Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
#2903408
Borke schreef: Klinkt goed?
Wat is het?
Ja zeker goed, het is de Alpha Liponzuur die ik slik, eigenlijk voor zenuwpijn. Maar ik merk gewoon dat ik veel warmer ben, ik had het gewoon 24 uur per dag koud. Nu niet meer. Soms nog wel eventjes (maar je kan ook geen wonderen verwachten) In bed heb ik nog wel alle dingen over, maar voorheen was ik zelfs koud met alles aan en alle dekbedden over. Lag ik de hele nacht te rillen van de kou. Nu niet meer Ook niet als het met -5 vriest

En gelukkig heb ik ook veel minder pijn nu ik deze slik. Kan eindelijk weer na 10 jaar op links liggen! En ik kan nu zowel op mijn linker schouder lang liggen als op mijn rechter. Voorheen waren beiden heel pijnlijk om op te liggen. Had altijd het gevoel dat ik niet geslapen had. En veelal lag ik ook te woelen.
Laatst gewijzigd door charmed op zo 06 apr 2014, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sieglinde
#2903414
charmed schreef: Ja zeker goed, het is de Alpha Liponzuur die ik slik, eigenlijk voor zenuwpijn. Maar ik merk gewoon dat ik veel warmer ben, ik had het gewoon 24 uur per dag koud. Nu niet meer. Soms nog wel eventjes (maar je kan ook geen wonderen verwachten) In bed heb ik nog wel alle dingen over, maar voorheen was ik zelfs koud met alles aan en alle dekbedden over. Lag ik de hele nacht te rillen van de kou. Nu niet meer Ook niet als het met -5 vriest

En gelukkig heb ik ook veel minder pijn nu ik deze slik. Kan eindelijk weer na 10 jaar op links liggen! En ik kan nu zowel op mijn linker schouder lang liggen als op mijn rechter. Voorheen waren beiden heel pijnlijk om op te liggen. Had altijd het gevoel dat ik niet geslapen had. En veelal lag ik ook te woelen.
Oeeeh. Ik ben benieuwd naar dat voedingssupplement. Manlief sukkelt al een jaar of 4 met zenuwpijnen. Maar niets te vinden/niets helpt. Hoeveel neem jij ervan? Waar koop je het?
Door charmed
#2903429
Sieglinde schreef: Oeeeh. Ik ben benieuwd naar dat voedingssupplement. Manlief sukkelt al een jaar of 4 met zenuwpijnen. Maar niets te vinden/niets helpt. Hoeveel neem jij ervan? Waar koop je het?
Alpha liponzuur kan je bij elke voedingssuplement leverancier kopen op internet. Heb nu alpha Liponzuur van De Roode Roos gekocht, maar de rest heb ik in duitsland besteld (omdat dat dan toch weer goedkoper is)
Voor zenuwpijn moet je 600 tot 1200 mg slikken. Ik ben laag begonnen, omdat ik zonder begeleiding dit slik. Maar ik zag het resultaat bij mijn honden, dus ja.. dacht waarom niet eens goed voor mezelf zorgen. Ik zit nu op 600 mg, ben nog niet helemaal pijnvrij, maar kan nu wel liggen en afwisselen op linkerzij/rechterzij. Voorheen kon ik alleen op rechts liggen, met als gevolg dus een hele pijnlijke schouder, maar op mijn linkerheup kon ik dus echt niet liggen. Na 5 min. verging ik van de pijn.

Veelal wordt er voor zenuwpijn een heel scala aan supplementen gegeven, dus het zou best zijn dat jou man meer baat heeft bij het hele scala aan supplementen. Mijn honden hebben nl. ook een heel scala voor zenuwpijn dat ze slikken. Dan zou je naar een orthomoneculair arts moeten gaan.
Door flightleader
#2903457
Als je heel snel afvalt is dat normaal. Je lichaam heeft de tijd niet om zich aan te passen aan dat vetlaagje dat te snel is weggegaan. Je haalt eigenlijk een stukje isolatie weg van je lichaam, dus je lichaam heeft het gevoel dat je het kouder is dan wat het in realiteit is waardoor het signalen doorstuurt naar jou van "ik vind het hier fris, ik heb het koud".

Dat gevoel zou moeten verdwijnen na een tijdje als je stabiel op gewicht bent, wat wil zeggen dat je gedurende 1 jaar niet meer verdikt of vermagert.

Niks om je zorgen over te maken!
Door Irish
#2903471
charmed schreef: ooh geen haar op mijn hoofd die daar aan zou denken om onder een koude douche te gaan staan Brrrrrrrrrrrrrrr :-[
Mijnes ook niet, maar echt het helpt, en je moet het stap voor stap opbouwen :) Ik doe nu alleen nog maar onder benen tot knie en onderarmen :)
Door charmed
#2903521
Irish schreef: Mijnes ook niet, maar echt het helpt, en je moet het stap voor stap opbouwen :) Ik doe nu alleen nog maar onder benen tot knie en onderarmen :)
Brrrrrrr als ik mijn voeten koud krijg dan wordt ik nooit meer warm. Als ik er aan denk krijg ik het al spontaan koud. Ik zou dan toch de kachel hoger zetten  :-X
Door Malamoods
#2903822
Goed om jullie ervaringen te lezen.

Koud heb ik het idd. alleen als ik stil ga zitten (of liggen). Als ik bezig ben, heb ik er geen last van. Ik ben ook gek op kou, heb daar normaal ook geen problemen mee. Maar nu moet ik echt in beweging zijn om het warm te krijgen....

Koude douche.... Mijn ervaring is dat dit niet goed samengaat met de fibromyalgie. Dan krijg ik echt flink meer pijn. Terwijl de fibro op het moment eigenlijk best heel goed gaat qua pijn. Dat wil ik dus graag zo houden.
Al snap ik wel dat het iets doet met je bloedsomloop en het wellicht daarom zal helpen weer warmer te worden en je evt. door rillen etc. óók weer warmer wordt.

Goed te lezen in elk geval dat het een normale reactie van het lijf is.
Door Irish
#2903854
charmed schreef: Brrrrrrr als ik mijn voeten koud krijg dan wordt ik nooit meer warm. Als ik er aan denk krijg ik het al spontaan koud. Ik zou dan toch de kachel hoger zetten  :-X
Dat dacht ik ook ;) maar je doorbloeding wordt er juist veel beter van!! Ik heb dit echt niet zelf verzonnen hoor :D ik jat alle goede ideeen  ;D ;D
Door charmed
#2903947
Irish schreef: Dat dacht ik ook ;) maar je doorbloeding wordt er juist veel beter van!! Ik heb dit echt niet zelf verzonnen hoor :D ik jat alle goede ideeen  ;D ;D
Nee, dat snap ik dat je alleen goede ideeën jat. Als ik het echt "te" koud heb kan ik ook amper nog bewegen. Als ik dan in beweging kom gaat de kachel weer laag, dan kunnen we weer aan de slag :)

Maar gelukkig sinds de Alpha Liponzuur heb ik het met zitten en liggen ook amper nog koud. Eigenlijk niet verwacht, maar wel zo leuke bijkomstigheid :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door