Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Nynke
#2909933
Is het trapje niet te steil en heeft het wel dwarshoutjes ?? Je kunt anders ook tegen bedtijd een paar meelwormpjes op elke tree leggen ?
Gebruikersavatar
Door kiara
#2910034
Het trapje is niet steil en heeft ook dwarsplankjes,bovendien zit er ook een zitstok in de ren en die is hoger en gaan ze wel op
Maar die meel wormen kan ik proberen
Domme kipjes!
Gebruikersavatar
Door sylvia
#2950166
Flodder en dwarrel, heel erg bedankt voor de overheerlijke scharrelkriel eitjes. Ze waren heerlijk :-)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#2950170
Nynke schreef: Is het trapje niet te steil en heeft het wel dwarshoutjes ?? Je kunt anders ook tegen bedtijd een paar meelwormpjes op elke tree leggen ?
Ik pak die uilskuikens hier iedere avond in hun kladden en doe ze een etage hoger  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door kiara
#2979881
Wat kan en moet ik doen met een broedse kip?
Ja ei weghalen dat weet ik, maar ze legt nu geen eieren zit de hele dag op het nest
Heb haar er al vanaf gehaald om wat te eten, deed ze ook toen, maar is er verder nog iets?
Door Mandarijn
#2979886
kiara schreef: Wat kan en moet ik doen met een broedse kip?
Ja ei weghalen dat weet ik, maar ze legt nu geen eieren zit de hele dag op het nest
Heb haar er al vanaf gehaald om wat te eten, deed ze ook toen, maar is er verder nog iets?
Dat blijven doen, dan is (als het niet te hardnekkig is) ze snel niet meer broeds. Als ze echt voet bij stuk broeds blijft kun je haar het beste haar gang laten gaan. Anders gaat ze nog bezemstelen uitbroeden (ja, eigen ervaring)
Door hannabelgje
#2979892
Gewoon met rust laten. Controleer of er eten in haar krop zit. Is dat zo dan regelt ze het zelf wel. Het allerhandigste is om er broedeieren onder te gooien. Dan is ze over drie weken klaar met broeds zijn.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2979969
Nou weet ik het niet de 1 zegt wat anders als de ander
En ik heb alleen nog 1 ei van haar zelf
Ze is nog maar pas aan het leggen ongeveer een maand en dan nu al dit? Is toch ook erg vroeg?
Door keetje
#2979978
Ik laat ze altijd zitten en gooi ze 1 of 2 keer per dag van haar "nest" af. 1 van mijn Chabootjes, Catootje,  is al jaren zo hardnekkig bezig moeder te worden dat ze zelfs op een groot uitgevallen kippenpoep gaat zitten broeden. Ik wip haar van haar nest af, zet haar buiten, dan gaat ze eten, drinken en fleurt zich wat op en kruipt dan weer op haar nest. Ze jat eieren van de grote kippen, die zo groot zijn dat ze ze er nauwelijks onder kan houden, en die haal ik dus ook zo snel mogelijk weg, gelukkig leggen de grote meiden op vrijwel vaste tijden hun ei.
De een zegt, lekker laten zitten, de ander zegt, van het nest, en ik zeg, kijk naar je kippie. Soms is het genoeg om haar 3 dagen achter elkaar van haar nest af te zetten soms helpt dat niet. Nouja, dan maar niet, jammer dan. Gewoon zorgen dat ze eten en drinken binnen krijgt en dan lekker haar ding laten doen, dat doe ik tenminste.
Gebruikersavatar
Door kiara
#2979998
Zat net te denken om ze los te laten maar het is hier vreselijk weer dus dat word niks
Ik geef zo wel wat mais is ze dol op en jaag haar er even af dan heeft ze in ieder geval wat op en ook gelijk vocht
Gebruikersavatar
Door kiara
#2980032
Dat vind ik zielig in der uppie
Heb haar net mais gegeven en zowaar kwam ze zelf
Nou ja gaat wel weer over hou het in de gate met eten
Laat ze zo los zei dus ook verplicht naar buiten  :biggrin2:
Door robbiekomvoor
#2980153
kiara schreef: Dat vind ik zielig in der uppie
Heb haar net mais gegeven en zowaar kwam ze zelf
Nou ja gaat wel weer over hou het in de gate met eten
Laat ze zo los zei dus ook verplicht naar buiten  :biggrin2:
Zielig?
3Weken voor niets laten broeden is niet zielig?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door