Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#2910402
Ik zou wel kijken of het leefbaar is voor de hond, de onderzoeken of behandeling en de tijd daarna. Ik wil niet hebben dat ze te lang moeten lijden. Ook ik ga heel ver, ik heb mezelf al jaren aan de kant gezet om de shelties zoveel mogelijk te kunnen geven.

We hebben ook al aardig wat moeten neertellen voor alle 9, want geen van hen was gezond.
Door Ruisje
#2910418
miik schreef: Helemaal mee eens !!!
Ik wil best ver gaan voor mijn dieren.,.. maar dat betekend niet dat ze kostte wat het kost opgelapt moeten worden....  Ik vind het vooral belangrijk dat het dierwaardig blijft. Ik weet nog een hondje op mn werk dat was (per ongeluk) mee gesleurd achter een auto, dr zat geen vel meer op - en toch werd er alles aan gedaan om het diertje in leven te houden. :-\  Tja, ik zou dat niet doen. Niet omdat ik niet alles over heb voor mijn dieren, maar omdat ik het de lijdensweg van het herstel niet waard vind.
Houden van is ook loslaten....  ook al is dat soms heel erg moeilijk !
Eens!!!

10.000 tot 20.000 euro voor een behandeling van een dier gaan wij zelf niet overleven, dus ik ban dat idee weer uit mijn hoofd. ;)

Twee weken geleden is bij onze B'Elanna een melkkliertumor verwijderd. De volgend dag liep ze in een rood rompertje alweer vrolijk rond. Maar de kans dat de tumor al uitgezaaid was is groot! We wachten nu dus af en hopen op een goede afloop. Mocht ze toch last krijgen (longkanker is een grote kans zei de DA) dan stoppen we. Niet vanwege hoge kosten, maar behandelingen (chemo) waar ze lange tijd nog zieker van wordt en een zeer geringe kans van slagen hebben vind ik dieronwaardig!
Laatst gewijzigd door Ruisje op zo 20 apr 2014, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Door smulpaap
#2910424
Het hangt er maar vanaf wat de aandoening is , en of de hond nog een leuk hondenleven kan hebben .
En de leeftijd natuurlijk .

Een kennisje van mij kreeg ook nogal wat over haar heen toen haar 3 jarige hond al vijf ingrijpende operaties had ondergaan
En daarnaast nog vele andere ernstige klachten had . Om een lang verhaal kort te maken , die hond was helemaal niet gelukkig meer
Als eigenaar ken je jouw hond als beste
En de mensen hebben de hond ook laten gaan . En voor dieren bestaat deze mogelijkheid gelukkig ook .
En ik was het in die situatie ook geheel met die mensen eens . Want waarom steeds maar doorgaan met een hond die levenslang een wrak blijft
Ik vind dus buiten die hoge bedragen om dat je goed naar je dier moet kijken , en of het allemaal wel te doen is om zo ver te gaan
Dierenliefde is immers ook loslaten . En dat kan zeker in het geval van een jong dier een hard gelag zijn . Maar een dier kan zelf niet beslissen , wij wel
Door Lil
#2910437
Ik ga ver, maar alleen ten bate van het dier en mits niet exorbitant. Cayley heb ik bij een slecht vooruitzicht laten gaan. Had immers ernstige rugklachten, behoorlijke atopie dan komt daar geen nierschade meer bij. Vraag was of ze met spoelingen zou overleven, maar heb dat niet meer geprobeerd ( voor de kosten hoefde ik het niet te laten). Boris heeft eind vorig jaar klauwen vol geld gekost. Hij knapte ook net op tijd op, anders was ik ermee gestopt. Nu al ruim 4 maanden een mega blije hond. Vanochtend 6 km gewandeld en vanavond nog eens 4. Vorige week stal hij de show op een speciale workshop/spellendag van de hondenclub. Meer dan waard geweest dat geld, ook voor een hele oude hond. Dus er speelt bij mij meer dan geld of prognose. Alles moet worden afgewogen
Door Lizzy
#2910453
Angelique schreef: Even afgezien van het geld wel of niet hebben. Ik ben bang dat als er zulke bedragen verspijkerd moeten worden dat er ook wel iets heel ernstigs aan de hand is en je je af moet vragen of het ethisch nog wel verantwoord is. Ben bang dat we dan in de categorie gaan vallen van....je hoeft niet alles te doen omdat het mogelijk is. Niemand hoeft van mij een vette lening af te sluiten om een behandeling van tigduizenden euro's te betalen en waarvoor dat het hele gezin zich jarenlang van alles moet ontzien.

