Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Else
#2925131
lianneke schreef: Wij mogen door de tuin, een pad van zo,n 300 meter, van de buurman. Dan zijn we in het buitengebied, waar ik het niet opruim, zijn weilanden en akkerbouwgebied.
Maar dat pad van de buurman daar ruim ik het uiteraard op.
Daar ruim ik juist wel weer altijd op.
Ik ken een boer die meerdere miskramen heeft gehad bij z'n koeien doordat mensen hun hondenpoep in zijn gras laten liggen.
Koe kan daar blijkbaar ziek van worden.
Door BlissSpirit
#2925132
Ik ruim het zelden of nooit op tijdens een wandeling.
Ze doen het hier of op eigen terrein en daar hebben ze een vaste plaats waar het mag en dat ruim ik op. In de polder of het bos ruim ik niet op, dan doen ze het zo ver mogelijk weg, want je zal eens kijken  ;D.
Gebruikersavatar
Door Mojo77
#2925135
ik ruim poep op met daglicht 8), heb ooit es mis gegraaid toen ik een drol wilde oppakken in het donker  :biggrin2: niet leuk!  Gelijk afgeleerd dus  ::). En als het stortregent ofzo en mn hond poept midden op het grasveld laat ik het liggen, of de poepzakjes zijn op en nog nie bijgeuld, tja dan ist overmacht  :)  dat zijn uitzonderingen, ik ruim het verder altijd netjes op. In mijn buurt staan overal poepzakjes en prullebakken, vind het netjes geregeld hier. Ik ben wle es een weekend in dordrecht bij familie en daar heb je dat niet dat er prullebakken enn zakjes staan. Meestal laat ik het daar wel liggen  :biggrin2:
Door Lil
#2925184
Else! schreef: Daar ruim ik juist wel weer altijd op.
Ik ken een boer die meerdere miskramen heeft gehad bij z'n koeien doordat mensen hun hondenpoep in zijn gras laten liggen.
Koe kan daar blijkbaar ziek van worden.
Hoe komen die honden(drollen) in de wei?

Hier overal prikkeldraad met stroom erop (en vreselijk veel stroom, had er lang erna nog last van een "op hol geslagen" hart). Drollen komen niet in de wei, behalve die van de drie honden van de boer zelf, maar goed dat zijn de eigen honden.
Door lianneke
#2925192
Else! schreef: Daar ruim ik juist wel weer altijd op.
Ik ken een boer die meerdere miskramen heeft gehad bij z'n koeien doordat mensen hun hondenpoep in zijn gras laten liggen.
Koe kan daar blijkbaar ziek van worden.
Er loopt nooit vee, en ze lopen daar meest in de winter, als het kaal is, zodra het gaat groeien lopen we gewoon op een landweggetje. Ze mogen ook niet op de akkers en als ze langs de kant poepen schop ik het wel in de sloot.
Gebruikersavatar
Door Riek
#2925195
Charlotte is een struikjespoeper, dat ruim ik nooit op.
Boris is een graspoeper, dat ruim ik meestal wel op. Maar soms zijn de keutels zo klein dat ik ze niet kan vinden :-\
Femke is een echt stoeppoeper, dus dat ruim ik altijd wel op.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2925202
Ik denk nog nooit opgeruimd, ze willen hier alleen poepen in het hoge gras.


En daar ga ik niet in. En zeker op het ogenblik niet , staat zeker een meter hoog.

En gelukkig poepen ze maar een keer per dag..
Door lianneke
#2925214
Het kan ook zoals bij mn buren, hebben drie honden die alleen in hun tuintje mogen en daar dus alles doen, naast onze schuttting. Als er heul veel drollen liggen ruimen ze het eens op en als de zon schijnt kun je er niet zitten van de zeiklucht. Gelukkig gaan ze verhuizen.
Gebruikersavatar
Door Else
#2925235
Lil schreef: Hoe komen die honden(drollen) in de wei?

Hier overal prikkeldraad met stroom erop (en vreselijk veel stroom, had er lang erna nog last van een "op hol geslagen" hart). Drollen komen niet in de wei, behalve die van de drie honden van de boer zelf, maar goed dat zijn de eigen honden.
Er zijn genoeg weides waar geen draad omheen staat.
lianneke schreef: Er loopt nooit vee
Nee maar het gras wordt waarschijnlijk wel gemaaid en gebruikt als koeienvoer.
Door hannabelgje
#2925275
Els&Flow schreef: Ja, ik ruim het op als ik erbij kan. Er word hier ook aardig streng gecontroleerd en de boetes zijn pittig. Wat me wel opvalt de laatste tijd is dat er mensen zijn die wel poep in een zakje stoppen, maar vervolgens het zakje langs de kant van de weg leggen of in een boom/ struik hangen. :-\ Als je nou poep opruimt, ruim dan ook het zakje even op.
Dat doe ik ook zo en op de terugweg neem ik het zakje dan weer mee zodat ik er niet continu mee rond hoef te zeulen.
Door inge58
#2925319
Music poept altijd diep weggedoken in het bos,dat laat ik dus liggen.
Django poept het liefst vlak voor mijn voeten,zo voor het oprapen.  :biggrin2:
Dat ruim ik dus wel op.
Ik ga nog eens proberen er een zakje onder te houden,volgens mij poept ie daar gewoon in. 8)
Gebruikersavatar
Door Corine1981
#2925475
Hier wonen ook veel mensen rondom het hondengrasveldje, die meur in de zomer zou maken dat ik er nog niet gratis zou willen wonen :(

En paardenpoep vind ik dan weer anders, dat stinkt toch echt minder. En officieel moet je dat tegenwoordig ook opruimen...

Ik vind katten trouwens net zo irritant, al die poep in de tuin :(

Maar, complimenten aan ons bp-'ers, keurig volk :)
Gebruikersavatar
Door Else
#2925491
Corine1981 schreef: Hier wonen ook veel mensen rondom het hondengrasveldje, die meur in de zomer zou maken dat ik er nog niet gratis zou willen wonen :(

En paardenpoep vind ik dan weer anders, dat stinkt toch echt minder. En officieel moet je dat tegenwoordig ook opruimen...
Hihi ja? Hoe moet je dat doen? Moet je tijdens de buitenrit een schep en vuilniszak meenemen haha.
Zie t al voor me :)
Door Lil
#2925514
Else! schreef: Hihi ja? Hoe moet je dat doen? Moet je tijdens de buitenrit een schep en vuilniszak meenemen haha.
Zie t al voor me :)
Sorry, maar wat een belachelijke reactie! Ik heb jaren paard gereden en wij moesten 20 jaar geleden al opruimen. Je kunt zo'n inklapschepje kopen dat je aan je zadel ring knoopt of je koopt een zadeltas en een schep. Hadden wij allemaal. Ik woon achter een manege en als ze met mooi weer veel buiten ritten maken ligt hier vaker 10 hopen naast de auto's en op de stoep. Kan ik in het donker alsbik naar mijn werk moet niet bij mijn auto komen zonder in de mest te staan. Vind dat aso hoor.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door