Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#2908589
Op volwassenen ben ik ook niet per definitie dol, gelukkig zitten er genoeg leuke tussen. Wat dat betreft zijn kinderen net mensen.
Laatst gewijzigd door Mieke L. op di 15 apr 2014, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2908595
Mieke L. schreef: Op volwassenen ben ik ook niet per defintie dol, gelukkig zitten er genoeg leuke tussen. Wat dat betreft zijn kinderen net mensen.

Helemaal waar  :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2908614
Mieke L. schreef: Op volwassenen ben ik ook niet per definitie dol, gelukkig zitten er genoeg leuke tussen. Wat dat betreft zijn kinderen net mensen.
Dat dus. Ik snap om eerlijk te zijn niet zo goed hoe je "wel of niet" dol op kinderen kunt zijn. Het is geen aparte soort ofzo. Het zijn gewoon kleine mensjes met persoonlijkheden en hun bagage en daar zitten er tussen die ik aardiger vind en er zijn er die me niet zo veel aanspreken. En negen van de tien keer komt dat door de opvoeding en gaat het dus helemaal niet om de persoonlijkheid of het karakter van het kind. Als je kijkt hoe verschillend kinderen ook zijn. De een heel rustig en bedeesd, de ander assertief, de volgende heel creatief. Hoe kun je dan zeggen "ik vind kinderen niet leuk"? Alsof ze allemaal hetzelfde zijn.

Dat neemt niet weg dat ik wel snap dat je er bewust voor kiest om geen ouders te willen worden. Bij ouders worden komt ook nog eens een enorme verantwoordelijkheid en toewijding kijken.
Door Martine-Tom
#2908638
Kaela schreef: Dat dus. Ik snap om eerlijk te zijn niet zo goed hoe je "wel of niet" dol op kinderen kunt zijn. Het is geen aparte soort ofzo. Het zijn gewoon kleine mensjes met persoonlijkheden en hun bagage en daar zitten er tussen die ik aardiger vind en er zijn er die me niet zo veel aanspreken. En negen van de tien keer komt dat door de opvoeding en gaat het dus helemaal niet om de persoonlijkheid of het karakter van het kind. Als je kijkt hoe verschillend kinderen ook zijn. De een heel rustig en bedeesd, de ander assertief, de volgende heel creatief. Hoe kun je dan zeggen "ik vind kinderen niet leuk"? Alsof ze allemaal hetzelfde zijn.

Dat neemt niet weg dat ik wel snap dat je er bewust voor kiest om geen ouders te willen worden. Bij ouders worden komt ook nog eens een enorme verantwoordelijkheid en toewijding kijken.
Om dezelfde reden dat mensen honden of katten niet leuk vinden?
Ik heb ze zelf en zie ook dat elke kat of hond anders is, dat de mijne uiteraard helemaal geweldig zijn, en toch zijn er mensen die ze niet leuk vinden, niet alleen de mijne niet maar niet in het algemeen, gewoon niet leuk. Dat kan toch?
Ik snap dan weer niet waarom dat zo'n probleem moet zijn.

Ik vind kinderen ook niet zo leuk, ik zal ze niks misdoen, op verjaardagen speel ik met kinderen, kan leuke gesprekken met de 9 jarige zoon van mn din hebben, ga braaf op kraamvisite, kijk met "oeh en ah"  naar babyfoto's....net zoals mijn dinnen die niet van honden of katten houden doen bij mijn dieren, gewoon omdat we elkaar respecteren en ik weet dat zij van hun kinderen houden, ik hoef ze toch niet leuk en geweldig te vinden?

Jammer dat dit altijd zo'n zwaar beladen onderwerp is, iets meer begrip en respect van beide kanten zou leuk zijn.
En nee ik vind ook niet alle volwassenen leuk...maar dat was het onderwerp niet  :P
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2908658
Ik zeg alleen maar dat ik het niet snap. Daar is niets onrespectvols aan. Misschien komt het omdat ik zo wie zo niet zo snel aan levende wezens een hekel kan hebben. Al vind ik heus het een wel leuker dan het ander, maar dat is iets anders dan iets helemaal niet leuk vinden.
Door Martine-Tom
#2908660
Kaela schreef: Ik zeg alleen maar dat ik het niet snap. Daar is niets onrespectvols aan. Misschien komt het omdat ik zo wie zo niet zo snel aan levende wezens een hekel kan hebben. Al vind ik heus het een wel leuker dan het ander, maar dat is iets anders dan iets helemaal niet leuk vinden.
Dat onrespectvol wsas niet zozeer naar jou bedoelt, meer algemeen.

