Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2909259
Wij durven met onze Am. Bulldog niet meer naar Frankrijk op vakantie. Er zijn sinds 1 jan. 2014 weer strengere regels en aangezien de stamboom niet voldoet gaan wij geen risico nemen. Nu denken wij aan Hongarije, maar daarvan hoor ik dat honden overal een muilkorf moeten dragen.
Heeft iemand ervaring met dit land?
#2909264
Ik ben een aantal jaar geleden met twee bassets in Hongarije geweest. Wij waren in een huis in een klein dorp. De meeste mensen hebben daar een hond in de tuin achter het hek.
Met je hond door het dorp lopen levert een hoop geblaf op  8)  Buiten het dorp kwamen we weinig anderen tegen die met een hond liepen, maar de contacten waren goed.
Nou waren wij niet in het meest toeristische gedeelte en dus met twee bassets, dat kan schelen natuurlijk.
#2909270
In de tijd dat ik veel in Hongarije kwam lieten de honden in de dorpen vaak zichzelf uit...
Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit een muilkorf gezien, ja die van mijn tante op een gegeven moment, ivm met de kinderen. Veel honden komen idd ook niet van het erf. In stedelijke gebieden zijn er wel meer huishond.
#2909364
Wij zijn 2 x met Radja in Hongarije geweest en hadden toen voor de zekerheid een muilkorf gekocht en meegenomen omdat dat idd verplicht was/is. Maar ze heeft dat ding niet 1 x omgehad. Ook niet toen we een dagje naar Boedapest gingen. Ook toen wel weer meegenomen,politie tegengekomen,maar er werd niets van gezegd.
#2909413
Wij zijn er een jaar of twintig terug op de fiets geweest in niet toeristisch gebied . We hadden geen honden mee
In de dorpen zagen we dat de meeste honden overal alleen rondliepen , of ze lagen aan de ketting
En dit dus dag en nacht , aan geblaf dus geen gebrek . Echt rustig slapen deden we daar dus niet .
En natuurlijk de nodige honden aan de benen tijdens het fietsen .
Hoe het elders in het land is weet ik niet
#2909735
Ik ben in 2009 naar Hongarije geweest voor het EK junior agility.
Er werd ons toen ook gezegd dat een muilkorf verplicht is maar geen enkele van deelnemende honden heb ik effectief een muilband zien aanhebben ook niet van eigen land.
Wanneer we de honden meenamen naar het dorpje geen problemen mee gehad, we hadden ze wel bij maar niemand zei er iets over. ;)

Straathondjes hebben we daar ook veel gezien, en ook veel hondjes aan de ketting in de tuin.
Enkel de hondjes van de Hongaarse vrienden op het EK zelf waren echte huishondjes.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door