Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Thea
#2912212
Ik doe de geitjes van +\- 2 kg in 4 delen.
De achterpoten, 2x voorpoot plus stuk rug en de ribben.
Per pakje neem het niet veel meer ruimte als 2 grote eenden nekken.
De ribben zijn een plat pakje wat overal tussen kan. ;)

Zou ik de geitjes heel laten kan ik ze niet kwijt in mijn kast :-\
Door smulpaap
#2912214
[quote="Hylos"]
Ja maar waar moet ik dan met de rest van mn spul naartoe?!  :P
Mn kast is natuurlijk altijd vol! Alleen met geitjes en konijntjes en beetje behoorlijk veel sneller vol  :biggrin2:
[/quote]

Is maar een geintje hoor  :biggrin2: Ja met geiten e.d zit je snel vol met een vrieskast
Voor het kleinere spul zoals nekken , vleugels ,kopjes kan het makkelijk
Ik vind een kast met spier en orgaan wel weer handig , of voor de groentenmix
Door Lizzy
#2912239
Ik vind kasten heel handig voor spiervlees, orgaanvlees, groentenmix, vis, etc. Maar ik vind een kist weer heel handig voor karkassen, ribben, etc. Ik zal dus altijd beide hebben.
Gebruikersavatar
Door cath
#2912254
[quote="fransbulletje"]
Vijf jaar geleden een Liebherr vriezer kast gekocht en bevalt prima.
Per lade mag er een gewicht in van 25 kg maar kan er 16 rollen van een kg Carnibest in kwijt.
Voor mij is dat voldoende.
Lades zijn stevig en hoef hem nooit te ontdooien, echt ideaal!
[/quote]

Hier ook zo een!
Liebherr no frost! Super makkelijk 25 kg per schuif!
Door TMG1961
#2912256
Ik heb nu nog een kast maar zodra ik het geld bij elkaar gespaard heb gaat ie eruit en komt er een no frost kast. De kist is tegenwoordig hooguit voor 1/3 gevuld
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2912312
Ik heb beiden. In de kast heb ik de gemalen voorraad voor de katten staan en een voorraad geportioneerde (echt per portie of per kilo verpakt) spullen voor Oscar. Achter in de kist ligt de voorraad. Raakt de kast leeg, dan vul ik het aan vanuit de kist. En grote onhandige dingen als de geitjes kunnen mooi in de kist.

Toen ik nog niet zelf voor de katten maalde had ik aan de kast (210 liter) wel genoeg. En als ik moest kiezen hield ik de kast, vanwege het overzichtelijke. In de kist is het altijd graaien.
Door Annemarie Rijnveld
#2912468
[quote="zurca"]
Onze grote vriekist heeft het begeven :-X Gelukkig hebben we een reserve kastje staan waar ook net aan alles in paste...
De grote vriezer lijkt het nog wel te doen, in zo verre hij koelt maar vriest niet meer en dat is toch wel van belang bij een vriezer ::)
Nu staat de vriezer in de schuur, niet ideaal want het is daar een grote rommel, stoffig, en qua temperatuursverschillen is het natuurlijk ook niet echt geweldig.
Dus ik zit eens te kijken naar een vrieskast. (Want die zou in de kelder passen en een kist niet) Twee dingen die mij niet bevallen; de bewaartijd na stroomuitval is bij een kist veel groter en ik zit een beetje met die lades... is dat nu echt praktisch? Ik voer KVV en vraag me af of de lades niet bezwijken onder het gewicht?

Er zijn hier vast mensen met vrieskasten...wat zijn jullie ervaringen? Met de lades maar ook met het principe vriekast ansich ;) Hierna weer een vriekast of dan toch liever een vrieskist?
Ben benieuwd naar jullie evaringen :)
[/quote]
de lades bezwijken niet zo gauw want rusten op plankjes, althans bij mij in Strijen (Liebherr en Miele). Ik heb de laden eruit gehaald, want dan kan ik meer kwijt (ik stel zelf samen).
In een kist gaat gewoon veel en veel meer, je zou bijvoorbeeld tassen in verschillende kleuren kunnen gebruiken voor de diverse KVV's.

