Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2910075
Ik heb vanmorgen een ei gebakken in kokosolie met tomaatjes basilicum en kruiden op, een bakje met blauwe bessen en frambozen en groene thee met honing.
Nu net een taartje gemaakt van havermout met banaan, ei honing cacao dat in de oven was beat lekker alleen moet ik echt "afkicken" van zout en suiker enz haha merk dat ik het allemaal beetje flauw en gekkig vind :) nu ben ik niet zo n havermout mens (zo in een bakje is om te kotsen bleeeeh) maar ga tussen de middag dan proberen om kleine salades te eten

Ps ontbijten deed ik om kwart over 8, daarna met de honden gelopen anderhalf uur en toen 5 stallen uitgemest. Toen had ik nog geen erge honger! Eenmaal binnen bezig met het taartje pas :)
Door Nadia
#2910076
Soep is ook erg goed! Je kunt ook muffins maken. Zoek maar eens op groente muffins. Gewoon goed kruiden met vanalles. Een beetje himalaya of (keltisch) zeezout mag je best gebruiken. Helemaal zoutloos is het ook net niet :)

Neem je groente zo veel mogelijk in de ochtend.
Oh, enne, je hebt vitamine c bommen als fruit gegeten.. Houd er rekening mee dat thee vitamine C afbreekt :) Dus die beter niet samen nuttigen..
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2910077
K&D schreef: Voeding is zeker van belang! ik begin 's ochtends vaak met yoghurt en chia zaadjes.
Regelmaat is ook prettig. Ik ben ook in het weekend meestal rond een uur of 8 uit bed. Gewoon omdat m'n ritme dat aangeeft. Blijven soezen is wel lekker, maar dan ben ik de hele dag duf.
Haha ja uitslapen in t weekend kan ik dan weer niet  :biggrin2: dan ben ik ook gewoon rond 8 uur half 9 wakker

O thanks Nadia voor de tip dat wist ik niet

Maar nog iets.. Wat neem jij dan mee naar je werk om te eten? Kan moeilijk met m'n salade aankomen :p
Door BlissSpirit
#2910134
Nadia, mag ik je ook lief aankijken voor het e-book  :-[
Heb ook veel last van granen, zetmeel en suikers, wel door andere oorzaken en probeer die producten zoveel mogelijk te mijden, maar zou graag wat meer tips hebben.
Want val nu teveel af zonder deze producten.  :(
Door *Marieke*
#2910141
Ik heb na het wijzigen van mijn voedingsstijl ook stukken meer energie.. Ik was een vreselijke zoete kauw.. Ontbeet niet, of met een bak cruesli, standaard 3-4 scheppen suiker in de thee en zeker wel een fles cola per dag... Ik ben gaan ontbijten met gewone biologische muesli, wel met yoghurt hoor,  cola drink ik enkel als ik op visite ben of op een terrasje zit en de suiker uit de thee is verdwenen.. Zo nog wel wat dingen hoor.. Maar ik merk dat ik meer energie heb, en veel minder hoofdpijn! De muesli bestel ik online bij mymuesli.

In ieder geval het proberen waard!
Door charmed
#2910295
chipjolie schreef: Haha ja uitslapen in t weekend kan ik dan weer niet  :biggrin2: dan ben ik ook gewoon rond 8 uur half 9 wakker

O thanks Nadia voor de tip dat wist ik niet

Maar nog iets.. Wat neem jij dan mee naar je werk om te eten? Kan moeilijk met m'n salade aankomen :p
Ik ga dit weekend nog een bananenbrood bakken voor de eerste keer, dat lijkt me ook enorm lekker, zonder suiker, zonder vet, met amandelmeel. Mjammie.. Of hij moet mislukken. Je kan van alles bakken, ik bak alleen als het mij lekker lijkt :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door