En voor mij is niet leuk vinden ook anders als een hekel hebben aan.
Parkieten vind ik niet leuk, duiven ook niet, zal ze zelf nooit nemen maar een hekel heb ik er ook niet aan.
Kinderen vind ik gewoon niet leuk, ik vind het niet leuk om me in te leven in de kinder wereld, heb er niks mee om kinder spelletjes te doen enz. Maar ik heb geen hekel aan kinderen, wel aan sommige exemplaren maar dat is wat anders als algemeen  ;)

Sommige vind ik wel grappig, en als ze in mijn vriendenkring ergens bij aanwezig zijn doe ik mijn best om te spelen enzo, maar leuk vind ik het niet, ben dan altijd blij als er 1 of andere vage tante is die het geweldig vind en met alle kinderen bezig gaat  :biggrin2:
Door - pien -
#2908700
Kinderen kunnen het beste én het slechtste in je naar boven halen  ::)
Ik hou van kinderen omdat ze alles met 'nieuwe' ogen zien, ze laten je stilstaan bij de kleinste dingetjes...
Ja, ik heb er 2 (met 16 maanden verschil) en heb regelmatig met m'n handen in het haar gezeten 'waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen'  :P
Helemaal toen ik het ineens alleen moest doen.... :-X
Kinderen zijn puur...maar doen ook onverwachte dingen, halen van alles uit (ontdekken?) en je moet erg creatief zijn om daar iets op te bedenken (hoe zorg ik dat hij/zij het gaat begrijpen)
Consequent zijn en grenzen aangeven...structuur bieden...aai over de bol...maar wanneer zeg je 'nu is het klaar met dat gedonder' ? Als jij dat vindt? Of als je moe bent en het echt niet meer kunt hebben...
Toch zijn ze het mooiste wat ik heb :smitten: en het is leuk om te zien 'wie' ze geworden zijn (22 en 20 inmiddels)...en hoe ze nog zullen groeien  :-*
Door Summerditches
#2908706
Ik heb zelf een geweldige bonus-dochter maar geen biologische kinderen wel altijd dieren gehad..ik vind gewoon iedereen en ieder dier dat gewoon gezellig en opgevoed is heerlijk..maar de liefde en flexibilieit van de partijen onderling is ver te zoeken...
Zo
- mogen de kinderen, want het zijn kinderen en die moeten spelen, best met allemaal takken langs mijn auto en ik ben niet kindvriendelijk en materialistisch als ik daar iets van zeg
- zijn de buurkindjes geen honden gewend en dus is het heel begrijpelijk dat ze steentjes gooien naar de honden..en daar wordt kostelijk om gelachen en als wij proberen uit te leggen dat dit de liefde van de honden versus kindjes niet echt ten goed komt en dat wij er juist alles aan doen om dit in goede banen te leiden..zijn we "overdreven dierenfreaks"zo lijkt de uitstraling van de ouders te zeggen
- gaan wij absoluut geen herrie maken of klussen etc. na 21.00 uur i.v.m. de slapende buurkindjes maar gaat daar gewoon in het weekend om 07.00 uur de stofzuiger aan en racen de kids door het huis..want die zijn dan wakker..

Er is toch vaak wel ergens iets van scheefgroei..maar hekel..van onze kant totaal niet ..1000 prima voorbeelden te noemen...
Door DJ_Doerak_Tucker
#2908711
Nadia schreef: Ahhwww. Dit topic doet een pas geboren moederhart best pijn :(
:-* Dat kan ik me best voorstellen Nadia, toch is het goed om je ook te realiseren dat er mensen zijn die minder met kinderen hebben denk ik (in het algemeen bedoeld, niet zo zeer dat ik denk dat jij je dat niet realiseert). Het kan mij soms ook pijn doen dat mensen niet leuk om mijn honden reageren, maar ja, ik kan soms ook niet leuk op een ander zijn kinderen reageren omdat ik minder met kinderen heb. Ieder zijn 'ding' om het maar even zo te zeggen. Voor mij geldt ook dat ik gewoon niet goed weet hoe ik met kinderen om moet gaan en ze daarom 'niet leuk' vind. Zo hebben andere mensen vaak niets met honden omdat er geen begrip is voor het hondengedrag omdat ze zich er nooit in verdiept hebben. Ik herken dit bij mezelf met betrekking tot katten, daar had ik dus niets mee en vond ze eerlijk gezegd irritant. Totdat ik kattengedrag lessen op mijn opleiding kreeg, er gaat een wereld open! Zo denk ik dat dat met veel dingen is. Maar je kunt je nou eenmaal ook niet overal in verdiepen en nog belangrijker je moet er wel voor open staan. Daarbij heeft ook ieder mens zijn persoonlijke achtergrond die een rol speelt bij de gevoelens die hij/zij ontwikkelt gedurende zijn/haar leven, dat is dus voor ieder mens weer anders en maakt hoe diegene in het leven staat.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2908714
Alles wat jij noemt Summerditches gaat over de ouders die rare dingen willen en vinden. De kinderen zijn slachtoffer van hun ouders en de opvoeding. Ik bedoel je gaat je kinderen toch geen krassen op auto's laten maken... daar kan dat kind niets aan doen, die ouders des te meer (al is het maar excuses maken en dingen netjes regelen enzo)
Door Nadia
#2908716
DJ en Doerak schreef: :-* Dat kan ik me best voorstellen Nadia, toch is het goed om je ook te realiseren dat er mensen zijn die minder met kinderen hebben denk ik (in het algemeen bedoeld, niet zo zeer dat ik denk dat jij je dat niet realiseert). Het kan mij soms ook pijn doen dat mensen niet leuk om mijn honden reageren, maar ja, ik kan soms ook niet leuk op een ander zijn kinderen reageren omdat ik minder met kinderen heb. Ieder zijn 'ding' om het maar even zo te zeggen. Voor mij geldt ook dat ik gewoon niet goed weet hoe ik met kinderen om moet gaan en ze daarom 'niet leuk' vind. Zo hebben andere mensen vaak niets met honden omdat er geen begrip is voor het hondengedrag omdat ze zich er nooit in verdiept hebben. Ik herken dit bij mezelf met betrekking tot katten, daar had ik dus niets mee en vond ze eerlijk gezegd irritant. Totdat ik kattengedrag lessen op mijn opleiding kreeg, er gaat een wereld open! Zo denk ik dat dat met veel dingen is. Maar je kunt je nou eenmaal ook niet overal in verdiepen en nog belangrijker je moet er wel voor open staan. Daarbij heeft ook ieder mens zijn persoonlijke achtergrond die een rol speelt bij de gevoelens die hij/zij ontwikkelt gedurende zijn/haar leven, dat is dus voor ieder mens weer anders en maakt hoe diegene in het leven staat.

