Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Buran en Co
#2924947
jasmijn schreef: Ik ruim het altijd op tenzij ik het niet kan vinden ( wat nu wel iets vaker gebeurd dan vroeger, het zijn net konijnen keutels  ::) )

Nu pak ik heel vaak ook nog even een anderen drol mee, hier in Amsterdam krijg je zakjes van de gemeenten en die zijn bijna het formaat van een pedaalemmer zakje.
Dus ik vind het dan een beetje een verspilling als ik die allen voor de konijnen keutels gebruik  ::)
Herkenbaar! Ik loop dan ook met zo'n rood zakje van de Gemeente, mega groot, met een paar Barf keuteltjes van de Chinezen erin, zonde! Dus dan pak ik meestal ook nog wat andere drollen mee. Zeker als het heel dicht bij mijn huis is ruim ik ook poep van anderen wanneer het op de stoep ligt, uit 'angst' dat ik en mijn honden vals beschuldigd zullen worden. Wij gaan in augustus verhuizen naar een woonboerderij met groot perceel grond, dan zal het wel fijn op eigen terrein gebeuren. In het bos ruim ik niet en daar poepen ze 95% van de tijd.
Door Fynn
#2924975
Ik ruim het op binnen het dorp.Buiten het dorp op de dijken laat ik het liggen of ik gooi het wat verder aan de kant.
We hebben nu een mooi wandelschelpenpad waar geen opruimplicht geld.
Toch ruim ik de poep daar op want als mensen lekker een ommetje maken en je ziet al die poep liggen is de lol er snel af.
Er staan helaas te weinig bakken om het in te doen dus loop je een hele wandeling met een zakje poep in je handen of je jaszak.

Gr Rian,Ijuba,Fynn,Asani en Sies
Door Lil
#2924979
Zelden of nooit. Ik ga twee keer per dag met de auto de natuur in voor een grote wandeling en daar laat ik het liggen (ze doen het niet op de wegen, zou dat wel gebeuren dan gooi ik het alsnog in de struiken of doe het in een zakje dat ik meeneem). In de wijk heb ik het wel altijd opgeruimd, maar mijn honden vertikken het om te doen op stroken waar meer dan 5 drollen van andere honden liggen. Ze kijken mij dan echt aan alsof ik het vieste mens ter wereld ben en gaan aan de andere kant van mij lopen. Blehhhhhh vieeeeeesssss. Dus ik hoef niet bang te zijn dat ik hoef te slalommen tussen de hopen van anderen, mijn honden zijn daar vies van en zetten daar geen poot neer.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2924992
Zelden. Onze wandeling waarin gepoept wordt voert ons altijd door het bos en de jongens zijn geen op-het-pad-poepers maar elders onder de struiken. En daar komt geen mens, dus laat ik het liggen.

Als er al gepoept wordt waar opruimplicht is, doe ik mijn plicht. Maar.... ik weiger poep van andere honden op te ruimen.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2924996
Ze poepen hier voor 90% in de bosjes dicht langs de waterkant, en dan ruim ik het niet op.
Zie daar ook nooit mensen lopen, dus niemand die daar last van heeft.
De overige 10 % poepen ze in het bos, en daar ruim ik het ook niet op, want dan speren ze zo diep mogelijk de bosjes in en vind dan maar eens het mooie BARF drolletje van je hond terug als je erachteraan moet rennen  ;)

Poepen ze (bij hele hoge uitzondering omdat er hoge nood is) op een grasveld dan ruim ik het wel op, en loop ik zelfs terug met een zakje als ik die ben vergeten
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#2925000
Pauline schreef: Zelden. Onze wandeling waarin gepoept wordt voert ons altijd door het bos en de jongens zijn geen op-het-pad-poepers maar elders onder de struiken. En daar komt geen mens, dus laat ik het liggen.

