Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door kiara
#2980169
ze hebben heerlijk paar uur losgelopen,en ze heeft lekker rond gescharreld,morgen weer, afleiding is denk ik ook de beste manier
Gebruikersavatar
Door S
#2981164
Wij hebben sinds begin januari onze eerste kippen. 2 Cochinkrielen en 1 Bleu de Landes (ofoziets).
Wij hebben ze in de helft van de voortuin, op iets van een 25 - 30m² en dat bevalt prima. Voorlopig gelukkig nog niets van bloedluis meegemaakt terwijl mijn vriendin met haar Brahma's - die trouwens op veel meer m² zitten- wel veel last heeft van bloedluis.

Kippies zijn zo gezellig!  :biggrin2:
Door Nynke
#2981179
Bloedluis heeft niks te maken met de hoeveelheid m2's, maar met kieren in het nachthok. Als je nachthok kiervrij is, dat is dus niet hetzelfde als luchtdicht, dan heeft de luis geen verstopplekjes. Dan heb je er dus veel minder kans op.

Mijn kippetjes zijn verhuisd naar Barbara en Ron en hebben het daar prima naar hun zin zo te zien !! 
Door keetje
#2981218
De afgelopen 20 jaar 3 keer bloedluis gehad en ik heb toen Dutchy's ingezet. Ik was er zo vanaf en toen is het weer jaren weggebleven.
Door Nynke
#2981290
keetje schreef: De afgelopen 20 jaar 3 keer bloedluis gehad en ik heb toen Dutchy's ingezet. Ik was er zo vanaf en toen is het weer jaren weggebleven.
Ja, daar heb ik ook wel positieve reacties over gelezen  :) :)
Gebruikersavatar
Door kiara
#2981305
Effe tip van Flodder/dwarrel
Gewoon diameeraarde strooien in leghok / nachthok
Geen last nu
Door keetje
#2981352
kiara schreef: Effe tip van Flodder/dwarrel
Gewoon diameeraarde strooien in leghok / nachthok
Geen last nu
***Genoteerd*** :)
Door flodder en dwarrel
#2981605
keetje schreef: ***Ook genoteerd***

Ik heb ook tabaksstelen in het nachthok liggen.
heb ik ook n bosje in het hok hangen

diatomeeenaarde en boerenwormkruid wissel ik af
of de1 in t leghok en t ander door t bodemstrooisel
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door