Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#2902317
petramarcel schreef: Je hebt de Hovawart ook in deze kleur maar hij is inderdaad groter dan de Hovawart, misschien zit er nog een turkse herder oid in?
Oh echt? Kijk weer wat geleerd  :)
Gebruikersavatar
Door Extreme
#2902318
Grote jongen hoor  :D
Dacht ook gelijk iets van hovawart.
Podenco x hovawart(golden) ??
Door henneke
#2902319
wat prachtig is hij en wat een mooie uitstraling , ik zeg ook Hovawart met een berghond
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2902322
lightning schreef: Ik wilde ook al golden of labrador met toller zeggen, maar misschien 1 met veel pokon :biggrin2:
Er zit iig zeker weten jacht in, hij sluipt echt op bijvoorbeeld eenden af maar wel op een hele andere manier dan mijn labrador. Verder is hij ontzettend lief, zit er echt geen kwaad in, is hij stronteigenwijs, ontzettend vrolijk maar ook erg rustig voor een jonge hond, hij is niet overdreven enthousiast zoals ik dat van een labrador gewend ben. Hij is ontzettend lief en aanhankelijk en doet niks liever dan stoeien met mijn honden. Vanavond krijgt hij voor het eerst kippennekken met wat rundvlees en kalkoenhard maar tot nu toe is Chico net een Kliko  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2902347
Extreme schreef: Grote jongen hoor  :D
Dacht ook gelijk iets van hovawart.
Podenco x hovawart(golden) ??
Dat vind ik een hele goeie. De uitstraling van de hovawart, het formaat van de podenco (een grote dan?). Hij lijkt op de foto ook wel heel rank van een hovawart, dus dan is een vleug windhond wel logisch.
Door Ulrike
#2902390
Komt hij uit Nederland of uit het buitenland? Dan weten we wat beter wat de mogelijke rassen zijn  ;).
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2902397
Ik denk zo ie zo een Golden Retriever. Die andere is moeilijker, dat kan ook nog een mixje zijn.
Gebruikersavatar
Door joel
#2902644
Amanda/Dino schreef: jaa tis een grote jongen  :biggrin2: twijfel erg of ik hem zelf niet erbij wil houden, dit is de eerste hond die ik opvang die echte maatjes zijn met beide honden. Vaak is het 1 van mijn honden die helemaal vriendjes is en nu zijn ze het allebei, magoed we hebben nog even om daar over te denken gelukkig, zijn wel weer extra kosten, extra tijd en ja meneer neemt ook extra ruimte in
is zijn schofthoogte 80 cm? Qadir is ong 70 cm en hij al 80? zo groot lijkt hij helemaal niet....of zit ik gewoon in 'grote honden gevoel'  ;D

En als hij het zo goed doet met allebei je andere honden......zou ik hem houden  :biggrin2: geweldig toch als het zo goed gaat met je andere honden , weet je zeker dat ie goed terecht is gekomen  ;D
Door Juul
#2902651
Als het hovawarth x turkse herder of een andere berghond is dan maak je borst maar nat  :help:
Door K&D
#2902691
Oh ja...ik lees net op wiki iets over de Hovawart. Lief, speels, goede speur- en werkhond, die een consequente aanpak nodig tot op hoge leeftijd, anders walst ie je plat. 
Kortom; stronteigenwijs in't kwadraat, maar verder een geweldige hond. :biggrin2:
Ik vind dat ie een geweldige uitstraling heeft.
Gebruikersavatar
Door Amanda/Dino
#2902702
Voordat ik met verhalen ga gooien heb ik meneer even gemeten (in zoverre hij stil wil staan) en kom ik op 76 cm uit.
joel schreef: is zijn schofthoogte 80 cm? Qadir is ong 70 cm en hij al 80? zo groot lijkt hij helemaal niet....of zit ik gewoon in 'grote honden gevoel'  ;D

En als hij het zo goed doet met allebei je andere honden......zou ik hem houden  :biggrin2: geweldig toch als het zo goed gaat met je andere honden , weet je zeker dat ie goed terecht is gekomen  ;D
Haha ik zit ook ontzettend in twijfel maar vind het geen makkelijke beslissing, ook omdat anderen mijn honden wel eens uitlaten scheep ik ze dan met 3 honden op en het is niet dat je zegt daar merk je niks van  :biggrin2:
Juul schreef: Als het hovawarth x turkse herder of een andere berghond is dan maak je borst maar nat  :help:
Mmm ik merk inderdaad aan alles dat het qua opvoeding niet makkelijk is deze jongen wat bij te leren, buiten negeert hij je echt compleet en wel zodanig dat zijn oren geen eens bewegen als je fluit of hem roept. Hij houdt er niet van als je hem aanspoort ergens heen te lopen binnen (met stofzuigen wel handig als hij even de andere kant uitloopt) hij heeft echt een arrogante houding eigenlijk  :D
K&D schreef: Oh ja...ik lees net op wiki iets over de Hovawart. Lief, speels, goede speur- en werkhond, die een consequente aanpak nodig tot op hoge leeftijd, anders walst ie je plat. 
Kortom; stronteigenwijs in't kwadraat, maar verder een geweldige hond. :biggrin2:
Ik vind dat ie een geweldige uitstraling heeft.
lief check, speels check, speurhond check hij is bezeten van eenden, vogels en konijnen en ja stronteigenwijs is hij echt maar doordat hij zo lief is zie ik het wel als een leuke eigenwijsheid. Echter als hij moet zitten wandelt hij gerust de andere kant uit en geeft niet bepaald de indruk dat hij zin heeft naar je te luisteren.

Niemand weet eigenlijk waar hij vandaan komt, dit is nu zijn 4e huisje en de laatste eigenaar heeft mij verteld dat hij waarschijnlijk uit het buitenland komt, hij is ook in het bezit van een transportchip dus hier wordt ik ook niet wijzer uit.

Hier nog een kiekje met Dino samen

Afbeelding
Door K&D
#2902715
Oww, wat een muiltje... :smitten:
Hij is ook zo vaak heen-en-weer gesleept dat hij nog nooit heeft geleerd dat luisteren wat oplevert. Succes met opvoeden van deze jongen. ;)
Door Jump
#2902720
Dat klinkt toch echt als Turkse Herder, ik heb er ooit 1 op cursus meegemaakt,
luisterde voor geen meter  :biggrin2:
Door Mixxy
#2902723
Hij lijkt qua uiterlijk erg op die van mij. Alleen is dit de kleine versie. 8 kg en 40 cm hoog
Dit is een Griek uit Kreta. Jagen en eigenwijs zijn zit in zijn bloed.

Afbeelding

Afbeelding
Door Juul
#2902941
Een hovawarth is vooral erg waaks als ie volwassen is. En wel zodanig dat je dat niet moet onderschatten.

Ik vind 'm hier wel wat van weg hebben.

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 2&t=284374

In de verte. Om ook maar te zeggen dat het gewoon heel iets anders kan zijn als uiterlijk doet vermoeden? Jou beschrijving roept bij mij niet direct hovawarth of turkse herder op,
Laatst gewijzigd door Juul op za 05 apr 2014, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door