Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door lianneke
#2919783
Ik weet dat hier verschillenden een vakantiehuisje huren en de honden meenemen.
Zo wij ook, afgelopen paasweek.
Soms betaal je schoonmaakkosten , soms doe je het zelf.
Wij hebben 50 euro schoonmaakkosten en 100 euro borg betaald.
Voordat we weggingen hebben we alles opgeruimd, vaat enzo, logisch.
Bedden achtergelaten zoals we ze aantroffen en gestofzuigd.
Over alle banken en stoelen hadden we zelf meegenomen kleden gelegd om vuil en hondenhaar te voorkomen. Geen hondenpoep in de tuin.
Toen we aankwamen deden de verwarming en de TV het niet. Telefonisch opgelost maar wel een paar uur verder.
Tot onze verbazing werd er 25 euro van onze borg ingehouden omdat we het huisje "redelijk slecht schoon gemaakt" hadden achtergelaten.
Wat maken jullie schoon en wat niet als je een huisje huurt?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2919794
Maakt niet zoveel uit wat wij schoonmaken. Als jij al thuis zit als hun komen controleren kunnen ze roepen wat ze willen  :-X  De laatste keer in zo'n huisje kwam dus iemand bij vertrek het huisje controleren en die komt ook naar buiten met: U krijgt de borg niet terug, want het huisje is niet schoon. Nu was het huisje schoner dan toen we erin kwamen, want toen was het een gore bende en daar is ook over geklaagd, maar dat was volgens hun zeggen niet abnormaal, want het huisje was speciaal voor mensen met honden  :-X  Dus aan de mw gevraagd wat er niet goed was zodat we dat ter plekke konden fixen en toen liet ze ons zien dat er 4 druppels water onderin de koelkast lagen. Dat was het.
Waren we al weg geweest hadden we dus naar onze centen kunnen fluiten.
Door Aafke
#2919809
Na mijn idee, haal je de stofzuiger door het huisje, laat de keuken, badkamer en slaapkamers  netjes achter het beddengoed haal ik af en laat alles achter zoals ik het gevonden heb, en dat is het dan, ik betaal voor de schoonmaak en voor 50 euro kan je toch wel 2 uur schoonmaken. Na mij idee heb je het netjes achter gelaten en zou er geen 25 euro van je borg afgehaald mogen worden. Mijn vraag is dan  hoe schoon was het huisje dan? want ik zou dat als uitgangs punt nemen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik een deel van mijn borg kwijt was, ik vind het ook een beetje muggenziften 1 die 25 euro kost.

Groetjes, Aafke
Door Suzanne
#2919829
Ik zorg dat het toilet er fatsoenlijk uitziet, haal doekje door/over fornuis en wastafel(s) zo ook aanrecht. De laatste douchebeurt haal ik door de douche of het bad ook een doekje.
Goed stofzuigen en zorgen dat er geen sporen van honden zichtbaar zijn.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat men dat onvoldoende vond ;-)

In de tijd dat Guinnie nog meeging (en het wel 's fout ging) haalde ik er zelfs een eenvoudige stoomreiniger door.  Goed, je kunt overdrijven ;-)  maar aan de andere kant, we mogen daar in dat huisje nu wel met meer honden dan feitelijk is toegestaan ;-)

Op ons vaste adres op Texel doen we het al jaren zo en dat gaat prima.

In ieder geval ervoor zorgen dat je er bij een controle bijbent zodat ze onverhoopt commentaar niet geven ;-)  of zodanig dat je het op kunt lossen.

Suzanne
Door Lil
#2919857
Nog nooit problemen gehad. Wis modder en haren uit. Keuken en aanrecht netjes, maar ga echt niet uitgebreid schoonmaken. Ik betaal daar ook altijd voor. Denk dat Landal en Droomparken wel wat gewend zijn en niet snel zeuren. Heb daar ook nooit een vuil huisje gehad en als iets niet klopt is dat in no time opgelost. Wat mij opvalt is dat het met kleine kinderen vaak smeriger is dan met 2 honden.
Door fransbulletje
#2919880
In Denemarken betaal je 140 euro voor eindschoonmaak maar als je het zelf doet zijn ze heel erg streng.
Je moet echt het hele huis soppen-dweilen en alle ramen lappen.
Ach betaal bij reserveren geen administratiekosten , honden gratis mee dus de eindschoonmaak daar betaal ik dan wel voor.
Moet zeggen huizen zijn bij aankomst altijd keurig schoon, schoner dan in Nederland.

