niet in zijn uppie de straat op. Die heb je dus in de gaten en haalt echt bij de buren de vissen niet uit de vijver.
In de bewoonde wereld kunnen nu eenmaal simpelweg huisdieren niet overal maar doen en laten wat ze willen. Dus maak van je huis iets leuks, zet je tuin af, plaats een ren of neem geen kat.
Ja, dat hoort zo ja... Maar zo is het niet. Je mag van mij aannemen dat ik letterlijk nooit iemand de stront van zijn honden op zie ruimen in mijn buurt. Sterker nog, ze laten die beesten meestal maar schijten waar ze willen, of dat nou de stoep is, de speeltuin of midden op de parkeerplaats. Daarentegen poepte mijn kat altijd achter de bomen in het park en begroef ze het. Nooit heb ik kattenpoep in de tuin zien liggen, van de andere buurtkatten net zomin.
Je mag ook van mij aannemen dat honden vaak overal en nergens loslopen en met hun modderpoten tegen mensen aanspringen en achter katten en wilde dieren aanzitten, en dat dat volgens de eigenaren helemaal geen probleem is 'want hij doet niks hoor'. Dus fijn om te weten hoe het allemaal hoort, maar de praktijk werkt anders. Hondeneigenaren zijn niet altijd lief en leuk, en katteneigenaren zijn niet altijd aso's. Ik heb van de eerste groep veel meer last dan van de laatste.

En dan komt er weer zo'n topic langs waarin toch weer duidelijk wordt wat een hondenforum dit is. Een kat wordt doodgebeten door een stel honden, in het bericht staat dat de kat in de kliko is gegooid door de in de buurt beruchte eigenaresse en dat ze de dode kat weigerde terug te geven totdat de politie erbij kwam. Vervolgens wordt in driekwart van de berichten het verhaal in twijfel getrokken en geroepen dat het wel overdreven zal zijn en het de schuld van de katteneigenaar is. Maar is het bericht dan zo ongeloofwaardig? Is het nou zo moeilijk te geloven dat een hondeneigenaar bewust haar honden loslaat op een kat en vervolgens weigert het dode beest terug te geven, en die honden ook gebruikt om andere buurtbewoners te zieken? Na diverse real life aanvaringen met hondeneigenaren zeg ik: nee, dat is het niet.
#2928234
Nee hoor, dat ligt niet aan het forum.
Een hond hoort aangelijnd, de baas hoort stront te ruimen. Eigenaren die hondenpoep in de speeltuin laten liggen zorgen eveneens voor overlast, en wekken net zoveel irritatie op.
Over het algemeen gaat fikkie niet zonder zijn baas de straat op, en haalt hij daarom ook geen vijvers leeg of jaagt hij vogels in de voillere dood. Dat is de reden waarom katten voor ergernis zorgen: ze zijn alleen.

In een bewoonde wereld is gewoonweg geen plaats om alle (huis)dieren maar hun gang te laten gaan. Dat heeft te maken met overlast, rekening houden met anderen en respect voor andermans spullen. Of het nu een hond is die achter wild aan gaat of een kat die elke dag in andermans tuin zit te poepen: de eigenaar heeft de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat een ander geen last heeft van zijn of haar huisdier. De hondenbezitter krijgt een rekening voor hondenbelasting, krijgt een bekeuring voor niet aanlijnen en voor het niet opruimen voor poep. De katteneigenaar kan kennelijk alles maar maken en dat is en blijft een hele kromme regeling.
Aangezien katten niet worden uitgelaten maar gewoon los rondlopen kom je al gauw uit bij een ren, het afzetten van de tuin of het binnenhouden van de kat. Of op zijn minst het betalen van belasting.
#2928238
Hope schreef: Nee hoor, dat ligt niet aan het forum.
Een hond hoort aangelijnd, de baas hoort stront te ruimen. Eigenaren die hondenpoep in de speeltuin laten liggen zorgen eveneens voor overlast, en wekken net zoveel irritatie op.
Over het algemeen gaat fikkie niet zonder zijn baas de straat op, en haalt hij daarom ook geen vijvers leeg of jaagt hij vogels in de voillere dood. Dat is de reden waarom katten voor ergernis zorgen: ze zijn alleen.

