Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door nova
#2919713
Gisteren heb ik een benchelade in de kist gezet, bedekt met een laagje kranten waar de geur van urine en ontlasting van  pupsel aan zit. Aldus een puppentoilet
Verder geen losse  kranten op de bodem van de kist, al ligt er  wel een laagje kranten onder het tenttapijt  wat op de bodem  heb liggen  voor grip te geven.

En werkelijk, pupsel loopt naar  de benchelade  om daar haar hoopje te doen  :o, ,  ik sta ervan te kijken,  Hope  is 3,5 week oud
#2919973
Bij mij waren de puppen 3 weken oud toen ze voor het eerst aan gaven buiten te willen poepen. Echt bizar snel. Nu willen ze ook echt om de 2 uur buiten plassen en poepen maar dus ook snachts, zijn nu 4,5 week oud. Moet zeggen dat een shiba wel een heel zindelijk ras is
Gebruikersavatar
Door nova
#2919974
MargaS schreef: De moeite waard om het ook eens te proberen hier. Las ook over een bak met houtkorrels.
had ik met m'n vorige nest ook al hoor, toen gebruikte ik een wasmachine lekbak als puppen toilet. Na een dag of 3 hadden alle puppen het door, en was het laagje kranten in de bak 's morgens werkelijk doordrenkt. Tuurlijk gebeuren er ongelukjes, maar het scheelt echt een hele hoop werk :)
Gebruikersavatar
Door nova
#2919978
yorokobi schreef: Bij mij waren de puppen 3 weken oud toen ze voor het eerst aan gaven buiten te willen poepen. Echt bizar snel. Nu willen ze ook echt om de 2 uur buiten plassen en poepen maar dus ook snachts, zijn nu 4,5 week oud. Moet zeggen dat een shiba wel een heel zindelijk ras is
ow, das minder :o
#2919985
nova schreef: had ik met m'n vorige nest ook al hoor, toen gebruikte ik een wasmachine lekbak als puppen toilet. Na een dag of 3 hadden alle puppen het door, en was het laagje kranten in de bak 's morgens werkelijk doordrenkt. Tuurlijk gebeuren er ongelukjes, maar het scheelt echt een hele hoop werk :)
Hoeveel pups had je de vorige keer? Lijkt me moeilijker met veel pups? Vind (natte) kranten altijd zo'n bende en stinken. Had de vorige keer zo'n rol karton eronder maar was ik ook niet zo tevreden over.
Nou denk ik erover om bakken met houtkorrels te proberen, maar ben weer bang dat ze dat opvreten. Er komen in ieder geval bakken.
#2920402
Goed plan, die benchlade. Ik zag bij een fokker incontinentiematten liggen. Maar ik durf er niet aan. Die terrorristjes vreten altijd al de kranten aan honderdmiljoen stukjes. Dus als ze aan die matten gaan knagen... Maar die vieze krantenrotzooi ben ik ook wel zat ja.
#2920444
Bij de fokker van de pup van mijn zus hadden ze een lekbak voor de wasmachine gebruikt met daar houtkorrels in. Alle puppen deden het netjes in de bak. Ik wil dat hier nu ook proberen, bij de vorige puppen werd het altijd een bende omdat de kranten voor het deurtje lagen en als ik beneden kwam liepen ze er vrolijk doorheen te stampen....
#2920470
**Jillaroo** schreef: Bij de fokker van de pup van mijn zus hadden ze een lekbak voor de wasmachine gebruikt met daar houtkorrels in. Alle puppen deden het netjes in de bak. Ik wil dat hier nu ook proberen, bij de vorige puppen werd het altijd een bende omdat de kranten voor het deurtje lagen en als ik beneden kwam liepen ze er vrolijk doorheen te stampen....

De bak staat/stond hier netjes in een hoek, ver weg van het deurtje

MargaS schreef:


Hoeveel pups had je de vorige keer? Lijkt me moeilijker met veel pups? Vind (natte) kranten altijd zo'n bende en stinken. Had de vorige keer zo'n rol karton eronder maar was ik ook niet zo tevreden over.
Nou denk ik erover om bakken met houtkorrels te proberen, maar ben weer bang dat ze dat opvreten. Er komen in ieder geval bakken.
Nest met 11 puppen, , ik denk dat het zelfs makkelijker gaat met een groot nest.
Verder kregen de puppen hier voldoende te eten, ze hoefde geen kranten te eten :biggrin2: ;D ;D ;D

Ik zal eens zoeken of ik nog een actie foto heb van "pup op kakbak" ;D

Afbeelding

Beginnersfoutje:
Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door nova op wo 07 mei 2014, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door nova
#2920484
vagebond schreef: Goed plan, die benchlade. Ik zag bij een fokker incontinentiematten liggen. Maar ik durf er niet aan. Die terrorristjes vreten altijd al de kranten aan honderdmiljoen stukjes. Dus als ze aan die matten gaan knagen... Maar die vieze krantenrotzooi ben ik ook wel zat ja.
Als het een stalen lade is, hou wel ff rekening met die scherpe randen ;) . Hier het geluk van een kunsstof lade met mooi afgeronde randjes
#2920563
Ik heb van die trainingsmatjes gebruikt. Er zijn er in al die tijd misschien 4 'aangevreten'. Maar die van het merk 'Adori' (Boerenbond/Welkoop) hebben 4 plakstrips dus ze kunnen er niet mee gaan sjouwen. Geen urine-geur, echt ideaal. Ze waren daar zo zindelijk op in de ren, verder hadden wij prachtig weer en stond de schuifpui open voor ze, dus het meeste werd dan netjes buiten gedaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door