Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
#2913301
Kaio schreef: Staan toch ook rugmaten bij meen ik? Pak je degene die daar bij past. De borstband is elastisch en verstelbaar.
Kaio heeft overigens xl. Is wel van voorlopend model maar heel erg veel is er niet veranderd
Nee, op de Zweedse site niet. Ik zal die link van jou zo even bekijken daarvoor. Denk wel dat het een L'etje wordt - Scotch heeft een vrij lange rug.
Gebruikersavatar
Door pike
#2913303
Deze Hurtta heb ik voor Duc, die zet geen ene stap meer als het warm wordt. Ik ben er redelijk tevreden over. Hij vindt het niet leuk als hij hem aankrijgt, maar hij loopt er vervolgens al druppend wel lekker in mee.
Komt bij Dursydog vandaan. Ik weet niet meer precies welke maat, maar hij zat er ook net zo tussen in qua ruglengte dus ik had er twee besteld, en heb uiteindelijk de kleinere maat gehouden omdat een maatje groter qua ruglengte nog wel zou kunnen, ging wat over de staart, maar aan de zijkant ging hij wel erg diep hangen.

Afbeelding
Door Twister
#2913318
Hier Hurtta jassen voor de honden. Ik vind ze goed werken.
Ik heb ook de ruffwear gepast, maar die zat bij mijn dames niet goed.
Toen ik vorig jaar ervaringen vroeg/zocht, was het merendeel meer tevreden over de Hurtta jassen dan over de ruffwear.
Door eelke
#2913323
pike schreef: Deze Hurtta heb ik voor Duc, die zet geen ene stap meer als het warm wordt. Ik ben er redelijk tevreden over. Hij vindt het niet leuk als hij hem aankrijgt, maar hij loopt er vervolgens al druppend wel lekker in mee.
Komt bij Dursydog vandaan. Ik weet niet meer precies welke maat, maar hij zat er ook net zo tussen in qua ruglengte dus ik had er twee besteld, en heb uiteindelijk de kleinere maat gehouden omdat een maatje groter qua ruglengte nog wel zou kunnen, ging wat over de staart, maar aan de zijkant ging hij wel erg diep hangen.

Afbeelding
Oh das weer een andere dan ik gevonden had;
Afbeelding

Bij deze ben ik bang dat zijn borstomvang er niet in past met al het haar...
Door Twister
#2913325
Ik weet niet waar je woont? Maar misschien is er binnenkort een behendigheidswedstrijden in de buurt, daar staat vaak Jan van Driel ( www.janvandriel.nl). Hij verkoopt koeljassen en kun je dan dus passen.

Ps. Volgens mij is het dezelfde jas, alleen dan flink nat ;-)
Laatst gewijzigd door Twister op vr 25 apr 2014, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door suzanne 1
#2913395
Anne in Duitsland schreef: O hoera, Scotch heeft een omvang van 81 cm en zit dus precies op de grens van twee maten: M en L. M zou van 69-81 cm zijn, L van 79-102 cm. Wat is nu wijsheid? Zou M niet te kort op de rug zijn? Of L juist niet te lang? Ik moet het vest via internet bestellen, kan dus niet passen.
ik heb voor Rossi (husky) de L
Door Anne in Zweden
#2913412
suzanne 1 schreef: ik heb voor Rossi (husky) de L
Ah, kijk, daar heb ik iets aan, dank je! Ik ga dan de L maar bestellen en kijken waar het schip strandt. Het is hier momenteel nog steeds 21 graden, en dat in Midden-Zweden. :o Vorige week waren er nog hele lappen sneeuw waar Scotch in kon rondrollen!
Gebruikersavatar
Door pike
#2913555
eelke schreef: Oh das weer een andere dan ik gevonden had;
Afbeelding

Bij deze ben ik bang dat zijn borstomvang er niet in past met al het haar...
Nee dat is precies dezelfde. Kleur op de foto bij Duc is feller dan de werkelijkheid.
Gebruikersavatar
Door pike
#2913562
Duc is 50 cm hoog maar wel heel smalletjes. Daarom valt een maatje groter aan de zijkanten gelijk veel te laag. De halsuitsnijding is ruimer te maken maar dat is maar een klein beetje, de lengte van het lusje dat je uit ziet steken.  Hier nog een foto met het front net even iets beter zichtbaar:

Afbeelding
Door eelke
#2913597
pike schreef: Nee dat is precies dezelfde. Kleur op de foto bij Duc is feller dan de werkelijkheid.
Nee niet dezelfde...want die van jou heeft een flap aan de voorkant toch? En deze niet. Een flap zou al makkelijker zijn, dan is het tenminste wat verstelbaar.
En bij jou ontbreekt het gat voor als je een tuig gebruikt.
Gebruikersavatar
Door pike
#2913624
Jawel hoor mijne heeft ook een gat voor het tuig. En geen flap aan de voorkant, dat lijkt misschien zo maar die is er niet. Als je naar deze linkt kijkt en je vergroot de foto van de bordercollie:

http://www.dursydog.nl/product/280/1015 ... 4042/49594

dan lijkt het ook alsof de jas van voren sluit, dat dacht ik indertijd ook, maar toch is dat niet zo, het is dicht en niet verstelbaar. Beide zijden komen samen en zijn bovenaan vastgestrikt, onderkant is niet vastgestikt. Er zit dus wel een soort split. Ik zal morgen een paar detailfoto's maken. Hier nog een oudje:

Afbeelding
Door Nadia
#2913636
Anne in Duitsland schreef: O, zoiets heeft Scotch ook nodig in de zomer! Die wil vaak helemaal niet mee wandelen omdat het zo warm is dan.

Vraagje: hoe meet je de maat van de Swamp Cooler? Ik las op een Zweedse site iets daarover, maar begrijp het niet helemaal ("meet het breedste deel van de borst"). Zou maat L goed zijn voor een flinke husky?
Ik heb de hurrta, heb je scotch bij? Dan kun je bij mij passen :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door