Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#2905976
https://decorrespondent.nl/983/zelfmoor ... 4-4bf31916

Gelijk heeft ie wel, sinds een tijdje kijk ik nu ook op alle verpakkingen. Voor de gein ook eens op de achterkant van het McDonalds doosje van de McKroket gekeken 52% van de dagelijkse benodigde hoeveelheid aan natrium zit er in. Ik koop dus ook steeds meer dingen die niet voorverpakt zijn, maar vers. Zelfs de meeste groente pakketten in de winkel bevatten toegevoegde suikers. Brrrrrr
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2906015
Jij bedoelt van leven ga je dood?

Klopt op zich, maar je mag wel kiezen hoe je dan leeft.
Heel veel voedsel zorgt ervoor dat we ons dag in dag uit lekker niet echt lekker voelen, last hebben van dit of dat, vaak denkt men al dat het erbij hoort, rennietje voor maagzuur tot aan bloeddrukverlagers etc. Je kunt bijv ook eens kritisch zijn met wat je eet en daarmee verandering aanbrengen hoe je je voelt. Verder denk ik dat obesitas echt niet fijn is, laat staan suikerziekte.
Overigens ken ik iemand die suikerziekte heeft en het eerst niet interessant vond allemaal, totdat ie last van zijn benen kreeg en meer moest wandelen, en is meer op suikers in eten gaan letten, met als resultaat dat het nu in remisse is.
Ik bedoel dus maar dat door gezond eten en bewegen je jezelf 10.000 keer beter kunt voelen ( zelf als je nu zegt met mij is niks mis) en dat is toch ook echt veel waard.
Door Mowgli
#2906016
Deze informatie was me al bekend, als je een beetje interesse hebt voor gezond koken / leven en wat rond surft op het internet vind je genoeg informatie over de "heilige drie eenheid".

Maar wat hij beschrijft dat hem ineens opvalt hoeveel "vreetschuren" er overal zijn waar de mensen in de rij staan en dat hij in de supermarkt kijkt wat er in de mandjes van andere mensen ligt, dat komt me bekend voor  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2906024
Mowgli schreef: Deze informatie was me al bekend, als je een beetje interesse hebt voor gezond koken / leven en wat rond surft op het internet vind je genoeg informatie over de "heilige drie eenheid".

Maar wat hij beschrijft dat hem ineens opvalt hoeveel "vreetschuren" er overal zijn waar de mensen in de rij staan en dat hij in de supermarkt kijkt wat er in de mandjes van andere mensen ligt, dat komt me bekend voor  :biggrin2:
Ja dat laatste! Echt eruggggg af en toe. Vol met danonetjes, chips, frisdrank, regelmatig kant en klaar eten, granen en granen en graanprodukten en 3 appels. Maar ik denk dat de mensen net zo grote ogen opzetten bij ons karretje  :o allemaal fleurige kleuren van de groente en fruit  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Neally
#2906060
Zoveel te doen in zo weinig tijd. Dan gaat de mens wegstrepen. En 1 van de eerste zal dan zijn kant en klaar voedsel.
Of dat wat het minste tijd en energie kost. En als ze in die ook nog dingen in gaan stoppen waardoor het water in/uit je mond loopt.
Ga je overstag, want makkelijk lijkt dan ineens ook lekker.
Tot je weer aan je zelfgemaakte dit of dat zit.
Dan denk waarom doe ik dat toch.
Zo vind ik aan kant en klare maaltijden geen bal en is 'uit' eten gaan weinig meer aan, thuis is het zo veel lekkerder.  :P
Dat neemt niet weg dat ook ik mij schuldig maak aan langzaam zelfmoord plegen. Roofbouw?
Door charmed
#2906063
Haha nee, ik vond het wel een goed geschreven artikel, ok titel wat overdreven. Maar in feite heeft ie wel gelijk.

Ik kijk nu gewoon vaak op de verpakking, sommige dingen eet ik dan bewust niet meer, sommige dingen eet ik bewust nog wel. Niets mis mee toch om een beetje op te letten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door