In een bewoonde wereld is gewoonweg geen plaats om alle (huis)dieren maar hun gang te laten gaan. Dat heeft te maken met overlast, rekening houden met anderen en respect voor andermans spullen. Of het nu een hond is die achter wild aan gaat of een kat die elke dag in andermans tuin zit te poepen: de eigenaar heeft de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat een ander geen last heeft van zijn of haar huisdier. De hondenbezitter krijgt een rekening voor hondenbelasting, krijgt een bekeuring voor niet aanlijnen en voor het niet opruimen voor poep. De katteneigenaar kan kennelijk alles maar maken en dat is en blijft een hele kromme regeling.
Aangezien katten niet worden uitgelaten maar gewoon los rondlopen kom je al gauw uit bij een ren, het afzetten van de tuin of het binnenhouden van de kat. Of op zijn minst het betalen van belasting.
+1
#2928241
kakocavi schreef: Ja, dat hoort zo ja... Maar zo is het niet. Je mag van mij aannemen dat ik letterlijk nooit iemand de stront van zijn honden op zie ruimen in mijn buurt. Sterker nog, ze laten die beesten meestal maar schijten waar ze willen, of dat nou de stoep is, de speeltuin of midden op de parkeerplaats. Daarentegen poepte mijn kat altijd achter de bomen in het park en begroef ze het. Nooit heb ik kattenpoep in de tuin zien liggen, van de andere buurtkatten net zomin.
Je mag ook van mij aannemen dat honden vaak overal en nergens loslopen en met hun modderpoten tegen mensen aanspringen en achter katten en wilde dieren aanzitten, en dat dat volgens de eigenaren helemaal geen probleem is 'want hij doet niks hoor'. Dus fijn om te weten hoe het allemaal hoort, maar de praktijk werkt anders. Hondeneigenaren zijn niet altijd lief en leuk, en katteneigenaren zijn niet altijd aso's. Ik heb van de eerste groep veel meer last dan van de laatste.

En dan komt er weer zo'n topic langs waarin toch weer duidelijk wordt wat een hondenforum dit is. Een kat wordt doodgebeten door een stel honden, in het bericht staat dat de kat in de kliko is gegooid door de in de buurt beruchte eigenaresse en dat ze de dode kat weigerde terug te geven totdat de politie erbij kwam. Vervolgens wordt in driekwart van de berichten het verhaal in twijfel getrokken en geroepen dat het wel overdreven zal zijn en het de schuld van de katteneigenaar is. Maar is het bericht dan zo ongeloofwaardig? Is het nou zo moeilijk te geloven dat een hondeneigenaar bewust haar honden loslaat op een kat en vervolgens weigert het dode beest terug te geven, en die honden ook gebruikt om andere buurtbewoners te zieken? Na diverse real life aanvaringen met hondeneigenaren zeg ik: nee, dat is het niet.
Neuh, dat is het vast niet. Ik heb er ook wel beeld bij. Het geeft natuurlijk geen pas om een kat in de container te mieteren en het niet af te staan aan de eigenaar. Als dat gebeurd is, dan spoort dat mens met die honden echt voor minder dan een meter. En ik geloof het zo, ik ken echt zat hondenmensen die voor geen meter sporen. Dat die kat doodgebeten is door honden..., ja, dat is echt heel erg sneu voor die kat. Ik hoop dat de kat niet te erg geleden heeft :'(. Het is ook heel vervelend, dat hondeneigenaren bij jou in de buurt de stront niet opruimen. En ik weet zeker dat je ook dat beslist niet overdrijft, want ik heb zelf ook in zo'n buurt gewoond.... 

Maar het valt mij altijd op dat in dezelfde discussies de katteneigenaren/liefhebbers druk doende zijn met tegen te spreken dat hun loslopende kat ook overlast bezorgd. Hun eigen kat schijt nooit in de tuin van de buren. Net als dat hier de hondeneigenaren altijd wel de schijt van hun hond opruimen. Waarbij ik dan ook wel eens denk "ja ja, hier zijn we allemaal heiliger dan de paus ::)".

Links of rechtsom, wat kattenmensen er ook van vinden: ik waardeer het niet als de 4 katten van mijn buren in mijn tuin schijten. In mijn moestuin nog wel. En ik vind het ook niet prettig dat zij in mijn tuin lopen, omdat ik vrees voor hun leven. Maar als ik mijn buren daar dan op aan spreek en ze zeggen dan "ja, dan moeten ze maar niet zo stom zijn om in jullie tuin te springen", dan heb ik daar ook weer een trauma minder....

