Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lil
#2913755
Ik heb een Hurttha, bevalt super! deze gepakt ipv swampcooler, omdat deze meer het lichaam bedekt. Hij zakt wel graag scheef, maar dat hindert niet.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2913761
pike schreef: De halsuitsparing valt niet om de nek zoals een halsband. Kijk maar naar de foto's van Duc. Maat halsband heb je dus niet zoveel aan.
Maar dan heb je voor die maat toch alleen maar juist groter nodig?
Tenminste als ik er hier eentje wat lager meet als de halsband is, is het een stuk breder.
Hoeveel scheelt dat bij jou met de maat halsband?
Door eelke
#2913763
@Pike, ik bedoel met halsband dat het nogal verschil hoe dik het ding is. Gijs zijn vlooienband is bv kleiner dan zijn halsband, omdat die vlooienband tussen de vacht op de huid zit. Zijn halsband past er niet tussen omdat die dikker (breder) is. Dus voor zijn borst/schouders vrees is daar ook een beetje voor, buiten dattie van bouw al breed is, moet ook al dat haar er nog in passen.

En de lengte wordt m dan sowieso inderdaad al niet met z'n 103 cm...
Kaio schreef: Maar dan heb je voor die maat toch alleen maar juist groter nodig?
Tenminste als ik er hier eentje wat lager meet als de halsband is, is het een stuk breder.
Hoeveel scheelt dat bij jou met de maat halsband?
Ja dat denk ik ook...ik denk dat de hurtta niet gaat passen... maar nogmaals, ik hoop dat ik verschillende kan gaan passen in de winkel, en anders bestel ik een swamp cooler.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2913766
toch is de nekopening van de ruffwear ook niet zo groot, en toch past ie...
Is ook een diepe V.
Ik wilde hem overigens net Maci aandoen omdat ik een bredere nek meette, maar euh die is ff in staking (moe van de wandeling en kijkt me echt aan van ik ben er niet hoor). Dus dat wordt later.
Laatst gewijzigd door Kaio op za 26 apr 2014, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#2913767
Kaio schreef: Maar dan heb je voor die maat toch alleen maar juist groter nodig?
Tenminste als ik er hier eentje wat lager meet als de halsband is, is het een stuk breder.
Hoeveel scheelt dat bij jou met de maat halsband?
Ik heb de centimeter langs de binnenkant van de halsopening gelegd: 49 cm (dat is de grootste opening, je kan hem ietsje aansnoeren)
de centimeter langs de binnenkant van zijn halsband: 36 cm (dus niet die voorslip die hij aanheeft op de foto maar echte halsband)

De ruglengte van de mijne is 55 cm en de zijlengte, gemeten ter hoogte van het tuiggat is 28 cm
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2913770
eelke schreef: En de lengte wordt m dan sowieso inderdaad al niet met z'n 103 cm...
Je hebt gemeten vanaf de schoft toch?
Zal dalijk eens Kaio meten, volgens mijn man komt dat aardig overeen, maar ook opa laat ik ff met rust.
Laatst gewijzigd door Kaio op za 26 apr 2014, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#2913775
Kaio schreef: heb de lengte van de XL rufwear (volgens mij grootste maat ) opgemeten en die is 65 cm (en geen gat voor tuig)
Ja maar die hoeft niet over de billen heen te vallen.
Kaio schreef: toch is de nekopening van de ruffwear ook niet zo groot, en toch past ie...
Is ook een diepe V.
Ik wilde hem overigens net Maci aandoen omdat ik een bredere nek meette, maar euh die is ff in staking (moe van de wandeling en kijkt me echt aan van ik ben er niet hoor). Dus dat wordt later.
Die valt niet over de schouder en borst zeg maar, dus dat scheelt heel veel ruimte.
Mijn paard bv kan ook veel dekens niet aan omdat ze een diepe borst en brede schouders heeft, maar haar nek is juist weer heel smal dus daar hoeven we dan weer niet naar te kijken. De lengte van haar schoft naar de borst is ook vrij lang.
Kaio schreef: Je hebt gemeten vanaf de schoft toch?
Zal dalijk eens Kaio meten, volgens mijn man komt dat aardig overeen, maar ook opa laat ik ff met rust.
Ja vanaf daar gemeten. Gijs is vrij lang heb ik het idee.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2913777
pike schreef: Ik heb de centimeter langs de binnenkant van de halsopening gelegd: 49 cm (dat is de grootste opening, je kan hem ietsje aansnoeren)
de centimeter langs de binnenkant van zijn halsband: 36 cm (dus niet die voorslip die hij aanheeft op de foto maar echte halsband)

