Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#2909602
Te veel vet in het bloed heeft met de leveronsteking te maken. Prudence heeft ook een ernstige leveronsteking gehad, een aantal jaren terug, zij was helemaal geel van de geelzucht, de hele lever was er bijna aan. Wij hebben 4 maanden hard moeten knokken, maar ze is er weer helemaal bovenop gekomen.

Hoop dat ze haar snel er weer bovenop kunnen helpen qua uitdrogen! En dan op een leverdieet, mariadistel en er zijn nog enkele supplementen die je dan in kunt zetten om Storm er bovenop te helpen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2909894
Hoe is die leverontsteking vastgesteld? Prednison geeft nl ook verhoging van leverwaardes.
Een heftig maagdarmvirus trouwens ook. Verhoogde leverwaardes zijn zelden een leverontsteking, kan wel, maar meestal is er iets anders aan de hand.
Door Nadia
#2909918
*Dorothea* schreef: Hoe is die leverontsteking vastgesteld? Prednison geeft nl ook verhoging van leverwaardes.
Een heftig maagdarmvirus trouwens ook. Verhoogde leverwaardes zijn zelden een leverontsteking, kan wel, maar meestal is er iets anders aan de hand.
Niet door een biopt. Daar was ze 'te slecht' voor. Ik ben vanmiddag een hele poos bij haar geweest. Toen heb ik nog even met de arts zelf gesproken. Ze konden inderdaad niet zeker zeggen dat het een leverontsteking is.

Ze wilde eerst dat storm deed opknappen voor ze verder gingen onderzoeken. Ze was behoorlijk apatisch vanmorgen. Toen ik vanmiddag kwam was ze wel blij om me te zien, dus dat is al iets.

Wanneer zouden na stoppen van de pred de leverwaardes weer normaal moeten zijn? Want ze waren wel aan het praten over een lever besparend dieet.

Heb je ook enig idee of voorbeeld wat dat 'iets anders' kan zijn?
Door Nadia
#2910024
Ik zeg dat de prednison de boosdoener is. Helaas moet Storm deze op advies van de DA nog blijven krijgen. We hebben nu niet onze eigen DA, omdat die met vakantie is.
Storm moet nog 60x een half tablet pred. krijgen. (om de dag een half tablet, dus nog 120 dagen zijn we bezig).
Op aanraden van de DA wel een leverbesparend dieet.
Daar ben ik nu vollop mee bezig.
Het plan is dus wel om na die 120 dagen opnieuw lever te laten prikken.
En waarschijnijk ook al over 2 weken (als we weer op controle moeten bij onze eigen DA).

Ik geloof dus eigenlijk niet dat haar lever echt slecht is. Maar word geïrriteerd door de prednison. Maar is het dan waarschijnlijk TOCH een goed idee om een levevrsparend dieet te volgen? Al is het tijdelijk tot over 4 maanden de prednison stop is?
Door BlissSpirit
#2910138
Jeetje arme Storm.
Heel veel beterschap en hopelijk kom je er met je eigen DA straks snel achter waar het echt vandaan komt.
Als ze zich maar snel beter voelt.
Maar wel heerlijk dat ze weer naar huis mocht, thuis is toch altijd fijner.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door