Ik geloof ik ga stofzuigers hamsteren, want:

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Barfplaats
Gesponsord bericht

Re: Ik geloof ik ga stofzuigers hamsteren, want:

Berichtdoor Barfplaats

EliScooby
5-sterren

Berichtdoor EliScooby » Wo 07 Mei 2014, 17:22

sella schreef:Kunnen we dan met gladde vloeren en alles tegen elkaar open en de waterblazer nog iets verzinnen?

Goed plan, maar die zijn toch ook 2500W?

Evt voor mensen met kwijlschudders meteen overstappen naar de hogedruk reiniger?
Mowgli
5-sterren

Berichtdoor Mowgli » Wo 07 Mei 2014, 17:46

Wat ik me afvraag hè, wanneer ze eindelijk eens die verschrikkelijke bladblazers in de ban gaan doen. Pokkedingen zijn dat... Wat scheelt er aan de goede oude bladhark?
EliScooby
5-sterren

Berichtdoor EliScooby » Wo 07 Mei 2014, 18:25

Mowgli schreef:Wat ik me afvraag hè, wanneer ze eindelijk eens die verschrikkelijke bladblazers in de ban gaan doen. Pokkedingen zijn dat... Wat scheelt er aan de goede oude bladhark?

Daar word je moe van en het is geen apparaat...
Mowgli
5-sterren

Berichtdoor Mowgli » Wo 07 Mei 2014, 20:39

Mini's 3-tal schreef:Daar word je moe van en het is geen apparaat...
Maar het maakt wel een t@r*ng herrie (vooral als ze 2 keer per week 's morgens om half 7 direct onder je slaapkamer raam 3 blaadjes staan weg te blazen en daar minstens 15 minuten over doen). Geluidsoverlast is ook een vorm van vervuiling. Vervuiling is ook slecht voor het milieu.
EliScooby
5-sterren

Berichtdoor EliScooby » Do 08 Mei 2014, 00:27

Mowgli schreef:Maar het maakt wel een t@r*ng herrie (vooral als ze 2 keer per week 's morgens om half 7 direct onder je slaapkamer raam 3 blaadjes staan weg te blazen en daar minstens 15 minuten over doen). Geluidsoverlast is ook een vorm van vervuiling. Vervuiling is ook slecht voor het milieu.

Tell me 'bout it. In het vorige huis bliezen ze 2 uur om de flat heen, zo precies tot het moment dat ik echt niet meer kon slapen na m'n nachtdienst.
Mowgli
5-sterren

Berichtdoor Mowgli » Do 08 Mei 2014, 00:31

Mini's 3-tal schreef:Tell me 'bout it. In het vorige huis bliezen ze 2 uur om de flat heen, zo precies tot het moment dat ik echt niet meer kon slapen na m'n nachtdienst.
Hier is het schering en inslag. Berlijn is de groenste hoofdstad van Europa; er staan dus heeeeeeeeel veel bomen en vooral in de herfst liggen de straten vol met heeeeeeel veel loof. Alle flats in de omgeving hebben een eigen tuinman die dus persée zo'n @%$#!*(&^@#&* bladblazer moet gebruiken om het loof op te ruimen (maar niet alleen in de herfst, maar het hele jaar door). Is de een opgehouden, gaat de ander aan de gang.
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Do 08 Mei 2014, 11:11

Mini's 3-tal schreef:Goed plan, maar die zijn toch ook 2500W?

Evt voor mensen met kwijlschudders meteen overstappen naar de hogedruk reiniger?

heb de Kärcher van mijn buren 1 x geleend, ik heb hiermee de klinkers  beschadigd  >:( compleet een kuil in gespoten. Nee hoor, zo een ding komt er bij mij niet in , zelfs niet meer te leen voor  1 x
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Do 08 Mei 2014, 13:46

nova schreef:[/b]

heb de Kärcher van mijn buren 1 x geleend, ik heb hiermee de klinkers  beschadigd  >:( compleet een kuil in gespoten. Nee hoor, zo een ding komt er bij mij niet in , zelfs niet meer te leen voor  1 x

buitentegels mag je eigenlijk ook niet spuiten  :P , dan moet je een speciale rondraaiende voet erop monteren  ;)
nova
5-sterren

Berichtdoor nova » Do 08 Mei 2014, 13:50

Kaio schreef:buitentegels mag je eigenlijk ook niet spuiten  :P , dan moet je een speciale rondraaiende voet erop monteren  ;)

wist ik niet, maar ik hoef geen voet  want ik wil geen kärcher
Lil

Berichtdoor Lil » Do 08 Mei 2014, 14:21

Kaio schreef:buitentegels mag je eigenlijk ook niet spuiten  :P , dan moet je een speciale rondraaiende voet erop monteren  ;)

Mijn betontegels kunnen prima tegen die straal, klinkers spuit je volgens mij idd uit hun zandbed.
Kaio
5-sterren

Berichtdoor Kaio » Do 08 Mei 2014, 15:01

je spuit ook de tegel open waardoor er zich juist meer vuil in kan hechten. Is natuurlijk afhankelijk van de tegel en de kracht van de straal hoe snel dat gebeurd.
Lil

Berichtdoor Lil » Do 08 Mei 2014, 16:40

Kaio schreef:je spuit ook de tegel open waardoor er zich juist meer vuil in kan hechten. Is natuurlijk afhankelijk van de tegel en de kracht van de straal hoe snel dat gebeurd.

Ik snap niet wat je bedoeld met de tegel open.
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Do 08 Mei 2014, 17:05

Je maakt de tegel poreus. Het oppervlakte word grof. Zoals met zandstralen
Lil

Berichtdoor Lil » Do 08 Mei 2014, 17:12

Nadia schreef:Je maakt de tegel poreus. Het oppervlakte word grof. Zoals met zandstralen

Als je dat vaak doet geloof ik dat best, maar voordat een betontegel daar onder lijdt. Die zijn al hardstikke grof. Ik had het over betontegels, niet over siertegels of natuursteentegels. En ja alles zal slijten op den duur. Maar optisch gezien is bij ons in de achtertuin na 20 jaar nog niets te zien/merken aan de betontegels (maar met de hogedrukreiniger doen we ook niet maandelijks, 1 of 2 keer per jaar).
Nadia
5-sterren

Berichtdoor Nadia » Do 08 Mei 2014, 17:17

Ik doelde op geen enkele tegel :p
Probeerde alleen uit te leggen wat jij niet begreep :)
Barfplaats
Gesponsord bericht

Berichtdoor Barfplaats

Terug naar “Bar-plaats”