De ruglengte van de mijne is 55 cm en de zijlengte, gemeten ter hoogte van het tuiggat is 28 cm
Dus de nekopening is aanzienlijk groter dan de halsomvang.


Bij de ruffwear is ie ook maar 65 (wel een ouder model)


Ik zal als ze weer "aanwezig" zijn eens foto's met dat ding om maken  ;) ;)

Edit: de nieuwe swampcoollers hebben vooraan de V vorm afgerond en volgens mij zijn ze ook langer, tenminste als ik het plaatje met de duitse dog zie
Laatst gewijzigd door Kaio op za 26 apr 2014, 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#2913805
Ik wist niet dat er koeljassen bestonden!  Ik heb hier in Spanje deze gevonden:
http://www.aquacoolkeeper.com/es/coolin ... -blue.html

Zit een soort gel in die het water absorbeert, die ruffwear hebben ze hier ook, maar wellicht is bovenstaande beter. Er staat dat deze 5 dagen koel blijft. Ik ga er een voor Tequila en Ziggy bestellen,  die willen nu tussen de middag al niet meer wandelen,  zou echt super fijn zijn als dit helpt. Het is hier tot en met oktober super heet, dus we kunnen een flink aantal maanden nauwelijks wandelen.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 26 apr 2014, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#2913811
Kaio schreef: Dus de nekopening is aanzienlijk groter dan de halsomvang.


Bij de ruffwear is ie ook maar 65 (wel een ouder model)


Ik zal als ze weer "aanwezig" zijn eens foto's met dat ding om maken  ;) ;)

Edit: de nieuwe swampcoollers hebben vooraan de V vorm afgerond en volgens mij zijn ze ook langer, tenminste als ik het plaatje met de duitse dog zie
Nee nee. De opening van de koeljas valt niet om de nek. Dit is erg verwarrend woordgebruik. Beter kan je zeggen:

Het gat van de koeljas is een stuk groter dan het gat van de halsband. Dan is het duidelijk  :)
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2913816
Het gat van de koeljas is een stuk groter dan het gat van de halsband. Dan is het duidelijk  :)
Ja dat bedoel ik. Maar dan vraag ik me af. De maten die hurrta aan nek opgeeft, dat is de maat van de opening?
want dan moet die groter zijn dan de halsband maat van onze jongens
Laatst gewijzigd door Kaio op za 26 apr 2014, 14:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2913820
Ik wist niet dat er koeljassen bestonden!  Ik heb hier in Spanje deze gevonden:<br />http://www.aquacoolkeeper.com/es/cooling-for-pets/cooling-pet-jacket/aqua-coolkeeper-cooling-pet-jacket-pacific-blue.html<br /><br />Zit een soort gel in die het water absorbeert, die ruffwear hebben ze hier ook, maar wellicht is bovenstaande beter. Er staat dat deze 5 dagen koel blijft. Ik ga er een voor Tequila en Ziggy bestellen,  die willen nu tussen de middag al niet meer wandelen,  zou echt super fijn zijn als dit helpt. Het is hier tot en met oktober super heet, dus we kunnen een flink aantal maanden nauwelijks wandelen.<br/>


Kan ik niet  helemaal beoordelen vanaf hier, maar ik heb ooit zo'n koelmat gehad met gel en die werd best zwaar, dat zou ik  als groot nadeel zien
Laatst gewijzigd door Kaio op za 26 apr 2014, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#2913823
Ik zit ook al jaren te kijken en te twijfelen en heb natuurlijk een hele "vreemde" maat hond... Borstomvang van 58 cm....., ruglengte van 60 cm (en meer, nog niet exact gemeten) en een nekomvang van 42 cm.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door