Ik vind dat als katteneigenaren zich echt bekommeren om de veiligheid van hun kat, ze 'm niet zonder toezicht buiten hun eigen terrein moeten laten lopen. En ja, dat is lastig en ingewikkeld en vervelend. En daarom laten de meeste mensen ze ook gewoon op straat lopen.... En nemen ze het risico dat ze plat gereden worden, vergiftigd worden of door de buurhonden doodgemaakt worden. En dan kun je dat probleem bij de automobilist neerleggen of bij de buren-met-honden neerleggen maar feit blijft dat de katteneigenaar willens en wetens zelf het risico neemt door zijn of haar kat buiten te laten lopen. En nou ja, dan geven de katteneigenaren zelf eigenlijk aan dat niemand een trauma hoeft te krijgen als ie eens een kat plat rijdt....
#2928290
Ik vind het persoonlijk een rare discussie worden en zo gaat het vaak. Honden versus katten, hondeneigenaren versus katteneigenaren.

Ik vind gewoon dat iedere diereneigenaar verantwoording voor zijn eigen dier moet nemen. Dus honden aangelijnd houden waar verplicht, stront ruimen, ze opvoeden enz. Katten houd je op eigen terrein en als je wil dat ze buiten komen, zet je de tuin af. Vindt je dat nog teveel gevangenis, dan ga je lekker net als met de hond met ze naar buiten, aan een lijntje.

En bij beide diersoorten zijn er eigenaren die zich keurig maatschappelijk aangepast gedragen en complete aso's. En als katten én hondeneigenaar kan ik wel hartgrondig zeggen dat ik van beide soorten de aso's compleet zat ben. Maar het feit dat een ander asociaal is, vind ik totaal geen excuus om je dan zelf ook maar als een dikke aso te gaan gedragen. Dat vind ik ronduit dom.
#2928300
Lizzy schreef: Neuh, dat is het vast niet. Ik heb er ook wel beeld bij. Het geeft natuurlijk geen pas om een kat in de container te mieteren en het niet af te staan aan de eigenaar. Als dat gebeurd is, dan spoort dat mens met die honden echt voor minder dan een meter. En ik geloof het zo, ik ken echt zat hondenmensen die voor geen meter sporen. Dat die kat doodgebeten is door honden..., ja, dat is echt heel erg sneu voor die kat. Ik hoop dat de kat niet te erg geleden heeft :'(. Het is ook heel vervelend, dat hondeneigenaren bij jou in de buurt de stront niet opruimen. En ik weet zeker dat je ook dat beslist niet overdrijft, want ik heb zelf ook in zo'n buurt gewoond.... 

Maar het valt mij altijd op dat in dezelfde discussies de katteneigenaren/liefhebbers druk doende zijn met tegen te spreken dat hun loslopende kat ook overlast bezorgd. Hun eigen kat schijt nooit in de tuin van de buren. Net als dat hier de hondeneigenaren altijd wel de schijt van hun hond opruimen. Waarbij ik dan ook wel eens denk "ja ja, hier zijn we allemaal heiliger dan de paus ::)".

Links of rechtsom, wat kattenmensen er ook van vinden: ik waardeer het niet als de 4 katten van mijn buren in mijn tuin schijten. In mijn moestuin nog wel. En ik vind het ook niet prettig dat zij in mijn tuin lopen, omdat ik vrees voor hun leven. Maar als ik mijn buren daar dan op aan spreek en ze zeggen dan "ja, dan moeten ze maar niet zo stom zijn om in jullie tuin te springen", dan heb ik daar ook weer een trauma minder....

Ik vind dat als katteneigenaren zich echt bekommeren om de veiligheid van hun kat, ze 'm niet zonder toezicht buiten hun eigen terrein moeten laten lopen. En ja, dat is lastig en ingewikkeld en vervelend. En daarom laten de meeste mensen ze ook gewoon op straat lopen.... En nemen ze het risico dat ze plat gereden worden, vergiftigd worden of door de buurhonden doodgemaakt worden. En dan kun je dat probleem bij de automobilist neerleggen of bij de buren-met-honden neerleggen maar feit blijft dat de katteneigenaar willens en wetens zelf het risico neemt door zijn of haar kat buiten te laten lopen. En nou ja, dan geven de katteneigenaren zelf eigenlijk aan dat niemand een trauma hoeft te krijgen als ie eens een kat plat rijdt....
Ik ben blij met je genuanceerde bericht en de positie die je inneemt. Wat mij gewoon opvalt is dat er door sommigen hier erg hard geprobeerd wordt om vooral de katteneigenaresse de schuld te geven, "want ze overdrijft en zoekt alleen maar aandacht, en haar kat zal wel te vaak in die tuin gescheten hebben". Op basis van het bericht vind ik dat erg vergezocht en krijg ik het idee dat elke buitenkat het maar gewoon verdient om kapotgebeten te worden, als signaal aan de eigenaar. Ik ben blij dat ik van jou een meer genuanceerde reactie krijg.