Als er al gepoept wordt waar opruimplicht is, doe ik mijn plicht. Maar.... ik weiger poep van andere honden op te ruimen.
+1  :)

En als ze niet in het bos poept dan gaat ze meestal in onze eigen tuin zitten.
Door Cathelijn
#2925012
Ilan poept eigenlijk altijd op plekken waar er niemand last van heeft, dus laat ik het liggen. Van paden en in de wijk ruim ik het wel op, mocht dat eens voorkomen.
Ik ruim ook nooit de poep van andere honden op of het moet echt voor mijn eigen voordeur liggen.
Door eelke
#2925020
Nou je het zegt, sneeuw is voor mij wel een uitzondering. Omdat dan de stront van de rest niet meer te zien is, maar sneeuw isoleert, dus als je dan op een drol gaat staan plakt ie nog prima aan je schoenen en tussen je profiel. Maar dat is dus op de hink stap sprong stroken. Als ik er dan gewoon bij kan dan ruim ik het wel op.
Door K&D
#2925028
Pauline schreef: Zelden. Onze wandeling waarin gepoept wordt voert ons altijd door het bos en de jongens zijn geen op-het-pad-poepers maar elders onder de struiken. En daar komt geen mens, dus laat ik het liggen.

Als er al gepoept wordt waar opruimplicht is, doe ik mijn plicht. Maar.... ik weiger poep van andere honden op te ruimen.
+1 Het grote voordeel van (bijna) landelijk wonen. :)
Gebruikersavatar
Door nova
#2925032
Binnen de bebouwde kom geldt hier een ruimplicht, en daar hou ik me ook aan. d.w.z  voor  90%,  soms vind ik de drol niet eens terug, , bijv in het donker, of als ik toevallig geen zakjes meer heb.
Poep ruimen van anderen doe ik alleen aan als het bij me op de stoep ligt
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2925042
Ja, ik ruim het op als ik erbij kan. Er word hier ook aardig streng gecontroleerd en de boetes zijn pittig. Wat me wel opvalt de laatste tijd is dat er mensen zijn die wel poep in een zakje stoppen, maar vervolgens het zakje langs de kant van de weg leggen of in een boom/ struik hangen. :-\ Als je nou poep opruimt, ruim dan ook het zakje even op.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2925063
Het is me trouwens heel erg opgevallen dat in den haag honden poep niet opgeruimd word als er sneeuw ligt  :-X, mensen
denken dan dat het wel weg gaat of zo  ???
Dus als de sneeuw smelt dan ligt alles vol honden poep, dus ook de stoep  :(
Niet alleen in DH hoor, nu ik dit lees herken ik het. Ook zo leuk dat ineens alle pisplekken ziet.
(gelukkig heb ik in de lente/zomer en herfst oogkleppen voor  :P )
Maar ook als ik in het bos wandel ruim ik kak op, ze gaat simpelweg de bosjes niet in of onder. En brandnetels prikken aan haar buik die laat ze ook links liggen.
Heb een hekel aan kak. Honden ook als ik zo lees. Zodra er een andere hond gepoept heeft willen ze al niet meer.  ;)
En als je hond in de bosjes of in de struiken of anders onzichtbaar dan snap ik best dat je het de moeite niet waard vind.
Maar "ik heb grote honden en waar moet ik de poep laten" resulteert in waar Els tegenaan loopt. Kakzakken, gevuld, naast een pad.
Gebruikersavatar
Door Else
#2925116
Ruim het op als mensen erin kunnen gaan staan - ong 50% vd gevallen.
Gelukkig poept Duko vaak onder de struiken/ tussen klimop etc.

Ik vraag me altijd af: waarom ruimen mensen paardenpoep niet op vanaf de weg.
1 zo'n paardenpoep is qua omvang ongeveer gelijk aan 1 maand poep van mijn hond en dat ligt ook nog midden op de weg te kijken.
Door lianneke
#2925120
Wij mogen door de tuin, een pad van zo,n 300 meter, van de buurman. Dan zijn we in het buitengebied, waar ik het niet opruim, zijn weilanden en akkerbouwgebied.
Maar dat pad van de buurman daar ruim ik het uiteraard op.
Daar ruim ik ook poep van de buurtbewoners op. Ik begrijp niet dat die dat zelf niet doen.
Ik zou me kapot schamen, je mag door iemand zn tuin, daar laat je toch niet de uitwerpselen van je hond liggen?  Ik doe dat ook uit eigen belang, als hij namelijk met zn grasmaaier steeds door de hondenpoep moet, gaat er een hek voor. Logisch.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door