Doe je het wel is het prima natuurlijk, jouw centen, jouw gezin, alleen wens ik het niet opgedrongen te krijgen in de trand van....als je ook niet alles, maar dan ook alles aan je huisdier besteedt dan ben je 'm niet waard.

Je mag wat mij betreft best grenzen leggen en bij de één ligt dat bij bepaalde geldbedragen, bij de ander bij "het resultaat". En natuurlijk ben ik niet heiliger dan de paus en denk ik in sommige gevallen ook wel eens  ::) ::) ::) als de stekker er wel heel vlot uitgetrokken wordt bij bedragen die wat mij betreft ingecalculeerd hadden moeten zijn. (b.v. Oes van 10 jaar wordt ingeslapen omdat hij moeilijker opstaat en hij daarom een pijnstiller zou moeten krijgen. En dan het verhaal erbij...dat doe je zo'n dier toch niet aan, de rest van z'n leven op pijnstillers en hij was al 10, dus toch al op. Of hond is ziek en de diagnose vraagt om een aantal (bloed/urine) onderzoeken en dan van...dat doe ik 'm niet meer aan.
Aan de andere kant kan ik net zo goed af en toe mijn kin uit de kruipruimte halen als ik zie hoe lang men dooremmert  zonder goede vooruitzichten voor de hond en zonder dat de hond er op dat moment echt een leuk leven van krijgt.

Maar prijskaartjes eraan hangen is gewoon erg moeilijk. Dat is een kwestie van ieder voor zich.
Scheelt mij weer tikken :biggrin2:
Door cindy5409
#2910475
Ik ga heel ver voor mijn dieren mits het dierwaardig blijft. Maar ben gewoon heel heerlijk 10.000 euro kan ik niet ophoesten en dan houd het dus op hoe erg ook.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2910500
smulpaap schreef: Het hangt er maar vanaf wat de aandoening is , en of de hond nog een leuk hondenleven kan hebben .
En de leeftijd natuurlijk .
Ja maar dan nog, 20.000 euro dat is niet een paar weken droog brood eten.
Dat zou voor mij zelfs betekenen dat de honden goedkope meuk moeten gaan eten. Ik heb wel 10 jaar nodig om dat af te lossen. Dus ook al zou de prognose heel goed zijn en de hond heel jong, het gaat hem gewoon niet worden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2910507
*Dorothea* schreef: Ja maar dan nog, 20.000 euro dat is niet een paar weken droog brood eten.
Dat zou voor mij zelfs betekenen dat de honden goedkope meuk moeten gaan eten. Ik heb wel 10 jaar nodig om dat af te lossen. Dus ook al zou de prognose heel goed zijn en de hond heel jong, het gaat hem gewoon niet worden.
En al zou je willen moet je het ook nog maar krijgen van een bank. En de auto verkopen klinkt leuk, maar die brengt ook geen 20k op en je zal toch ook nog naar je werk moeten. En eerlijk, als dat zou betekenen dat alles eromheen eronder moet lijden door 10 jaar lang de goedkoopste zooi te eten, geen dagjes uit, vakantie enz. dan is er in de beweegreden ergens ook iets mis gegaan. En tien jaar kan dan best lang zijn.
Het wel/niet dit soort bedragen uit willen geven is dan ook grotendeels afhankelijk van of je die bedragen hebt liggen en zonder al teveel ongemak kunt missen/lenen&aflossen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2910509
Angelique schreef: En al zou je willen moet je het ook nog maar krijgen van een bank. En de auto verkopen klinkt leuk, maar die brengt ook geen 20k op en je zal toch ook nog naar je werk moeten. En eerlijk, als dat zou betekenen dat alles eromheen eronder moet lijden door 10 jaar lang de goedkoopste zooi te eten, geen dagjes uit, vakantie enz. dan is er in de beweegreden ergens ook iets mis gegaan. En tien jaar kan dan best lang zijn.
Het wel/niet dit soort bedragen uit willen geven is dan ook grotendeels afhankelijk van of je die bedragen hebt liggen en zonder al teveel ongemak kunt missen/lenen&aflossen.
Die mensen van die rekening van 13000 pond hadden al hun juwelen verkocht.
Ik zal eens kijken of ik nog wat heb liggen in een sieradenkistje.  :biggrin2:
Door renate1985
#2910510
Met Ghost zijn we ook ver gegaan. Allerlei onderzoeken, testen. Uit röntgenfoto's bleek dat zijn heupen en rug niet goed waren. Daarbij had hij doorgezakte voorpoten.
Ghost was 3 jaar en had ook hele erge angst agressie. Alles buiten was eng en moest aangevallen worden. We hebben voor hem een loopband gekocht, 2000,= in 2 maanden uitgegeven aan onderzoeken. Tot het moment dat we zagen dat hij niet meer wilde. Ondanks pijnstillers had hij pijn. Hij lag te hijgen onder het bureau en zocht donkere hoekjes op. Dat was voor ons het moment om hem te laten gaan. Hij wilde niet meer  :'(
Kaine is aan zijn elleboog geopereerd toen hij 6 maanden was. Was ook 1000,= maar zijn kansen waren en zijn goed. Hij is nu 2,5jaar en kan alles weer zonder pijnstillers.

