Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door moosje
#2913907
Hoi allemaal,

Ik zal mijzelf en de meiden even voorstellen, wel zo netjes. ;D

De meiden zijn Jade en Bleza, 2 dames zonder damesmanieren. :D
Jade is een ISSR Shiloh Shepherd van 3,5 jaar jong en woont hier nu ruim anderhalf jaar. Bleza komt uit Portugal, is ongeveer 2 jaar en ruim een jaar bij mij. Ze is waarschijnlijk een kruising tussen een Mechelaar/Border Collie en iets van Windhond.

Bleza zat eigenlijk niet in de planning, maar soms komt een hond op je pad. Of eigenlijk, altijd. Ik heb nog nooit bewust een hond aangeschaft. Dat klinkt een beetje fout, haha. Ik bedoel dat ik nooit op zoek ben, maar dat ze op mijn pad komen.
Jade kreeg ik 'aangeboden' op de dag dat ik Shendor, mijn oude Doberreu in liet slapen, en ze was meer dan welkom!

Bleza is een hondje met een behoorlijk gezondheidsprobleem. Althans, volgens de artsen. Zelf vind ze namelijk dat ze niks mankeert.  :biggrin2:
Ze heeft een ontzettend slecht hart, het werkt nog maar voor 60%. Ze heeft aortastenose en een behoorlijk lek in haar hart. Je merkt totaal niets aan haar gelukkig, maar het kan ieder moment ineens afgelopen zijn. Ondertussen geniet ze met volle teugen van het leven, ik heb nog niet eerder een hond gehad die zó kon genieten van alles.
Of het nu in de zon liggen is, of lekker een eind naast de fiets lopen, het maakt haar niet uit. Ze is ontzettend energiek, en we fietsen dan ook regelmatig een behoorlijk stuk. Meestal tussen de 5 en 10 km, met een gemiddelde van 7-8, zo'n 2-3 keer in de week. Met Jade fiets ik ongeveer de helft van die afstanden.
Ze leert ontzettend snel, en vind behendigheid helemaal geweldig! Helaas is er hier in de buurt niet een vereniging waar ik met haar terecht kan, of vanwege haar hart, of omdat we geen gehoorzaamheid hebben gedaan, en ik dat ook niet van plan ben. We hebben een paar keer een privéles behendigheid gehad, en ik ga binnenkort eens kijken of we dat weer op kunnen pakken.

Naast mijn 2 meiden heb ik nog een aantal parttime honden, zoals ik ze noem.  :biggrin2:
Voor 2 fokkers pas ik regelmatig op hun Chinese Cresteds, en momenteel heb ik er hier 3 rondlopen.
Daarnaast komen er zo nu en dan ook andere honden logeren.

Oh, nog wat over mij, ik ben Monique, 28 en woon in Amersfoort. Momenteel druk zoekende naar een baan en in de tussentijd lekker aan het genieten van de meiden en zo nu en dan een oppashondje, daar heb ik nu tijd voor. En klussen in huis, want ik ben vorig najaar verhuisd en er moet nog een hoop gebeuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Op en top Bleza
Afbeelding

Dit ook trouwens
Afbeelding

Zo slapen ze
Afbeelding

Afbeelding


De logeetjes die hier sinds vandaag zijn, ze blijven ruim een week.
Heerlijk samen slapen.
Afbeelding
Door Lizzy
#2913923
Hoi Monique, welkom op Barfplaats! Leuk dat je hebt voorgesteld en gaaf, al die foto's van je hondjes erbij :). Mooi stel heb je bij elkaar zo. Ik hoop dat Bleza nog lang van het leven kan genieten.
#2913970
Welkom op barfplaats! En wat een schitterende honden heb je! Ik kan me helemaal vinden in het principe dat een hond op je pad komt, dat je er niet bewust naar op zoek bent. Ik heb mijn beestjes (op Scotch na) ook allemaal "opgelopen" ;D.
Ik hoop dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door