Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2906458
Lizzy schreef: Oh mooie scan! Mag ik 'm "lenen" ?  :angel2:

Ja gaaf he, op de voorpagina met Poetin en van Gaal :biggrin2:. Qua sterkte van de persoonlijkheden kan Linga zich daar wel aan meten. Alleen is Linga wel een triljoen liever en schattiger :)
Dat is wel een compliment uiteraard.
voor Poetin en van Gaal dan.
Lizzy schreef: Zo, dat is lekker, die zie ik ook net pas! Dat is wel een enorme domper op de feestvreugde en dan druk ik me zwak uit :-X
Dat is dan wel weer lekker tegenstrijdig ja... :-X
#2906471
Dank je Koekje :-*, je bent een schat.

Ik voel me echter behoorlijk genaaid. Ik wist natuurlijk dat Esther Plantinga aan het woord zou komen in het artikel van Nienke. Daar heb ik ook totaal geen problemen mee. Dat is ook prima zelfs. Maar een leugenachtig smerig artikel als dit van Kamsma, met een verwijzing naar het artikel verderop in het NRC van Nienke Denekamp? Dat vind ik toch behoorlijk onder de gordel. De feestvreugde die hier zojuist nog heerste: die is wel weer verdwenen......
#2906477
Het bizarre in dit artikel van pag. 5 is, dat de kop zoveel stelligheid bevat en het artikel inhoudelijk voornamelijk over aannames gaat. Het zaait weer veel angst en onrust...

Is er dan werkelijk een toename in het aantal infectieziekten veroorzaakt door de bacterien uit de ontlasting van rauw gevoerde honden?

En als ik snipvekouden ben ga ik ook niet op bezoek in een ziekenhuis waar mensen verpleegd worden die ernstige weerstandsvermindering hebben door bijvoorbeeld leukemie of een andere nare ziekte

Het artikel in Lux is leuk! Vooral de foto's;-)
De quinoa taart vind ik absurd, zeker als je weet dat er in landen als Peru een ernstig tekort is ontstaan voor de  eigen bevolking door de toename van consumptie van quinoa in Amerika en Europa (vanwege alle gezondheidsbevorderende dieten) De prijs is door de grote vraag en het kleine aanbod ook behoorlijk gestegen
#2906484
Lizzy schreef: Dank je Koekje :-*, je bent een schat.

Ik voel me echter behoorlijk genaaid. Ik wist natuurlijk dat Esther Plantinga aan het woord zou komen in het artikel van Nienke. Daar heb ik ook totaal geen problemen mee. Dat is ook prima zelfs. Maar een leugenachtig smerig artikel als dit van Kamsma, met een verwijzing naar het artikel verderop in het NRC van Nienke Denekamp? Dat vind ik toch behoorlijk onder de gordel. De feestvreugde die hier zojuist nog heerste: die is wel weer verdwenen......
Ik snap opeens ook waarom de vorige dierenarts maar bleef zeuren over ontworming. Alsof ik vlees uit afrika haal en dat in mijn katten prop  :-X
#2906541
Ja, dit overschaduwt letterlijk alles. En dan te bedenken dat het weer een stukje van lik-mijn-bips is. Maar met gewoon wat ongefundeerd hard schreeuwen, dan kom je er wel ::)

Ik denk niet dat Nienke hier van af wist (ik heb haar wel een mailtje gestuurd). Want zeg nou heel eerlijk, het is haar artikel over hondenvoeding dat door d'r eigen collega volledig onderuit getrapt en verkracht wordt :-X
#2906561
Anne in Duitsland schreef: Wat een vuile suggestie, dat er vlees speciaal voor onze honden uit landen met infectieziektes wordt geïmporteerd... Wij verbruiken toch alleen de resten die afkomstig zijn uit de voor humane consumptie bestemde vleesindustrie? Waar de dingen wel gecontroleerd worden? Of zou die Kamsma dat niet (willen) weten?
Ik koop mijn vlees voor mijn honden potverdomme gewoon bij slagerijen of legale winkels en zovelen met mij >:(. Dit is je reinste stemmingmakerij. Niks meer, niks minder. Maar goed, de lol om ooit nog mee te werken aan een artikel voor een krant? Die is er wel af.

