Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2907352
Femke schreef: Ik weet niet wat jouw fysieke beperking is, maar mijn moeder (ernstige artrose in de rug) heeft in huis erg veel baat bij een trippelstoel. Zonder dat ding, of in een rolstoel, zou ze zich in haar huis niet of nauwelijks kunnen voortbewegen.

Sterkte lief xxxxxxx
Overigens had ze de hare eerst een half jaar in bruikleen en toen dat voorbij was werden ze sinds twee weken niet meer vergoed. Hij kostte iets van 1900 euro maar we hebben er toen een op marktplaats gevonden voor 250 euro. Nog eensloot geld, maar iets minder sloot dan 1900 euro ;-)
#2907451
Fijn dat je weer thuis in je eigen omgeving bent.

Ik heb geen ervaring met rolstoelgebruik dus echt tips waar je wat aan hebt kan ik je niet geven.
Ik ben het afgelopen jaar wel heel handig geworden, dus als je helpende handjes en/of sjouwhulp nodig hebt dan geef maar een gil.

Veel liefs.
#2908357
Antonia schreef: Fijn dat je weer thuis in je eigen omgeving bent.

Ik heb geen ervaring met rolstoelgebruik dus echt tips waar je wat aan hebt kan ik je niet geven.
Ik ben het afgelopen jaar wel heel handig geworden, dus als je helpende handjes en/of sjouwhulp nodig hebt dan geef maar een gil.

Veel liefs.
Dankjewel Tonny. :)

Ik moet rekening met mezelf houden en vaak mensen hier thuis is daar een factor in. Ik heb het de komende weken ook al erg druk met alle hulpverleners die hier thuis komen....er staan zomaar 3 of 4 afspraken per week in de agenda. Dan kan er verder dus niets meer bij.
#2908856
Ro kwam vandaag op het geniale idee om de eettafel 5 cm hoger te zetten dmv klosjes. Dan kan ik er waarschijnlijk wel weer goed aan zitten :) Dat gaan we dus testen!
Misschien wil ik de tafel dan wel op wielen, dan kan ie ook iets verder uit te weg als we toch niet allemaal aan zitten en dat scheelt dan weer ruimte in de kamer.

Volgende week een ochtend passen en meten voor de rolstoel en als het lukt nog test ritjes maken op diverse scoots. (denk zelf dat we er een 2e afspraak voor moeten plannen)

Ergo therapeut vind ik ook een goeie tip, als er weer iets ruimte in de therapieweek zit ga ik eens langs bij de huisarts voor info en een praatje.

Vandaag een intake gesprek thuis gehad van bijna twee uur voor begeleiding op div vlakken, dus dat was wel weer genoeg voor vandaag. :P
Laatst gewijzigd door pallas op wo 16 apr 2014, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
#2908860
Kaela schreef: Nou meis, het stoomt allemaal flink door! Als je een gaatje hebt, roep je dan voor een bakkie thee/inzaaien/opruimactie? Ik kan voorlopig dinsdags en vanaf volgende week ook vrijdagsmorgens.
Super...wou je net sms sturen. Gaan we fiksen hoor. En anders houden we het bij leuten, dan kunnen we ok best wel goed ::) :P :biggrin2:
#2908863
pallas schreef:
Volgende week een ochtend passen en meten voor de rolstoel en als het lukt nog test ritjes maken op diverse scoots. (denk zelf dat we er een 2e afspraak voor moeten plannen)
Bij wie heb je de passing en komt er iemand (een ergo- of fysiotherapeut) met je mee? Echt oppassen, de meeste bedrijven geven vouwrolstoelen, want die zijn goedkoop en krijgen ze altijd vergoed van de gemeente, maar als je last hebt van je bekken of je rug is een vouwrolstoel heel slecht. En niet vouwbare rolstoelen (Vastframes) zijn lichter, compacter en kunnen uit elkaar en passen in de praktijk dus in meer auto's dan vouwrolstoelen, dus laat je vooral niet door dat argument overtuigen, want dat is gewoon niet waar.
#2908873
fem fatale schreef: Bij wie heb je de passing en komt er iemand (een ergo- of fysiotherapeut) met je mee? Echt oppassen, de meeste bedrijven geven vouwrolstoelen, want die zijn goedkoop en krijgen ze altijd vergoed van de gemeente, maar als je last hebt van je bekken of je rug is een vouwrolstoel heel slecht. En niet vouwbare rolstoelen (Vastframes) zijn lichter, compacter en kunnen uit elkaar en passen in de praktijk dus in meer auto's dan vouwrolstoelen, dus laat je vooral niet door dat argument overtuigen, want dat is gewoon niet waar.
Dit gaat via de WMO, dus geen keuze bij wie ik mag gaan passen. We hebben een redelijk ruime auto, dus ik neem je tips mee hoor ! bedankt :-* Ergo/ fysio therapeut heb ik niet...ik ga al jaren een super goede osteopaat (ook fysiotherapeut), die krijgt veel meer voor elkaar dan de gewone fysio.
#2908876
Je hebt rolstoelfysiotherapeuten, die heb ik de laatste keer dingen op papier laten zetten voor waar mijn rolstoel aan moet voldoen  ;)

