Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door nova
#2923723
Puppekind heeft dunne poep,  Ze ontlast heel vaak, soms  tot  3x per uur, al is het maar een heel klein beetje. Soms zelfs een enkele druppel slijm,  en verder niks. Afgelopen dinsdag is de ontlasting onderzocht, niks afwijkends te zien.
Sinds  vrijdag avond krijgt ze wat vleesvoeding,  en ik heb t idee dat  het verteerde vlees wat dikkere poep  geeft, maar  het zijn geen drolletjes.
Puppekind maakt geen zieke indruk.
Wat kan ik doen?
Door vagebond
#2924088
Mss probiotica aan de moeder geven?
Heb je d'r ontwormd? In mijn opschrijfschriftje zie ik gewoon elke keer die diarrhee bij de pups na de ontworming, dus ik ga een dag van te voren met probiotica beginnen bij moeders. Of venkelthee geven aan moeders?
Anders iets bij de da halen?
Door Lizzy
#2924250
Hier hebben ze ook wel een periode wat slappe ontlasting gehad. Precies rond dezelfde tijd. Misschien komt het ook wel omdat ze best veel eet? Hoe zit het met ontwormen?
Gebruikersavatar
Door nova
#2924280
Lizzy schreef: Hier hebben ze ook wel een periode wat slappe ontlasting gehad. Precies rond dezelfde tijd. Misschien komt het ook wel omdat ze best veel eet? Hoe zit het met ontwormen?
Heb haar 2 weken terug ontwormt met Vitha minthe, en eig zou/kan/ moet het nu opnieuw gebeuren.
Maar het ontlasting onderzoek bij de DA wees niks verkeerds uit, voor zover nagekeken kon worden. En omdat de ontl. nog steeds niet goed is, wilde ik er niet voor nop een nieuwe kuur instoppen.
maar ik moet wel wát :-\

Ik heb een paar maal gemalen in verschillende smaken vlees aangeboden, maar puppekind wil het niet. Paardenvlees , paard met een vleugje zalm, en kipfilet, nee hoor :-\ . ik ga zo meteen rundvlees halen en het fijner malen dan het aangeboden vlees, kijken of daar de knel zit.
Verder drinkt ze alleennog maar bij moeders, maar het wordt hoog tijd voor vaster voer :)

Verder gaat ze goed in gewicht, 4600gr. gisteren :D

De tanden zijn inmiddels door, 2 rijtjes scheermesjes :o, ook Diva maerkt dat vlgs. mij

Plaatjes zal ik ff in mijn andere puppentopic posten
Door Hanny
#2924316
Wat is er op tegen om pup gewoon langer te laten drinken, trek in eten komt heus wel, maar bij haar kennelijk niet, nu ze nog zo lekker drinkt.
Ik zou er van uit gaan, dat de vieze poep komt van de lekkere vette melk en dat zal dan t.z.t wel over gaan.
Toen ik mijn heup had gebroken en er een teefje pupjes had, hebben we ook zo lang mogelijk gewacht met voeren, omdat dat voor manlief makkelijker was. We hebben niet gemerkt, dat de pupjes daar onder leden.
Het laatste nestje hier was jammer genoeg ook een eenling en die heeft echt wel langer gedronken, was toch ook veel te vet.
Het regelde zich vanzelf. Volgens mij is er echt niets op tegen om wat later met voeren te beginnen.
Ik zou me er niet druk over maken, maar ja, dat ben ik.

Hanny
Gebruikersavatar
Door nova
#2924376
Hanny schreef: Wat is er op tegen om pup gewoon langer te laten drinken, trek in eten komt heus wel, maar bij haar kennelijk niet, nu ze nog zo lekker drinkt.
Ik zou er van uit gaan, dat de vieze poep komt van de lekkere vette melk en dat zal dan t.z.t wel over gaan.
Toen ik mijn heup had gebroken en er een teefje pupjes had, hebben we ook zo lang mogelijk gewacht met voeren, omdat dat voor manlief makkelijker was. We hebben niet gemerkt, dat de pupjes daar onder leden.
Het laatste nestje hier was jammer genoeg ook een eenling en die heeft echt wel langer gedronken, was toch ook veel te vet.
Het regelde zich vanzelf. Volgens mij is er echt niets op tegen om wat later met voeren te beginnen.
Ik zou me er niet druk over maken, maar ja, dat ben ik.

Hanny
Voor jouw visie is natuurlijk ook wat te zeggen.
Ze krijgt kennelijk genoeg, anders bleef ze niet zo goed op gewicht :) Verder heb ik ook een vertaalslag gemaakt naar babys die borstvoeding krijgen, en daar zie je ook vaak de ene spuitluier na de andere. Bij babies gaat het idd ook voorbij al ze vaste voeding krijgen.
Door Lizzy
#2924401
Ik ben het wel met Hanny eens. Gewoon lekker bij moeders laten drinken. Ze wil kennelijk gewoon nog niet. Ook goed. Ooit waren er fokkers die hun pups pas op 9 of zelfs 12 weken afspeende... Echt.
Gebruikersavatar
Door nova
#2924509
Lizzy schreef: Ik ben het wel met Hanny eens. Gewoon lekker bij moeders laten drinken. Ze wil kennelijk gewoon nog niet. Ook goed. Ooit waren er fokkers die hun pups pas op 9 of zelfs 12 weken afspeende... Echt.

:o :o, maar ok, voorlopig nog bij mams dan :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door