Het is moeilijk om keuzes te maken als je ervoor staat maar het belangrijkste blijft voor mij het kijken naar je dier.
Basco heeft een kleine 2000,= gekost met zijn allergieën.

Ik heb het er graag voor over zolang de hond zelf er niet onder lijd en een hondwaardig leven kan blijven hebben.
In 1x 20.000,= uitgeven zou ik nooit doen. Ik hou heel veel van mijn dieren maar dat zijn bedragen die ik niet kan betalen.

Nou ik terug kijk hebben we al heel veel geld in de honden gestopt  :-[ maar altijd met liefde gedaan.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2910515
Ze sloot gisteren trouwens het praatje af met
The nicest dogs with the nicest owners always seem to have the most worst diseases
Gek genoeg lijkt dat vaak zo te zijn....  :-\
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2910526
*Dorothea* schreef: Ze sloot gisteren trouwens het praatje af met
The nicest dogs with the nicest owners always seem to have the most worst diseases
Gek genoeg lijkt dat vaak zo te zijn....  :-\
Bizar, daar hadden wij het toevallig laats over thuis ... Het lijkt wel of mensen die alles met hun dier ondernemen en het beste van het beste willen voor hun trouwe maatje de meeste shit over zich heen krijgen qua gezondheid  :-\
Mensen die een blokje om lopen en goedkope meuk aan hun dier geven daar hoor je zo goed als nooit problemen bij

En toch, gun ik onze dieren een heerlijk leven met kans op blessures/operaties omdat ik vind dat ze dat verdienen (liever een korter top leven dan een lang saai en ongezond leven)

En waar onze grens ligt ? Kan ik niet op voorhand zeggen, en zullen we op het moment beslissen ... Gelukkig nog nooit over na hoeven denken
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2910528
Monique77 schreef: Bizar, daar hadden wij het toevallig laats over thuis ... Het lijkt wel of mensen die alles met hun dier ondernemen en het beste van het beste willen voor hun trouwe maatje de meeste shit over zich heen krijgen qua gezondheid  :-\
Mensen die een blokje om lopen en goedkope meuk aan hun dier geven daar hoor je zo goed als nooit problemen bij
Ja dat idee heb ik ook al langer. En als een professor uit Californie daar dan een lezing mee afsluit, dan is dat wel weer iets om over na te denken.
Door henneke
#2910532
*Dorothea* schreef: Ja dat idee heb ik ook al langer. En als een professor uit Californie daar dan een lezing mee afsluit, dan is dat wel weer iets om over na te denken.
waar moeten we over na denken dan ? of we misschien niet beter over kunnen gaan op goedkope meuk en een blokkie om per dag  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door