Dat je niet wilt dat katten in jouw (moes)tuin poepen begrijp ik volkomen, je hebt daar ook gelijk in. In de vroegere kattenbuurt van mijn ouderlijk huis had ik daar ook weleens last van, en dat is vervelend. Maar in die buurt kwam lang geleden ook mijn oude kat aanlopen, geboren op een boerderij maar haar eigenaren waren met haar verhuisd. Die eigenaren gaven hun katten veel te weinig eten, "want ze kunnen hier toch ook muizen vangen". Door de concurrentie om voer werd mijn katje weggejaagd en ging ze zwerven. Uiteindelijk kwam ze bij ons aanlopen als een vriendelijk en zachtaardig hoopje ellende, we konden haar niet buiten konden laten staan. Na een hoop gedoe werd ze van ons.
Maar deze kat was vanaf haar geboorte gewend om buiten te zijn, ze was urenlang buiten om muizen te vangen of gewoon rond te lopen. Haar binnen houden was mijns inziens geen optie geweest, vroeg of laat was ze wel ontsnapt door de keukendeur of een open raam. En zo niet, dan was ze doodongelukkig geweest. Dat bedoelde ik ook met mijn reactie op martine-tom: ze deed sarcastisch over het idee dat het huis als een gevangenis kan zijn voor een kat, maar voor sommige katten is het dat ook. Was het juist geweest om de kat binnen te houden? Ik vind van niet. Ondanks de risico's die je terecht noemt. We hebben trouwens geprobeerd haar aan een tuigje te laten lopen, maar dat werd echt helemaal niets  :biggrin2:

En ja, een buitenkat kan ergenissen opleveren. Ik kan je in alle eerlijkheid zeggen dat mijn oude kat voor zover ik weet alleen de kattenbak of het park gebruikt als wc, maar natuurlijk is dat niet altijd zo. En dat is vervelend. Maar zo erger ik me weer aan honden die niet luisteren naar hun eigenaar en tegen mij aanspringen terwijl ik daar geen behoefte aan heb. En aan de terriër van de flat tegenover ons die vrolijk een halfuur op volle sterkte staat te blaffen. En dus aan de hondenpoep op straat. Verder erger ik me soms ook aan gillende kinderen, aan vogelpoep op mijn auto, paardenpoep op de weg en slakken in mijn aquarium. En aan mensen erger ik me nog het meest. Helaas wonen de meesten van ons in een omgeving waarin dit soort ergernissen niet te voorkomen zijn. Zoiets ontkom je nu eenmaal niet. Eerlijk gezegd vind ik de ergernis door katten dan niet eens zo erg.

Overigens ben ik tegen hondenbelasting, juist omdat er zoveel andere factoren zijn die invloed hebben op de omgeving.
Laatst gewijzigd door kakocavi op ma 19 mei 2014, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#2928301
Kaela schreef: Ik vind het persoonlijk een rare discussie worden en zo gaat het vaak. Honden versus katten, hondeneigenaren versus katteneigenaren.

Ik vind gewoon dat iedere diereneigenaar verantwoording voor zijn eigen dier moet nemen. Dus honden aangelijnd houden waar verplicht, stront ruimen, ze opvoeden enz. Katten houd je op eigen terrein en als je wil dat ze buiten komen, zet je de tuin af. Vindt je dat nog teveel gevangenis, dan ga je lekker net als met de hond met ze naar buiten, aan een lijntje.

En bij beide diersoorten zijn er eigenaren die zich keurig maatschappelijk aangepast gedragen en complete aso's. En als katten én hondeneigenaar kan ik wel hartgrondig zeggen dat ik van beide soorten de aso's compleet zat ben. Maar het feit dat een ander asociaal is, vind ik totaal geen excuus om je dan zelf ook maar als een dikke aso te gaan gedragen. Dat vind ik ronduit dom.
Helemaal mee eens.