Zelf vind ik een kast of kist niet veel uitmaken wat overzienbaarheid aangaat, ok natuurlijk wel als je de laden er in laat. Maar als je die er uit sloopt, omdat je toch meer ruimte nodig hebt, dan is een kast ook weer onhandig, want wat je nodig hebt ligt dan weer altijd achterin en moet je er eerst alles wat er voor ligt er uit halen  8)
Gebruikersavatar
Door judith vd
#2912553
Ik heb ook beide. De kast gebruik voor alles wat al geportioneerd is en de kist voor opslag.
Wil je een keuze maken tussen beide, dan zou ik wat gemak betreft gemak voor de kast gaan (veeel beter voor je rug) en wat betreft capaciteit voor n kist.
Nadia heeft ergens prachtige foto's van de indeling van haar kist gemaakt. Enorm overzichtelijk en efficient.
Laatst gewijzigd door judith vd op do 24 apr 2014, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door zurca
#2912592
Bedankt voor al jullie reacties!!
Fijn om te lezen dat de lades van zo'n vrieskast aardig wat kunnen hebben! De reden dat ik een kast overweeg is puur en alleen omdat die binnen in huis kan staan en een kist de garage weer in zal moeten. Ik vind een kist erg makkelijk, de kvv komt in dozen en die laat ik zo in de vrieskist zakken...maak ze alvast open, zet soort bij soort en hoppa klaar ;) Nu kwam mijn vriend gisteren wel met een aardig argument; de vriezer die we nu hadden heeft zo;n 400 euro gekost en is bijna 8 jaar meegegaan. Da's dan zo'n 50 euro per jaar.... tja voor dat geld zou hij gewoon weer een vrieskist in de garage zetten. Een kast is toch duurder en uiteindelijk met het inruimen, voor ons, minder makkelijk... Daarnaast gaat de garage een keer "verbouwt" worden waardoor de vriezer ook "schoner" komt te staan. Zit je alleen nog met vriezend weer.... maargoed we hebben een radiatortje in de garage en die zorgt er wel voor dat het in de garage iets warmer blijft dan buiten.

Mmm.... ik denk nog even na ::)
Door Annemarie Rijnveld
#2912745
[quote="zurca"]
Bedankt voor al jullie reacties!!
Fijn om te lezen dat de lades van zo'n vrieskast aardig wat kunnen hebben! De reden dat ik een kast overweeg is puur en alleen omdat die binnen in huis kan staan en een kist de garage weer in zal moeten. Ik vind een kist erg makkelijk, de kvv komt in dozen en die laat ik zo in de vrieskist zakken...maak ze alvast open, zet soort bij soort en hoppa klaar ;) Nu kwam mijn vriend gisteren wel met een aardig argument; de vriezer die we nu hadden heeft zo;n 400 euro gekost en is bijna 8 jaar meegegaan. Da's dan zo'n 50 euro per jaar.... tja voor dat geld zou hij gewoon weer een vrieskist in de garage zetten. Een kast is toch duurder en uiteindelijk met het inruimen, voor ons, minder makkelijk... Daarnaast gaat de garage een keer "verbouwt" worden waardoor de vriezer ook "schoner" komt te staan. Zit je alleen nog met vriezend weer.... maargoed we hebben een radiatortje in de garage en die zorgt er wel voor dat het in de garage iets warmer blijft dan buiten.

Mmm.... ik denk nog even na ::)
[/quote]iemand op BP schrijft iets over piepschuimplaten als isolatie voor moderne vriezers in koude ruimtes. Deze platen worden geloof ik om de vriezer heen geplaatst? Ik weet niet meer wie dat is geweest, helaas.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door