Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door monster
#2914226
Heeft er iemand ervaring met het verwerken van verse kurkuma?
Ik heb gelezen,dat het goed is bij reuma en ontstekingen en dat kan ik nu heel goed gebruiken.
Vanmorgen geschild en met een knoflookpers in de salade gedaan. Nu heb ik hele gele vingers, les 1.
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#2914233
Ik gebruik zelf de gedroogde poeder, een paar gram per dag en met wat zwarte peper er bij (dat helpt je lichaam enorm bij de opname). Ik merk dat ik minder ontstekingsremmers nodig heb sinds ik dit doe.
Door monster
#2914237
Ik gebruikte ook de gedroogde versie, maar ik kwam gisteren de wortels tegen.
Het is net gember, maar dan dunner.
Vers lijt me nog effectiever, maar hoe?
Door coby.p
#2914267
beginnertje, waar gebruik jij het bij?
ik gebruik ook de gedroogde versie, maar niet dagelijks.
gaat dan door een smoothie, of soms door een omelet, (in combi met peper)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2914273
Ik gebruik dat soort dingen echt alleen uit culinaire overwegingen.
Voordat je verse geelwortel gaat gebruiken, handen eerst royaal insmeren met (neutrale) olie, dit houdt het intrekken van de gele kleurstof wat tegen. Ik moet zeggen dat ik kurkuma 1 van de weinige dingen vind die ik liever als gedroogd poeder heb ipv vers. Ipv knoflookpers is raspen ook goed te doen, scheelt weer de vingers fijn knijpen.
Plastieken handschoentjes werken trouwens ook goed tegen de gele vingers.
Gebruikersavatar
Door Jura&Mahru
#2914275
coby.p schreef: beginnertje, waar gebruik jij het bij?
ik gebruik ook de gedroogde versie, maar niet dagelijks.
gaat dan door een smoothie, of soms door een omelet, (in combi met peper)
Ik doe het nu door sinaasappelsap, dan vind ik het wel te doen de smaak.  :biggrin2:
En soms door een smoothie inderdaad.
Door Tanna
#2914392
Ik gebruik elke dag kurkuma, gember en cayenne, goed voor bloeddruk en cholesterol. Omdat ik veel indiaas kook kan dat goed, maar ik gooi het net zo makkelijk door pastasaus of andijviestamppot.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door