Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2918412
Pauline schreef: Oh!!! Heb ik het verkeerd gelezen. Sorry.  :-[ :biggrin2:

Ik kan dus niet tegen vitamine D/Ca.... krijg in ontzettende buikpijn van. Het gaat nog verder. Ik gebruik amper zuivelproducten (wel kaas), maar als ik al eens yoghurt eet en een vit. D. tablet neem krijg ik dezelfde klachten. Schijnt een bekend gegeven te zijn, maar ik had er nog nooit van gehoord.
Heb het niet nagekeken maar slik je capsules of gelcapsules? Daar krijg ik namelijk ook heel erg buikpijn van, dat komt door die capsules en niet door de vitamine. Osteopaat kwam hiermee en ook met een uitleg maar die weet ik niet meer  :(. Ik heb wel een slechte galproductie dus zou iets met vertering kunnen zijn.

Je kunt de capsule ook leeg maken en het zo innemen, alleen zit je soms met het feit dat sommige supplementen door de darmen moeten worden opgenomen en ze daar daar niet belanden als ze eerst in de maag komen ofzoiets, weet niet of dat met vitaminen ook zo is?
Laatst gewijzigd door DJ_Doerak_Tucker op zo 04 mei 2014, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#2918609
Ik slik ook vitamine D bij, en vit B12 (van die tabletten die je moet laten oplossen in je mond, werken goed bij mij) en ik slik ook nog carnitine. vitamine D was 29 voor ik begon, ik slik sindsdien elke week 25.000 ie, eerst met zo'n vies anijs achtig drankje, nu een capsule waar het in olijfolie zit met sinaasappel smaakje :) Vitamine D zit ik nu rond de 120 en als ik minder dan 1x per week ga slikken merk ik dat meteen. Net als het afbouwen met de andere supplementen. Heb ik allemaal al een keer geprobeerd (toen vit D goed was ging ik even naar een keer per 2 weken bijvoorbeeld) en weet nu precies het verschil tussen vit. D tekort moeheid, vit B12 tekort moeheid en carnitine tekort moeheid ;)

Vitamine B12 zat eerst ook in de normaalwaarden (wel heel laag, rond de 200 geloof ik), uiteindelijk was hij niet meer te meten zo hoog, maar toen ik stopte (even testje van mij of ik misschien dankzij de sapjes kon stoppen, maar helaas...) zat hij binnen een paar maanden laag in de 400 dus maar weer snel gaan bijslikken voor hij nog lager werd ;)
#2919107
DJ en Doerak schreef: Heb het niet nagekeken maar slik je capsules of gelcapsules? Daar krijg ik namelijk ook heel erg buikpijn van, dat komt door die capsules en niet door de vitamine. Osteopaat kwam hiermee en ook met een uitleg maar die weet ik niet meer  :(. Ik heb wel een slechte galproductie dus zou iets met vertering kunnen zijn.

Je kunt de capsule ook leeg maken en het zo innemen, alleen zit je soms met het feit dat sommige supplementen door de darmen moeten worden opgenomen en ze daar daar niet belanden als ze eerst in de maag komen ofzoiets, weet niet of dat met vitaminen ook zo is?
Gewoon tabletten....., maar ik heb er helaas ook last van als ik voedingsmiddelen met calcium combineer met vit. D. Schijnt echt veel vaker voor te komen. Heb vorig jaar een Dexa-scan gehad en had de hoogste botdichtheid, dus dat zit wel goed.
#2919938
lightning schreef: Mijn uitslag binnen ik ga van de 25000 naar de 100.000. Verder hoef ik het niet meer te testen. Hoe gaat het met jou?
Dat is een flinke verhoging. Nu hopen dat dit wel helpt en je wat minder klachten gaat krijgen.

Mijn B12 waarde is prima deze zit op 508 :biggrin2:
Ik heb trouwens wel het gevoel dat na de eerste vitamine D ampul ik meer last heb van mijn gewrichten en spierpijn.

Een voordeel met het zonnetje van de afgelopen paar dagen heb ik alvast een heerlijk zomers tintje :biggrin2:
#2920076
Ja zonnetje is lekker he dan. Dat voelt bij mij ook prettiger hoor. Die ampullen zijn vies he? althans ik vind ze vies. Ik merk een paar dagen na inname iets verschil maar dat is of hopelijk nu was van korte duur. Nu ja morgen mag ik de nieuwe halen en volgende maand mee beginnen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door