Want ik heb de mijne ook via de WMO, maar met de juiste argumenten kun je wel degelijk de goede rolstoel krijgen. In mijn geval waren mijn instabiele bekken en rug een reden om voor een vastframe te gaan, mijn handfunctie zorgt voor emotion-wielen en een lichte rolstoel, ik heb een aangepaste rugleuning en een speciaal kussen. Verder stonden er dingen in over de rughoek (ik zit blijkbaar extreem rechtop) en de beenhoek (weer, ik zit heel erg rechtop, met mijn voeten onder mijn knieën ipv een stukje naar voren).
Ik zit echt uren per dag in die stoel, dus als hij niet perfect past, heb ik er last van. Daarom worden ze bij mij bv ook aangemeten met pumps met hakken van 10cm aan.
#2908879
fem fatale schreef: Je hebt rolstoelfysiotherapeuten, die heb ik de laatste keer dingen op papier laten zetten voor waar mijn rolstoel aan moet voldoen  ;)

Want ik heb de mijne ook via de WMO, maar met de juiste argumenten kun je wel degelijk de goede rolstoel krijgen. In mijn geval waren mijn instabiele bekken en rug een reden om voor een vastframe te gaan, mijn handfunctie zorgt voor emotion-wielen en een lichte rolstoel, ik heb een aangepaste rugleuning en een speciaal kussen. Verder stonden er dingen in over de rughoek (ik zit blijkbaar extreem rechtop) en de beenhoek (weer, ik zit heel erg rechtop, met mijn voeten onder mijn knieën ipv een stukje naar voren).
Ik zit echt uren per dag in die stoel, dus als hij niet perfect past, heb ik er last van. Daarom worden ze bij mij bv ook aangemeten met pumps met hakken van 10cm aan.
Hoe ben jij dan aan die rolstoelfysio gekomen?
Door sella
#2908888
Kijk ook eens of het helpt je bed een stukje hoger te zetten. Ik heb in een rolstoel gezeten en behalve de tafel idd iets verhogen, was het bed 5 cm verhogen de gouden greep, je hoeft dan net niet meer zo ver te zakken of omhoog te gaan.
Ik heb ook veel plezier gehad van de trippelstoel.
Laat je als je je echte rolstoel krijgt niet afzeiken dat je niet achteroverkantel rolletjes mag hebben, dat hebben ze bij mij geprobeerd. Je bent wat eigenwijs en je gaat alleen je hond uitlaten in de rolstoel( was vanaf mijn middel verlamd) en lag dus achterover. Ja joh in een rolstoel doe je nooit meer wat he!
Ik hoor het vaak dt je geen anti achteroverkantel rolletjes mag.

Waar ik veel aan heb ik de keuken is een sta/zit kruk van stokke, ik zal eens gaan googelen voor een plaatje, die kan wel in de smalle keuken, een trippelstoel niet.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door