Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2903685
Het is al vaker voorbij gekomen, maar ik kan het niet meer terug vinden.

Ik slik nu een paar weken vit D bij omdat ik daar te kort van had. Mijn eetpatroon laat her en der wel wat te wensen over qua groente en fruit. Dus ik wil ook een poosje een multivitamine gaan slikken. Maar dan wel een goede. Hebben jullie tips welke echt goed zijn?
Door lianneke
#2903811
Kijk eens op de site van Natuurdietisten.nl
Staan veel tips op, van welke vitaminen en/of mineralen je het beste die van natuurlijke oorsprong kunt nemen bijvoorbeeld.
Magnesiumoxide is een laxeermiddel en heb je eigenlijk niks aan, als je geen last van obstipatie hebt tenminste.
Ik noem maar een voorbeeld, soms denk je goed bezig te zijn, is het alleen maar weggegooid geld.
Bonusan is wel goed, de orthoculaire merken over het algemeen wel.
En er kan nooit alles in 1 pil gestopt worden.
Zo slik ik, magnesium/calcium, vit C, en D3 en een goede visoliecapsule apart naast de multivitamine
En als ik een dag denk behoorlijk gezond gegeten te hebben slik ik niks.
Door K&D
#2903824
Geen. Maar met 6 adviezen kom je zeker wel verder?  :biggrin2:
Over het algemeen vind ik zelf de duurdere merken beter wat samenstelling betreft. Als je vergelijkt zie je snel genoeg dat de hoeveelheid mientjes aardig verschillen tov de goedkope (die daarom ook goedkoop zullen zijn)
Door Jacoba
#2903826
lianneke schreef: Kijk eens op de site van Natuurdietisten.nl
Staan veel tips op, van welke vitaminen en/of mineralen je het beste die van natuurlijke oorsprong kunt nemen bijvoorbeeld.
+1

Ook een aanrader: http://www.stichtingb12tekort.nl
Daar staan goede merken vermeld, met de best opneembare vormen.
Door cairodyn
#2903829
Ik slik op advies van de dietisten in het slotervaart ziekenhuis de multivitamine van het kruidvat. Zij adviseren die dus gaa ervan uit dat ze goed zijn n niet duur. Afgelopen maart weer volledig bloedonderzoek gehad en de vitaminen allemaal prima
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2904448
Ik heb eens wat linkjes door zitten lezen en daar weer meer linkjes gevonden. Uiteindelijk heb ik een pot solgar gehaald. Die heeft van de stoffen waar ik naar gekeken heb, alles in de best opneembare vormen er in zitten. Ik ben niet alle stofjes langs gegaan, maar wel degene die ik het belangrijkste vond of al wat van wist.

Het is een pot van 120 pillen dus ik kan even vooruit. Ik ben benieuwd of ik er wat van ga merken en ik ga mijn best blijven doen gezond te eten. Want dat is uiteindelijk het beste, I know.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door