Dat is ook zo. Snap ik ook. Maar iets met hormonen enzo
Door DJ_Doerak_Tucker
#2908720
Kaela schreef: De kinderen zijn slachtoffer van hun ouders en de opvoeding. Ik bedoel je gaat je kinderen toch geen krassen op auto's laten maken... daar kan dat kind niets aan doen, die ouders des te meer (al is het maar excuses maken en dingen netjes regelen enzo)
Eens! Maar toch betrap ik mijzelf er ook op het kind dan irritant te vinden, bij honden kan ik al wel beter denken: 'jeetje, wat heeft die eigenaar zijn hond verpest' terwijl het bij kinderen precies zo werkt, ik weet niet wat dat is. Bij ouders en kinderen moet dat nog even doordringen en zich verder ontwikkelen in mijn hoofd ;), goed dat je het weer even noemt!
Door Summerditches
#2908721
Kaela schreef: Alles wat jij noemt Summerditches gaat over de ouders die rare dingen willen en vinden. De kinderen zijn slachtoffer van hun ouders en de opvoeding. Ik bedoel je gaat je kinderen toch geen krassen op auto's laten maken... daar kan dat kind niets aan doen, die ouders des te meer (al is het maar excuses maken en dingen netjes regelen enzo)
100% eens hoor..daarom begin ik al ..met dat ik niet per definitie een hekel aan iets of iemand heb..ik heb de kinderen ook nooit 1 x benadeeld door mijn gedachte/mening op hun los te laten..ze zijn altijd welkom geweest (ze zijn inmiddels verhuisd) en hebben hele zakken snoep leeggegeten..zjin kikkers wezen kijken (die dan eigenlijk ook weer "bah"dood moesten :'()...maar ik weet dondersgoed dat de kids zichzelf ook niet opgevoed hebben..
Door jasmijn
#2908732
Een kind is voor mij veel makkelijker te sturen en te snappen dan een volwassenen, daarom vind ik kinderen ook leuker  :biggrin2:

Tegenwoordig zie je dat veel ouders niet weten hoe ze hun koters goed kunnen begeleid naar een zelfstandig mens.

Eigenlijk zijn kinderen in mijn beleving niet zo heel erg verschillend van puppy's als je kijkt naar wat ze in het beging van hun leven nodig hebben.

Rust, regelmaat en sturingen.
Maar ook de vrijheid om dingen zelf te ontdekken, zo als dat het geen slim idee is om midden in de winter te gaan vlotten varen  ::)
De weg naar huis was verschrikkelijke koud, thuis aangekomen moest mijn moeder heel erg lachen en mochten we ons buiten uitkleden om door te tuinslang afgespoeld te worden ( we hadden warm water buiten  ;) )

Met mijn kleinen zusje ging ik altijd zondag ochtend het heel stil, heel veel herrie spel doen.
We gingen dan wandelen met de honden naar een afgelegen speeltuin, de weg daar na toe was heel stil zijn, als we daar waren mochten we zo veel herrie maken als we wouden  :D

Dit is de reden waarom ik nooit een hekel heb aan kinderen of honden, zij kunnen er niks aan doen dat ze "vervelende" zijn.
Ze doen wat ze doen en zodra ze geen sturing krijgen loopt het uit de hand.
Eigenlijk vind ik dat er niet allen voor honden een soort rijbewijs moet komen, maar ook voor kinderen.

Want net zo als het bij veel honden eigenaren onwetende heid is, is dat nog meer met kinderen.
Want kinderen is een recht en een socialen verplichting, dus elke idioot mag een kind op voeden zonder enig beetje kennis.
Heel vaak zie je dat de wil er wel is maar de kennis gewoon niet, als een ouder van een deskundig iemand les krijgt pakken ze het heel snel en met bijden handen aan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door