Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2909315
We hadden mazzel vandaag en hebben heel wat moois gezien!

Eerst naar het nest van de zeearend, het nest dat op beleef de lente te zien is. Er heen gewandeld, mama krap aan over het randje zien gluren, we moesten de keet mee in en foto's bewonderen en dat was het dan. Dus we staan bij de auto en mijn vriendin zegt wat vond je er van. Ja ach, wat te verwachten was, je ziet eigenlijk geen ene flikker. En precies op dat moment vliegt Pa recht over ons hoofd!!!!!!! Ik heb geloof ik het halve bos bij elkaar gegild en gelachen. Wát een timing van Pa  ;D
Een foto was op dat moment geen optie, maar we hebben nog een prachtige (not) van pa in een boom tegenover het nest:

Afbeelding

Daarna naar de oostvaardersplassen, waar we verwelkomd werden door dit hert:

Afbeelding

Op het wandelpad troffen we een kudde koniks en die hebben we een uur gevolg. Schitterend! Ze negeerden ons volledig en zolang ze niet in galop over ons heen wilden rennen konden we gewoon door de kudde wandelen. Zelfs toen het veulen bij ons kwam koekeloeren. Heel gaaf en we hebben zoveel moois gezien. Ik vrees dat ik teveel foto's heb:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Hope
#2909538
Prachtige foto's!
Echt super mooi, ik wil daar ook echt nog eens heen. Hopen dat de paarden dan gevonden worden, ik ben toch wel erg nieuwsgierig hoe het er nu echt aan toe gaat in een kudde. Die film was natuurlijk prachtig, maar ja, ik wil het gewoon met eigen ogen zien!

Hoe komt het eigenlijk dat er zoveel stukken hout liggen?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2909630
Fenixjuh schreef: Prachtig hoor, ik zou dat nooit durven, door een kudde heen
Bij paarden durf ik dat wel, mits het kan. Ik kan paarden wel aardig lezen en deze waren zo ontspannen naar ons toe. Maar bij koeien zou ik het ook doodeng vinden. Die snap ik niet, dus weet ik veel of zo'n koe leuk komt doen of mij op zijn hoorns gaat spiezen!
Hope schreef: Prachtige foto's!
Echt super mooi, ik wil daar ook echt nog eens heen. Hopen dat de paarden dan gevonden worden, ik ben toch wel erg nieuwsgierig hoe het er nu echt aan toe gaat in een kudde. Die film was natuurlijk prachtig, maar ja, ik wil het gewoon met eigen ogen zien!

Hoe komt het eigenlijk dat er zoveel stukken hout liggen?
Je moet wel mazzel hebben. Ik ben 2 keer eerder geweest en toen alleen uit de verte wat paardjes gezien. Maar zo is mooi hoor! Er gebeurd zo veel in zo'n kudde, je kijkt je ogen uit!
Het hout zijn allemaal dode wilgenbomen. Het stuk waar je als bezoeker mag wandelen was eerst bos en ontoegankelijk voor de paarden, koeien en herten. Op een bepaald moment hebben ze dat er bij getrokken en de paarden hebben alle bast van de bomen gegeten, waardoor de bomen door zijn gegaan. Het is een grote vlakte van bomenlijken, maar daar doen ook veel dieren weer hun voordeel mee. Zo broeden er nu veel spechten, want die maken er mooi holletjes in.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door