Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door vagebond
#2910497
Toen we in Sleeuwijk voor progesteronprikken waren, vroeg de da of ze gedekt werd door een ervaren reu. Want, ze was wat nauw zei hij.
Bij de fokker ging de dekking niet vlekkeloos, de reu zette niet door. De volgende dag ging het makkelijker. Fokker zei dat ze heel nauw was. Normaal geven bevallingen hier nooit geen problemen. Maar nu zie ik er als een berg  tegenop. Wat als ze zo nauw is dat er geen pup doorheen kan?
Ik ga wel caulophyllum geven, dat doe ik altijd.
Heeft iemand ervaring tips?
Gr. Ingrid
Door M.P
#2910590
goei vraag , als het begonnen is zorgen dat je kijkt naar de signalen van je hond... rekening mee houdend dat ze nauw is en dierenarts van te voren op de hoogte brengen als het zover is dat ze voorbereid zijn op een keizersnee... moest het nodig zijn.

en als je dat middel wilt inzetten bevraag u naar de potentie.
Door vagebond
#2910658
Eerlijk gezegd dacht ik er verder niet bij na, want verder had de da het ook niet over problemen bij de bevalling. Ik ben 3x geweest met Gina om te prikken, elke keer een andere da, eentje merkte het op. Die vroeg alleen of ik naar een ervaren dekreu ging.
Ik schrok eigenlijk van de eigenaar van de dekreu, dat ze zei dat ze wel heel nauw was.
Door vagebond
#2910755
Eerlijk gezegd was ons allereerste nest (zo'n  20 jaar geleden) een keizersnee. Ik stikte van de zenuwen, haalde de buuf (ervaren fokker) erbij. Cayenne dacht blijkbaar, bekijk het maar. Da, die op dat moment keizersnee ging doen, zei toen ook dat ze nauw was. Het tweede nest was er geen probleem. Dus ik geef mezelf de schuld van de onrust die ik haar gaf helaas.
Ik kan Sleeuwijk eens bellen. Maar ik denk niet dat de betreffende da het nog weet.
En eerlijk gezegd zei hij: ze is wat nauw. Die andere 2 heb ik niet gehoord. Hoe zie je dan dat een teef nauw is? In Sleeuwijk kijken ze met een buisje in de vulva om te zien hoe het eruit ziet.
Gr. Ingrid
Door Lizzy
#2910756
Kun je Sleeuwijk niet bellen en vragen "joh, Dr.zus-en-zo zei dat mijn hond een nauwe vulva heeft, de reu eigenaar zei hetzelfde, wat nu, heeft dat gevolgen voor de bevalling en zo ja welke? Welke maatregelen moet ik nemen?".
Door yorokobi
#2910940
Dat sleeuwijk het ziet en ervaart snap ik maar ik snap niet dat een reu eigenaar het ziet vind ik bijzonder. Ik heb ook een andere fokker gehoord die kwam bij sleeuwijk en dat ze zeiden ze is erg nauw. En is gewoon goed gedekt en meerdere keren makkelijk puppen gehad.
Door kaszi
#2911461
Heb ook wel een teef gehad die nauw was, bij eerste 2 dekkingen geen koppeling daardoor.
Ze heeft wel telkens op een natuurlijke manier puppen gekregen zonder dat er daarbij geholpen moest worden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2911491
yorokobi schreef: Misschien een stomme vraag maar hoe ziet die reu eigenaar dat dan?
Dat voel je. Waarschijnlijk heeft men even gevoeld om te voelen of het gebied alwel zacht is voor een normale dekking, wat niet altijd al het geval is ook al staat de progesteron gunstig.
Door vagebond
#2911542
Net Sleeuwijk gebeld. De boel moet idd verweken straks. Gebeurt er na 20 minuten persen niets, dan direkt da bellen, want dan passen ze idd niet erdoor.
Ik ben toch wel enigszins gerustgesteld door jullie reacties. Ik ga ook de caulophyllum geven zodra ze de temp. verlaging heeft gehad. Dat zorgt ook voor verweking.
Vandaar dat de koppeling ook niet goed ging met dekken. De reu wilde wel, maar op een of andere manier lukte het niet. Ook weer duidelijk.
Ze is woensdagavond toen gedekt, heeft wel vastgezeten, niet lang. De dag erop ging het al makkelijker.
Spannend allemaal.
Gr. Ingrid
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door