Ik haal de bedden af en leg het gehuurde linnengoed in de badkamer, doekje door wastafels en wc.
Vaatwasser leeg en stofzuiger erdoor,vuilnisbakken leeg. Nooit problemen gehad.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op wo 07 mei 2014, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lianneke
#2919890
Het was een huisje van 65 vierkante meter en ze heeft er vier uur ipv twee uur overgedaan om het schoon te maken. Ik weet niet wat je in die vier uur allemaal moet doen hoor.
Ja, er zaten wat natte neuzen op de schuifpui, moet ik dan de ramen gaan wassen als ik schoonmaak kosten betaal? Als je kinderen mee neemt zitten er vette vingers op.
Voor de rest hebben we het zelfde gedaan als een eerdere keer en toen was er geen commentaar.
Ik heb zelf de drollen van de vorige vakantiegangers nog opgeruimd.
Nou ja, van zn honden dan..
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2919893
Het lukt mij never nooit niet om het zo eruit te laten zien alsof er geen honden waren, iets van dweilen met de kraan open. Nu ben ik wel van het zo netjes mogelijk achterlaten, opgeruimd, schoon aanrecht, handoekjes vaatdoekjes verzamelen en stofzuigen.
Maar goed de vloer zal echt nog gedaan moeten worden en badkamer enzo ook ( nee die wordt niet ranzig achtergelaten maar echt poetsen ga ik die niet doen) en vind dat dat ook wel mag voor 50 euro schoonmaakkosten.
Heb eens in duitsland gehad dat de stofzuiger die aanwezig was de hondenharen niet aan kon, maar was niet erg had ze wel betere voor, en in sommige huisjes hebben ze niet eens een stofzuiger dusssss. Wel bezem. Oja in duitsland had Fozzy ook de plastic drinkbakken 'gefozzyfied en een glas kapot gegooid, was ook niet een ramp. Maar ik heb wel alles gemeld.
Maar ik heb dus nog nooit gezeik gehad, we gaan wel altijd naar echte hondenadressen, denk dat dat scheelt.  :-\
Dus in mijn ogen heb je vast wel alles netjes genoeg achtergelaten. Voor 50 euro kun je wel ff een huisje schoonmaken als ie zo is achtergelaten hoor.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#2919902
Nou 4 uur over huisje doen van 65 m2 ipv 2 uur klinkt bizar!
Heb als vakantiewerk een keer vakantie villa's schoon moeten maken en dan begonnen we met ploeg om 1 uur volgens mij tot half 5 (is nu paar jaar terug). Per persoon kreeg je 3 of 4 villa's (afhankelijk van formaat) die binnen die tijd schoon moesten.
Wat je dan aantrof zag er niet uit! Hele woonkamers lagen vol met gras, badkamer met haar over de hele vloer en zelfs nog dingen in de vaatwasser (was ook eentje die villa had waar Duitse jongeren in hadden gezeten en die hadden bedacht dat gebruikte condoom in emmer hoorde ipv prullenbak  :-X ).
Die villa's waren groter dan 65 m2 en hadden we minder tijd voor en als ik het zo lees had jij het juist netjes achtergelaten.....
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2919908
Nou 2 a 3 villa's in 4 uurtjes vind ik nou ook wel weer heel veel.
Onze poetshulp doet in 4 uur een gedeelte va ons huis, en dat doet ze dat best goed en werkt ook door. Als ik het hier zelf doe ben ik ook niet sneller.
Maar vakanitehuisjes hebben denk ik een andere standaard.
Door K&D
#2919958
Ik vind het onacceptabel dat ze schoonmaakkosten inhouden in het geval wat jij omschrijft. Wij hebben dit nog nooit meegemaakt, en laten een huis netjes achter, maar niet uitgelikt. Meestal is het wel netter dan bij aankomst...
Kom nou...voor 50 euro schoonmaakkosten en dan nog zelf plinten moeten poetsen? :g:
Ik zou het niet accepteren.
Door Mowgli
#2919977
Wat belachelijk zeg!
Je betaalt toch voor de eindschoonmaak, dan kunnen ze niets van je borg inhouden omdat je het "naar verluidt" niet schoon hebt achtergelaten. Als er dingen stuk zijn, ok, dat kan ik begrijpen. Maar dan moeten ze wel komen controleren op het moment dat jullie er nog zijn. Voor mij zou dit dus rede zijn om een slechte kritiek op een website als Tripadvisor te schrijven over dit beleid.

Onze gasten betalen bij ons ook voor de eindschoonmaak. Het enige wat wij van ze vragen is dat ze het afval wegbrengen als ze uitchecken en alle vuile vaat in de vaatwasser zetten en deze aanzetten (en alle verwarmingen uit te zetten en de lichten uit te doen). Negen van de tien keer is dit niet gebeurd, maar wij berekenen niets hiervoor. Ze betalen voor de eindschoonmaak.
Door charmed
#2919986
Wij maken alles schoon wat we gebruiken en maken alles stofvrij, als we er inkomen is het meestal niet stofvrij. Als we weggaan, ruikt het altijd nog fris van het dweilen en soppen, dan lopen ze samen nog een keer door het huisje en dan rekenen ze nooit wat. Omdat het altijd goed schoon is.

We komen hier dan ook al jaren en maken al jaren schoon. Laten het huisje altijd schoner achter dan dat we er in kwamen.
Door latespe
#2920090
mijn vriendin en ik zijn ergens geweest en wij hadden het echt goed schoongemaakt omdat toen we aankwamen er hondenharen op de bank zaten en wij daarover geklaagd hadden. Dus de schoonmaakster moest extra komen van de baas. Terwijl wij het alleen gezegd hadden zodat onze 6 honden niet de schuld kregen. Het was een ramp, de doucheput zat verstopt, Senseo was kapot, overal lagen stekkerdozen verstopt. Toen we weggingen kwam hij het inspecteren en zeiden wij, het is nu schoner als toen wij kwamen, dus hij moest de borg wel terug betalen. Heel veel mensen klagen over dit park.
Laatst gewijzigd door latespe op di 06 mei 2014, 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2920117
Kun je de naam van het park weer weghalen>? Het gaat over wat jij zou schoonmaken en wat je redelijk vindt.
Niet om een bedrijf een slechte naam te geven. Klaag bij hen als je niet tevreden bent.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door