Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Valerie
#2908139
Bedankt allemaal voor de leuke reacties!! Het pupje komt bij een Duitse Fokker vandaan. In principe is het in Duitsland en België zo dat je mag fokken met een teef ongeacht de leeftijd op voorwaarde dat ze gezond is. Moeders is vooraf gecontroleerd in een universiteitskliniek en gezond verklaard. Ook mentaal is het een heel sterke teef. Ze gaat (natuurlijk nu niet) nog meerdere dagen per week mee trainen en is in topconditie. Toen we daar waren kwam ze eerst met een giga rond haardblok aanslepen. Natuurlijk afgepakt (moest maar eens op de pup vallen) en toen kwam ze aanlopen met een vierkante balk van bijna 2 meter  :)

Ik moet eerlijk zijn dat ik zelf ook getwijfeld heb door de leeftijd van de teef. Maar voor mijn gevoel was de moeder absoluut geen "oudere" hond. Als er gezegd was ze is 3 jaar oud had ik het ook geloofd. Het is een geweldige moeder maar ook super qua karakter! Ze is vrij en open en sociaal tegenover alles en bevat een zeer goede werkdrift met hoge will to please. Daarbij komt dat ik zelf de dekreu mocht kiezen (in samenspraak met de fokker natuurlijk) en dus eigenlijk de "droomcombinatie" kreeg. Natuurlijk is het altijd afwachten wat de natuur doet ...  Het was de bedoeling het nest vorig jaar te doen, maar de natuur besloot de tijd tussen de loopsheden langer te laten duren. Dus toen is ze pas gedekt op oudejaarsavond  ;)

Hier in België gebeurt het wel vaker dat de pups op 3 à 4 weken al bij de moeder vandaan gaan en dat moeder er helemaal niet meer in de buurt komt. Dat heb ik niet zo graag! Bij deze fokker blijft de pup bij moeder tot ik haar op kom halen. Ook de andere teven van de fokker zijn vaak samen erbij. Ze wordt eigenlijk opgevoed door meerdere teven. Vanzelfsprekend heeft moeder een plek waar de pup niet bij kan komen, dus ze kan zelf kiezen als ze rust wil.

De pup halen we op rond eind april, na de selectiewedstrijd hier in België (27 april). Dan is ze 8 weken voorbij. Dan komt ze bij in de roedel met 3 volwassen herders  :biggrin2: Van de 3 volwassen exemplaren zal ik ook nog een foto erop zetten  :)
Laatst gewijzigd door Valerie op di 15 apr 2014, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Valerie
#2908205
Hierbij de huidige 3 op een rij  :biggrin2:

Afbeelding

Van jong naar oud (of groot naar klein)
Linkse: de (huidige) jongste: 5,5 jaar => reu
Midden: de oudste reu: 9,5 jaar (oktober wordt hij 10 jaar)
Rechts: het teefje: 9,5 jaar (juli wordt zij 10 jaar)

We hebben ervoor gekozen om rond deze tijd een pup erbij te zetten, aangezien de "oudjes" momenteel nog redelijk goed zijn. Ze hebben beide wel af en toe last van wat ongemakken. Beide reuen zitten in de IPO sport en met de jongste reu doe ik nou ook agility sinds een paar maand :) De oude doet geen wedstrijden IPO meer, maar wel nog speuren en speurhond. Appel en pakwerk "trainen" enkele dagen per week natuurlijk nog wel  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door