Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#2904178
Flodder/dwarrel ook op de kippen zelf?

En weet iemand hoe je mais kan geven gewoon ongekookte kolf of gekookte uit blikje?
Dacht zullen ze wel lekker vinden  :biggrin2:
Door flodder en dwarrel
#2904196
kiara schreef: Flodder/dwarrel ook op de kippen zelf?

En weet iemand hoe je mais kan geven gewoon ongekookte kolf of gekookte uit blikje?
Dacht zullen ze wel lekker vinden  :biggrin2:
Nee niet op de kippen zelf

Wel nog gedroogd boerenwormkruid in t legnest en n bosje tabaksstelen in t hok

Gebroken mais vinden ze erg lekker
Gebruikersavatar
Door kiara
#2904211
O ik had het er wel op gedaan
Waar kan je dat kopen dat boerenwormkruid en tabaksdelen?
En gebroken mais ? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? En waar haal je dat?
Dus geen hele ongekookte mais? En uit blikje ook niet?
Door tess06
#2904271
kiara schreef: Hier dan de foto's.

Afbeelding
Afbeelding
jou hond vindt ze ook interssant ;)
kiara schreef: O ik had het er wel op gedaan
Waar kan je dat kopen dat boerenwormkruid en tabaksdelen?
En gebroken mais ? Wat moet ik mij daar bij voorstellen? En waar haal je dat?
Dus geen hele ongekookte mais? En uit blikje ook niet?
kijk eens bij http://www.debaroen.nl  die zit in aalsmeer kun je zo spullen halen.
mais haal ik bij de ranzijn of welkoop
Door Jantina
#2904277
Leuke kipjes!
Wij geven mais gewoon aan een kolf (gedroogd), dan hebben ze lekker even werk om het eraf te pikken, maar soms ook wel eens uit een blikje hoor. Gebroken mais kan ook, maar ik vind het wel fijn als ze wat te doen hebben en dat zit vaak ook wel in een mix.
Door Jantina
#2904278
hannabelgje schreef: Zou je kippen op de pil kunnen zetten ???  Ik weet niet meer waar ik met mijn eieren heen moet.  :o
Wij komen er ook in om! Door het mooie voorjaar denk ik? Helaas zijn ze nog niet broeds, had paaskuikens wel leuk gevonden  :biggrin2:
Door Nynke
#2904285
boerenwormkruid kun je, voor zover ik weet, nergens kopen. Ik pluk en droog het zelf  :P 
Tabakstelen zijn wel te koop bij diervoederleveranciers. Bijvoorbeeld bij Plaisier in H.I. Ambacht.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2904314
Nynke schreef: boerenwormkruid kun je, voor zover ik weet, nergens kopen. Ik pluk en droog het zelf  :P 
Tabakstelen zijn wel te koop bij diervoederleveranciers. Bijvoorbeeld bij Plaisier in H.I. Ambacht.
zou geen eens weten hoe het eruit ziet dat boerenwormkruid dan :-\
Gebruikersavatar
Door startouw
#2904317
zo leuk , kippetjes !  staat hier ook nog  op de planning .
maar hoe doen jullie dat met de honden ?? laten die ze met rust ?
Gebruikersavatar
Door kiara
#2904321
kiara schreef: zou geen eens weten hoe het eruit ziet dat boerenwormkruid dan :-\
zie net dat ze het bij de baroen hebben,dank je tess ;) ik ken de baroen ik haal daar ook de diameeraarde maar dit wist ik niet
Door Paula1976
#2904375
Erg leuke kippies Kiara! Hier heten mijn meiden: Zus, Jet, Mies, Stien, Rietje en Bep. Een inmiddels overleden hen heette Sien en de hen die na 1 week is overleden heette Trui. Ik heb de namen van het ouderwetse leesplankje. Een evt. toekomstige haan zal Teun of Wim gaan heten, want mijn zoon heet al Gijs. ;)
Jantina schreef: Wij komen er ook in om! Door het mooie voorjaar denk ik? Helaas zijn ze nog niet broeds, had paaskuikens wel leuk gevonden  :biggrin2:
Hier hopelijk wel paaskuikens! 1 Chabo zit op 6 eitjes te broeden, nu de 11e dag. Op de 8e dag geschouwd en waren er sowieso 4 bevrucht. :)
startouw schreef: zo leuk , kippetjes !  staat hier ook nog  op de planning .
maar hoe doen jullie dat met de honden ?? laten die ze met rust ?
Tico loopt gewoon tussen de kippen. Ze zijn helemaal gewend aan elkaar. Hij krijgt een paar keer per jaar een ongeplukte kip te eten van een vriendin wiens man de kippen die niet meer leggen, slacht. Tico heeft dus echt niet door dat die leuke scharrelende kipjes, net zo'n lekker hapje zijn als de barfkip die hij af en toe krijgt!  :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door