Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#2905965
Borke schreef: Wat fijn voor je meid en ook fijn dat je contact met je ex dusdanig is dat jullie dit samen regelen in het belang van Charlie.

Hoe zijn de katten:
Bang en schrikkerig, snel vluchtend en wegkruipend?
Assertief, grommend, zelfbewust en van zich af bijtend/slaand en nooit op zij gaan of vluchten?

In het eerste geval ga je er een hoop werk aan hebben, maar komt het meestal wel goed.
In het tweede geval gaat het vaak vanaf het eerste moment goed.

Hier is het nu zo dat Lola (vluchter, snel bang) geleerd heeft om Sofi heen te leven en Sofi rent niet achter haar aan.
Sofi en Haley likken elkaar af en gaan goed samen.

Borke had een hele hechte band met een aantal van onze katten, die speelden echt samen  8)
Liza blaast en duikt dan in elkaar, Mickey doet prrr, prrr en gaat op de krabpaal zitten. Scooby heb ik geen idee van, hij is wel de baas van de toko en doet naar Mickey heel macho en dominant, ondanks dat volgens zijn vorige baasje zijn ballen eraf zijn. (Zal wel eens een foto van z'n achterkant plaatsen, maar ik denk van niet)
#2905979
Wat ontzettend leuk en fijn en geweldig voor je! En voor Charlie natuurlijk, want een hond en de hele dag alleen thuiszitten - nah, dat is niets! Ik hoop dat jullie een heerlijke tijd met elkaar gaan hebben, en dat Charlie en de katten elkaar snel zullen accepteren. Maar dat gaat ongetwijfeld goed komen!
Door sella
#2905986
Heerlijk dat charlie weer terug komt.
Je hebt hem vreselijk gemist, maar altijd het best met hem voor gehad.
En raad eens, nu ben jij het beste voor hem :D.
Door Lil
#2905991
Kan inderdaad helemaal goed komen.

Whiskey erg bang en vluchten en gillen (terwijl Jones gewoon op zijn plaats lag met gevolg Jones ging kijken wat die gekke kat deed en wegrennen is leuheuk voor een jonge speelse hond).

Daarom dus de tip van de deur op een kier op die goedkope en deurbesparende manier (zit nu een luik in, wat er uit is gesloopt dankzij Jones, dus nu totdat het gemaakt is een deur met een gat, zucht....).

Maar na een paar maanden getraind te hebben. Hond voeren voor blijven liggen of zitten en kat belonen voor op afstand van de hond blijven zonder weg te lopen. Ik nam eerst kat op de bank of de arm en gaf haar voer beloningen en zo opbouwen tot steeds dichter bij de hond zetten. Binnen de korste keren was angsthaas niet meer bang (ok ze is mega gek op alles wat te vreten valt, dus dat is wel makkelijk bij deze kat). Kort daarna is het zelfs zo erg dat ik wel eens zeg Whiskey, houdt toch je mond (ze is zo'n mega prater) en dan zie ik daarna pas dat ze Jones kopjes aan het geven is en hem de oren aan het uitwassen is en zich door Jones laat onderlebberen.

Van ahhhhhh monster, haal dat weg uit mijn huis naar grootste vriendjes in nog geen half jaar tijd. En echt er is opeens een knop om gegaan, want dacht een tijdje dit blijft hopeloos met die twee.
Door Borke
#2906051
Mini's 3-tal schreef: Liza blaast en duikt dan in elkaar, Mickey doet prrr, prrr en gaat op de krabpaal zitten. Scooby heb ik geen idee van, hij is wel de baas van de toko en doet naar Mickey heel macho en dominant, ondanks dat volgens zijn vorige baasje zijn ballen eraf zijn. (Zal wel eens een foto van z'n achterkant plaatsen, maar ik denk van niet)
Of zijn ballen er af zijn, dat zie/voel je wel en je ruikt het ook wel als hij staat te plassen  ::)

Als je Charly direct kunt aanleren niet achter de katten aan te jagen en voldoende vluchtplekken hebt, dan gaat het vast wel goed.
Een eigen kamer voor de katten waar zij in en uit kunnen lopen en de hond niet bij kan komen, is het handigste. Dan kan je daar ook kattenbak en eten zetten,ook wel zo handig.
Gebruikersavatar
Door Neally
#2906056
Het wennen aan elkaar scheelt ook als je hond geen jaaginstinct heeft. Hier was de liefste hond van de wereld
na een paar weken nog steeds dol op achter dé Thomas aan te rennen. Dat zal ook nooit overgaan.
Een poedel is toch een soort hond die je veel kunt leren. Komt vast goed.  :-*
Door Martine-Tom
#2906072
Ik zou Charlie in eerste instantie aangelijnd houden zodat hij niet gelijk achter de katten aan kan gaan als hij dat zou willen.
Verder idd een aparte kamer waar de hond niet bij kan komen is ook wel handig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door