Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#2902836
Ik heb nog hele mooie barnevelders in de aanbieding van 4 weken oud ongeveer. Of waren ze inmiddels 5 weken. Leggen heel goed!!
Door keetje
#2902958
Wij hebben net sinds 2 april 2 hennen van de stichting Red een legkip  (www.redeenlegkip.nl )
Leuke dankbare kippen die warempel ook nog eens meteen eieren gingen leggen.

Tegen bloedluis is er iets in de handel, Dutchy's heten ze geloof ik. Is een soort van roofmijt die alleen bloedluizen eten. Moet je in je hok ophangen in een soort van kokertje en die doen dan hun werk.
Ik heb nooit bloedluis gehad, de Chabootjes en Grote kip zijn gelukkig altijd vrij gebleven van luis maar als ik er last van zou krijgen bestel ik die beestjes.
Door Nynke
#2903088
Dutchy's schijnen inderdaad te werken, maar eigenlijk ben je dan al te laat, voorkomen is beter dan genezen  :angel:  ;)
Gebruikersavatar
Door kiara
#2903139
Ik heb ze gehaald gister 3 wyandotte dames van ongeveer 8 weken  :D
Hok staat klaar, ga ze zo insmeren met de diameeraarde voor de zekerheid ook wat op de bodem van het hok, ze hebben vannacht heerlijk in de bench geslapen
Ik heb 3 verschillende kleurtjes :zwart/wit gepareld ,zwart/rood gestroomd,en bruin/wit gestroomd
Suggesties voor namen zijn welkom  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Lucie110
#2903198
kiara schreef: Ik heb ze gehaald gister 3 wyandotte dames van ongeveer 8 weken  :D
Leuk ik ben ook erg benieuwd naar foto's  :)

Hier komen er ook weer kipjes, een vriendin is ze nu aan het uitbroeden in haar broedmachine.
Het zijn ook Wyandotte's.
Door keetje
#2903288
Feauteaus??  :biggrin2:

Hier heten de meiden Carolientje en Catootje (de chabootjes)
Hennie en Corrie. (De ex-legkooikippies)
Wij houden het op Nederlandse namen, we hebben een Truus gehad, een Grote Kip en een Karel& Kees (Chabohaantjes die verhuisd zijn)
Door Leontine
#2903295
Wij hebben 5 baard krielen en 2 brahmakrielen. De baardjes heten kwik kwek en kwak, suske en wiske de krielen Paulien en Barry;) ik heb 1 keer beetje bloedluis gehad, hele hok met stoom reiniger schoon gemaakt en vetbakjes besteld voor onder legstok dan moet de luis door de olie om op de stok te komen en dan verzuipt hij!
Schijnt ook goed te helpen.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2903737
ja ik heb foto's maar nu nog hierop krijgen  :-[
zal vanavond dochterlief weer even lief aan kijken (ze heeft het al is voorgedaan maar ja niet onthouden)

En kwik,kwek,kwak was hier ook bedacht,maar ik vind voor de zwart/witte calimero wel leuk ;D even op google calimero ingetypt dan zie je het eerste filmpje dat hij geboren werd zo schattig :P

En ik heb zeer goede berichten gelezen op kippenforum van de roofmijt dus als ik (hoop het niet) bloedluis krijg ga ik dat zeker inzetten,voor nu wel de uiteinde van de zit stokken ingesmeerd en wat ik al zei diameeraarde,zijn er meer die dit gebruikt hebben

heb net geprobeerd met de foto's maar lukt niet  >:(
Door Nynke
#2904044
hannabelgje schreef: Zou je kippen op de pil kunnen zetten ???  Ik weet niet meer waar ik met mijn eieren heen moet.  :o
Heb je geen leuke buren??  Hier nog net niet genoeg eitjes; Rik eet er 2 per dag en ik vaak ook 8)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door