Overigens weten jij en ik natuurlijk ook wel dat er een informele handel is ontstaan. Kijk gewoon in de Vraag & Aanbod hoek. Maar als je de mensen die iets inkopen en verkopen vraagt waar hun vlees vandaan komt, komt dit gewoon van legale nette slachterijen. Maar goed, ja, zo wordt onze manier van voeren weer lekker goedkoop en makkelijk aan de schandpaal genageld ::)
#2906564
Anne in Duitsland schreef: Wat een vuile suggestie, dat er vlees speciaal voor onze honden uit landen met infectieziektes wordt geïmporteerd... Wij verbruiken toch alleen de resten die afkomstig zijn uit de voor humane consumptie bestemde vleesindustrie? Waar de dingen wel gecontroleerd worden? Of zou die Kamsma dat niet (willen) weten?
De meesten van ons misschien, maar nog niet zolang geleden werd een kvv/barfleverancier beboet omdat het vlees op voorraad had waarvan de herkomst niet aan te tonen was. Dus hoe vervelend en generaliserend ik dit stukje ook vind, ik ben bang dat we verder moeten kijken dan onze eigen vriezer en dan niet met zekerheid kunnen zeggen of al het vlees wat in NL verhandeld wordt ook daadwerkelijk van goedgekeurde/gecontroleerde NL slachterijen afkomt. Ik kan enkel voor mezelf spreken als ik zeg dat wat in mijn vriezer ligt niet uit een vaag verweggistan komt.

Maar dit artikeltje doet wel alsof we allemaal niks anders doen dan vaag vlees uit verweggistan kopen en dat is natuurlijk niet waar.
#2906571
Angelique schreef: De meesten van ons misschien, maar nog niet zolang geleden werd een kvv/barfleverancier beboet omdat het vlees op voorraad had waarvan de herkomst niet aan te tonen was. Dus hoe vervelend en generaliserend ik dit stukje ook vind, ik ben bang dat we verder moeten kijken dan onze eigen vriezer en dan niet met zekerheid kunnen zeggen of al het vlees wat in NL verhandeld wordt ook daadwerkelijk van goedgekeurde/gecontroleerde NL slachterijen afkomt. Ik kan enkel voor mezelf spreken als ik zeg dat wat in mijn vriezer ligt niet uit een vaag verweggistan komt.

Maar dit artikeltje doet wel alsof we allemaal niks anders doen dan vaag vlees uit verweggistan kopen en dat is natuurlijk niet waar.
Nou, ik weet wel zeker dat het niet alleen uit NL goedgekeurde/gecontroleerde slachterijen komt. Er komt behoorlijk veel uit Belgie. En er komt behoorlijk veel uit Frankrijk. En ook ik heb spullen uit Frankrijk. Parelhoenkarkas die ik heb; komt standaard uit Frankrijk. Konijn komt standaard uit Belgie. En is daar netjes gecontroleerd. Nou ja, net zo netjes als het vlees voor menselijke consumptie.

Maar goed, het is waar wat je schrijft. En voor luitjes die ongecontroleerde spullen proberen in te kopen en te verkopen zou ik zeggen "the RIVM is watching you". Als ik hen was, zou ik illegale praktijken fijn uit mijn hoofd laten. Dus als we dan een positief puntje uit dit artikeltje willen halen, OK, is dat 'm.

Maar de andere kant van het verhaal is dus inderdaad dat hier wordt gesuggereerd dat wij vlees uit landen halen waar nog infectieziekten heersen en wij allerlei illegale troep aan onze honden voeren. En dat is wel echt goedkoop scoren hoor.
#2906572
Lizzy schreef: Nou, ik weet wel zeker dat het niet alleen uit NL goedgekeurde/gecontroleerde slachterijen komt. Er komt behoorlijk veel uit Belgie. En er komt behoorlijk veel uit Frankrijk. En ook ik heb spullen uit Frankrijk. Parelhoenkarkas die ik heb; komt standaard uit Frankrijk. Konijn komt standaard uit Belgie. En is daar netjes gecontroleerd. Nou ja, net zo netjes als het vlees voor menselijke consumptie.

Maar goed, het is waar wat je schrijft. En voor luitjes die ongecontroleerde spullen proberen in te kopen en te verkopen zou ik zeggen "the RIVM is watching you". Als ik hen was, zou ik illegale praktijken fijn uit mijn hoofd laten. Dus als we dan een positief puntje uit dit artikeltje willen halen, OK, is dat 'm.

Maar de andere kant van het verhaal is dus inderdaad dat hier wordt gesuggereerd dat wij vlees uit landen halen waar nog infectieziekten heersen en wij allerlei illegale troep aan onze honden voeren. En dat is wel echt goedkoop scoren hoor.
Ik heb ook wel eens via een NL poelier parelhoen en kwartels uit frankrijk gehad. Buitenland is niet per definitie schimmig en zeker niet als het via de reguliere weg komt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door