Hoewel ik iemand, honden of katteneigenaar, die zich niet altijd aan de regels houdt niet meteen een aso. Er laten genoeg mensen hun kat buiten, en die zijn echt niet allemaal aso.
Er zijn ook genoeg mensen die hun hond wel eens los hebben of de poep niet altijd opruimen. Ook dat zijn echt niet direct asociale mensen.
Het zou alleen leuk zijn als katteneigenaren met katten die voor overlast zorgen verantwoordelijkheid nemen en die overlast voorkomen.
#2928306
kakocavi schreef: Ik ben blij met je genuanceerde bericht en de positie die je inneemt. Wat mij gewoon opvalt is dat er door sommigen hier erg hard geprobeerd wordt om vooral de katteneigenaresse de schuld te geven, "want ze overdrijft en zoekt alleen maar aandacht, en haar kat zal wel te vaak in die tuin gescheten hebben". Op basis van het bericht vind ik dat erg vergezocht en krijg ik het idee dat elke buitenkat het maar gewoon verdient om kapotgebeten te worden, als signaal aan de eigenaar. Ik ben blij dat ik van jou een meer genuanceerde reactie krijg.

Dat je niet wilt dat katten in jouw (moes)tuin poepen begrijp ik volkomen, je hebt daar ook gelijk in. In de vroegere kattenbuurt van mijn ouderlijk huis had ik daar ook weleens last van, en dat is vervelend. Maar in die buurt kwam lang geleden ook mijn oude kat aanlopen, geboren op een boerderij maar haar eigenaren waren met haar verhuisd. Die eigenaren gaven hun katten veel te weinig eten, "want ze kunnen hier toch ook muizen vangen". Door de concurrentie om voer werd mijn katje weggejaagd en ging ze zwerven. Uiteindelijk kwam ze bij ons aanlopen als een vriendelijk en zachtaardig hoopje ellende, we konden haar niet buiten konden laten staan. Na een hoop gedoe werd ze van ons.
Maar deze kat was vanaf haar geboorte gewend om buiten te zijn, ze was urenlang buiten om muizen te vangen of gewoon rond te lopen. Haar binnen houden was mijns inziens geen optie geweest, vroeg of laat was ze wel ontsnapt door de keukendeur of een open raam. En zo niet, dan was ze doodongelukkig geweest. Dat bedoelde ik ook met mijn reactie op martine-tom: ze deed sarcastisch over het idee dat het huis als een gevangenis kan zijn voor een kat, maar voor sommige katten is het dat ook. Was het juist geweest om de kat binnen te houden? Ik vind van niet. Ondanks de risico's die je terecht noemt. We hebben trouwens geprobeerd haar aan een tuigje te laten lopen, maar dat werd echt helemaal niets  :biggrin2:

En ja, een buitenkat kan ergenissen opleveren. Ik kan je in alle eerlijkheid zeggen dat mijn oude kat voor zover ik weet alleen de kattenbak of het park gebruikt als wc, maar natuurlijk is dat niet altijd zo. En dat is vervelend. Maar zo erger ik me weer aan honden die niet luisteren naar hun eigenaar en tegen mij aanspringen terwijl ik daar geen behoefte aan heb. En aan de terriër van de flat tegenover ons die vrolijk een halfuur op volle sterkte staat te blaffen. En dus aan de hondenpoep op straat. Verder erger ik me soms ook aan gillende kinderen, aan vogelpoep op mijn auto, paardenpoep op de weg en slakken in mijn aquarium. En aan mensen erger ik me nog het meest. Helaas wonen de meesten van ons in een omgeving waarin dit soort ergernissen niet te voorkomen zijn. Zoiets ontkom je nu eenmaal niet. Eerlijk gezegd vind ik de ergernis door katten dan niet eens zo erg.

Overigens ben ik tegen hondenbelasting, juist omdat er zoveel andere factoren zijn die invloed hebben op de omgeving.
Waar het ook om gaat, niet eens perse in dit bericht, is dat er mensen zijn (zoals bij mij in de buurt) die je meerdere malen aangeeft echt serieus last te hebben van hun kat, en die dan simpelweg zeggen dat een kat nu eenmaal buiten hoort.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door